Peuter (bijna 3) heel druk en aanwezig

Ik herken hier mijn oudste zoon ook wel in! Nu bijna 3 jaar en ook altijd “aan”. Gaat doodmoe naar bed savonds maar dat kan ook niet anders. Hij praat ook de hele dag en is ontzettend actief. Ik probeer voor duidelijkheid en regelmaat te zorgen. En wanneer hij een driftbui krijt hem vooral even te laten gaan en daarna juist verbinding met hem te maken (dus lekker knuffelen). Ook wanneer iets echt niet mag of moet houd ik voet bij stuk. Verder gaan we net als jij veel naar buiten. Hij moet vaak “vermaakt” worden maar zodra we lekker op pad gaan (speeltuin, kinderboerderij, zwemmen enz.) heb ik zo’n tevreden kind! Hij geniet van actief bezig zijn en wij daardoor ook! In ieder geval heel herkenbaar dus!!!!

Wat fijn die herkenning! Hier dus idd buiten ook een heel ander kind. Speeltuin/kinderboerderij/bos hij is op zijn plek en gemak en lijkt alsof de hoeveelheid ruimte die hij tot zijn beschikking heeft zorgt dat die energie die hij heeft wat beter verdeeld wordt over zijn omgeving ofzo hahaha. Binnen heeft hij echt veel ons nodig om tot spelen te komen. Maar dit wordt vast beter als hij wat ouder wordt

Oh trouwens, hij gaat s avonds ook vaste tijd naar bed, is dan echt moe. Dutje zitten we nu in zo'n periode dat hij de ene keer echt niet wil (maar wel merkbaar moe is) en dan in de auto later in slaap valt, of op de bank oid. En de andere dag doet hij wel een dutje. Hij is altijd vrij vroeg wakker s morgens (of hij nou wel of geen dut doet en ongeacht hoe laat hij naar bed gaat) en staat dan dus meteen aan. 
Lijkt dus of hij op weinig slaap lang door kan. Net een duracell konijntje haha

Heel herkenbaar! En stiekem ook wel een beetje fijn om te horen... Wij hebben ook een 2.5 jaar oude stuiterbal. Aan is AAN en dan is hij constant druk. Buiten en op de crèche is het een lieverd, maar eenmaal in huis een luidruchtige lieve draak. 
Wij proberen ook volgens een vast schema alles te doen, voornamelijk het avond ritueel. Het helpt bij ons ook om hem positief te stimuleren, boos worden werkt compleet averechts. 
Ik heb verder geen tips, hoor graag van andere ouders of dit met de jaren wat minder wordt ?

[quote quote=10574342]Heel herkenbaar! En stiekem ook wel een beetje fijn om te horen… Wij hebben ook een 2.5 jaar oude stuiterbal. Aan is AAN en dan is hij constant druk. Buiten en op de crèche is het een lieverd, maar eenmaal in huis een luidruchtige lieve draak. Wij proberen ook volgens een vast schema alles te doen, voornamelijk het avond ritueel. Het helpt bij ons ook om hem positief te stimuleren, boos worden werkt compleet averechts. Ik heb verder geen tips, hoor graag van andere ouders of dit met de jaren wat minder wordt ?[/quote]

Geen tips geeft niet, de herkenbaarheid is al heel fijn zoals je zelf zegt. Hier ook een draakje hoor. Wel een lieve. En als je hem dan op een gegeven moment vanaf een afstandje bezig ziet dan zwel je ook wel weer op van trots en liefde. Maar die energie. poeh ik zou daar soms wel een onsje van willen overnemen hahaha

Terug
Bovenaan