Peuter 3 jaar express broekplasse

MommyToBe2204

New member
Lieve mama’s,

Ik ben ten einde raad.. mijn peuter is sinds een aantal maanden zindelijk, maar plast thuis expres in zijn broek!
Als we buiten/op visite zijn geeft hij het netjes aan wanneer hij moet plassen zodat we naar de wc kunnen gaan. Maar als we thuis zijn laat hij gewoon alles lopen. Ondanks dat we regelmatig vragen of hij moet, en hem naar de wc/het potje brengen. Hij doet dan niks of zegt dat hij niet hoeft maar nog geen 10 minuten laten plast hij zijn hele broek vol. Ik sta gerust 4-5x per dag een nieuw setje kleding bij hem aan te doen, om nog maar niet te spreken over de hoeveelheid was die hij producueert.
We hebben alles al geprobeerd, zelfs hem in zijn vuile kleding laten lopen in de hoop dat hij het vies vind, maar het boeit hem echt gewoon helemaal niks.
Het zindelijk worden hebben we met een beloningssysteem gedaan, maar ook dat lijkt hem niet zo te boeien
Hebben jullie de gouden tip?!
 
Lastig, maar wel herkenbaar.
Onze jongste deed precies hetzelfde…
Wat bij ons hielp was een luierbroek aan doen en zeggen dat als hij niet droog kon blijven, hij niet naar school mocht van de juf als hij 4 werd. Want kindjes met een luier mogen niet naar school.
Toen was het heel snel over met het broekplassen. Incl de nachten..,
 
Terug
Bovenaan