Peuter die elke ochtend vroeg wakker wordt

Inmiddels is deze periode al een stuk verbeterd. We zijn inderdaad begonnen met het niet elke middag meer een middagslaapje doen. De dagen dat hij wel een dutje doet, gaat hij 's-avonds wat later naar bed. De dagen dat hij geen middagdutje doet gaat hij 's-avonds wel wat vroeger naar bed. Het gebeurt nu nog maar incidenteel.

Dat van het lampje is een prima idee. Ik zal die zeker onthouden.

Bedankt voor alle tips

Liefs
Mama Mo
 
Hier een meisje wat ook een tijdje erg vroeg wakker was. En als zij wakker is dan is ze ook echt wakker. We hebben toen een wekker gekocht en met haar afgesproken dat als de wekker ging ze bij ons in bed mocht komen.
We hebben de wekker steeds een beetje later gezet en het werkte prima.
Nu heeft ze het niet meer nodig, ze wordt altijd tussen 7 uur en half 8 wakker.

groetjes Anninas
 
Iemand ook nog tips tegen nachtbrakers??

Mijn zoontje heeft altijd prima geslapen. Tot ongeveer 3 maanden geleden. Hij is nu net 1,5 en we hebben alles al geprobeerd... Laten huilen... Elke tien minuten ernaar toe. Niet gaan kijken. Troosten. Even bij papa en mama in bed en terugleggen, maar echt niets helpt!!! We worden er echt een beetje moedeloos van... Hij huilt ook niet maar een uurtje ofzo, nee, hij houdt dit zeker 4,5 uur vol. En het wordt ook niet minder na een paar dagen. Mijn jongste is nu 7 weken oud en hier moet ik er natuurlijk nog voor uit voor een nachtvoeding... Het breekt nu echt op.... De oudste ligt dus krijsend wakker tussen de voedingen in... Ik weet zeker dat er geen medisch probleem is, want zodra je op zijn kamertje komt is het goed... Hij lijkt gewoon echt wakker te zijn net als overdag....
Hoop maar dat het een fase is, maar vraag me wel af wanneer dit dan ophoud!
Ook hier merk je het overdag aan hem... Hij is echt chagerijnig... Ook overdag slaapt hij ineens minder. Eerst sliep hij 2,5 uur en dat is nu net maar een krap uurtje.... Hij wordt dan ook weer chagerijnig wakker... Als iemand nog een goude tip heeft??!!

Groetjes Miranda
 
Ik begin me wel een beetje zorgen te maken, de kleine van ons (nu bijna 2) is in de ochtend ineens om 05:00 wakker. Hiervoor was het tot een uur of 07:00. Als hij eenmaal wakker is is hij ook echt wakker. Wat hij doet is heel hard wippen en aardig hard geluid maken. Het is geen huilen of schreeuwen. Zelfs zo hard dat de buurman er wakker van wordt. Wat is verstandig om te doen? Z'n gang laten gaan of toch uit bed halen? We merken dat hij nog moe is (in ogen wrijven, snel geïrriteerd) 
Dit is sinds de klok een uur achteruit is gegaan. Daar heeft de kleine man erg veel last van 
 
Goedenavond,
Onze zoon Sam wou niet naar bed en stelt het slapengaan eindeloos uit (nog wat drinken, nog een zoen, nog een verhaal ...). Soms wordt hij dagen achter elkaar vroeger wakker. Sinds wij de slaaptrainer hebben gekocht heeft onze zoon echter veel rust gekregen. Ik raad de slaaptrainer zeker aan! Ik heb de slaaptrainer bij www.wiesba.com gekocht.
Grt,
Hans
 
Goedenavond,
Onze zoon Sam wou niet naar bed en stelt het slapengaan eindeloos uit (nog wat drinken, nog een zoen, nog een verhaal ...). Soms wordt hij dagen achter elkaar vroeger wakker. Sinds wij de slaaptrainer hebben gekocht heeft onze zoon echter veel rust gekregen. Ik raad de slaaptrainer zeker aan! Ik heb de slaaptrainer bij www.wiesba.com gekocht.
Grt,
Hans
 
Terug
Bovenaan