Peuter (3) wil niet avond eten

Heb je al geprobeerd om tussen de middag warm te eten? Of is dat ook een drama? 
Toen mijn kind nog een dreumes/peuter was, had die s avonds geen geduld om te eten. Dan was die eigenlijk te moe, maar at dan wel een boterham of cracker. 
Met de lunch ging het warme eten makkelijk in. Rauwkost als tussendoortje lukte ook wel. En als die savonds niets at, dan haalde die het wel in bij het ontbijt. 
 
Laat het gaan. Een kindje van die leeftijd gaat zichzelf niet uithongeren. Als ze overdag goed eten kan het toch geen kwaad om s avonds niet of minder te eten. Mijn zoontje heeft ook tijdje geweigerd en uiteindelijk ging hij vanzelf weer eten. Misschien nu niet echt in de groei dus ook minder nodig. Probeer er geen strijd van te maken, die ga je niet winnen ;-)
 
Als jij aan het koken ben,zet je de kinderen voor de tv en geef je de kinderen worteltjes, komkommer enz in een schaaltje die ze moeiteloos al tv kijkend toch vitamine binnen krijgen en zal de druk aan tafel ook afnemen.
 
Net als zoals al gezegd is: strijd aan tafel werkt niet en maakt alleen maar dat je je gefrustreerd voelt. 


Wij doen een bakje met groenten tussen de middag (komkommer, paprika, snoeptomaatjes of snackwortels), dit eten ze hier prima en hebben we ook geen strijd aan tafel. Alles wat ze dan aan groente eten is alleen maar mooi mee genomen. De groente in de middag kenden ze al van kinderdagverblijf en nu van de bso. 
Aan jouw de vraag waarom je er strijd van maakt. Komt ze tekort? Ben je bang dat ze te weinig eet? Of vitamines binnen krijgt?
Als een kind echt honger heeft gaan ze echt wel eten. 
Ook kan een groei spurt maken dat ze niet wil eten, dit hebben die van mij vaak ook. En zolang ze goed groeien, krijgen ze genoeg binnen.
Als je je echt zorgen maakt hierover kan je het ook altijd nog met consultatiebureau of een huisarts bespreken. 


ik zou me er niet te druk om maken, want overdag eet ze wel gewoon!
 
Terug
Bovenaan