Peuter die elke ochtend vroeg wakker wordt

Hoi, mijn zoontje is ruim 2,5 (wordt in april 3). Hij was altijd een goede uitslaper. Sinds 2 weken komt hij 's-ochtends vroeg. Dan heb ik het over tijden tussen half 5 en 6 uur. Voor ons is dit een hele vreemde situatie, omdat hij altijd een goede slaper is geweest. Vaak leg ik hem dan maar bij mij in bed en hopen dat hij nog in slaap valt. Dat gebeurt soms gelukkig wel, maar niet altijd.
Zijn er moeders die dit verhaal herkennen? Hebben jullie tips?

Liefs,
Mootje76
 
hihi ja ikken dit verhaal als de beste
onze drummes die word ook geregeld vroeg wakker zo soms om 6 uur en als der zus der is soms om 5 uur
zo heeft onse drummes tegenwoordig ook een tik
om midden in de nacht om 1 uur wakker te worden dan nemen wij haar bij ons maar dan ligt ze dus soms tot 5 uur wakker

wij hebben een stappel bed nu is onze drummes al best slim en ken zelf op de bovenste bed klimmen en eraf nu hebben wij hierbij bedacht dat als zij s'avonds wakker word dat zij dus beneden moet slapen nu werkt dit de ene keer gelijk en de andere keer duurt het 2 a 3 dagen voordat ze het begrijpt

en wat ook helpt is te zeggen dat hij pas echt uit bed mag als het ligt is buiten dit hebben wij ook wel eens gedaan en dan kwam ze vrolijk uit der bedje naar ons toe kijk mama en papa het is licht buiten

hopelijk helpen deze tips Kus
 
Onze uk heeft ook tijden daarvan gehad. Wij zijn er nooit op in gegaan. We hebben samen een tijd afgesproken dat ze eruit mocht en dat was 7 uur, daarvoor mocht het gewoon niet. Als ze dan vroeg was gingen we 1 keer kijken, want ze mag niet zelf uit de kamer en kan dit ook niet ivm met de klink. We legden haar dan zonder al te veel woorden weer terug en deden alsof het nacht was. Ook al was het soms al kwart voor 7. Vaak ging ze dan huilen en dat hield ze soms ook wel vol. Soms wel een uur, maar daarna werd het toch stil en ging ze weer slapen. Op het huilen gingen we niet in, ook als het al tijd was. We wilden huilen niet belonen. pas wanneer ze stil werd en het tijd was, haalden we haar er dan uit.

Dus als je 's morgens iets langer rust wilt, zul je nu toch heel streng moeten worden en door het huilen heen zetten. Ze halen alles uit de kast om te winnen hoor, zeker als het al een gewenning is.

Succes!
 
Dat klinkt er goed, maar hoe doe je dit bij een kind van 1,5? Onze dochter is nu 20 mnd en sliep altijd tot 07.30/08.00. Nu is ze steeds om 06.30 wakker. Ook slaapt ze tussen de middag nu ineens een uur korter. Zo slaapt ze nu dus ineens per dag 2 á 2,5 uur korter en dat merken we! Dat ze om 06.30 wakker word is in het weekend misschien wat minder, maar het vervelendste is dat ze er zelf last van heeft. Ze is gewoon flink chagerijnig door te weinig slaap. 'S middags om 16.00 begint ze al te gapen. Ze gaat gewone tijd naar bed. (19.00-19.30)

Alvast bedankt voor evt tips!!
 
Wij hebben dit ook (gehad). Eerst werd ze altijd om een uur of 8 wakker. En ineens was het rond een uur of 6. Ja, daar hebben we niet zo'n zin in. Tot een uur of 7 (soms wat eerder) moet ze wel in haar bed blijven, dan leggen we haar gewoon terug met de mededeling dat het nog vroeg is.
Daarna mag ze bij ons in bed.
Maar sinds deze week is het weer half 8, dus het is eigenlijk vanzelf weer over gegaan. Hopelijk lukt dat bij jullie ook. suc6
 
Onze man was dus ook altijd een goede slaper en dat is nu dus over. Daarom deed ik een oproepje voor tips. Dat met erin blijven liggen tot het licht is, is wel een goede, alleen is dat op mijn werkdagen wel lastig, want dan is het om 7 uur ook nog donker. Daar liep ik ook over na te denken. Ik hoop wel dat het een fase is en het niet zo blijft, maar als ik jullie verhaaltjes lees, dan is dat ook het geval.
heb hem ook al een x teruggelegd met de mededeling dat het nog te vroeg is. Toen was het feest met de tranen. Toch doorgezet. Dat moeten we vaker gaan doen. Hij komt wel naar ons bed als hij wakker is. Dus dan moeten we hem terug leggen.
 
Ik herken dit helaas niet.Ik heb het erg luxe gehad met mijn dochter.Die werd pas om 9.00 wakker.
sinds dat ze 4 is,is ze ineens om 7.00 wakker.Maar dat maakt niet uit,want ik ga er dan ook uit en dan kunnen we relaxed lunchen.Ik ben benieuwd of mijn jongste zo ook is.Maar ik ga er niet van uit
 
Doet hij nog een middagslaapje? Anders kun je dat verkorten of overslaan. Of 's avonds ietsje later naar bed. Kan namelijk best zijn, dat hij minder slaap nodig heeft en daarom om half 6 gewoon uitgeslapen is. Dat had mijn dochter wel toen ze bijna 3 werd ze ging ineens meer dan een uur minder slapen op een nacht en dat uur is niet meer teruggekomen.

Of anders een lampje laten aangaan, als het tijd is om op te mogen staan.
Bij mijn dochter plakten we de 2 laatste cijfers van een wekker af en zeiden we dat ze uit bed mocht komen als er een 8 stond. Dat hielp bij haar goed. Ze was toen bijna 3.

Onze zoon wordt in juni 3 en wordt soms een paar dagen achter elkaar vroeger wakker. Bij hem helpt niet 's middags laten dutten en veel doen overdag. Na een paar dagen is hij dan zo moe, dat hij wel weer langer slaapt 's morgens.
 
Terug
Bovenaan