Peuter doet niet mee op peuterspeelzaal

Het eerste waaraan ik denk: hoog gevoelig!
Ik herken mijn zoontje ook in jouw verhaal en hij is 3 en ook hsp'er. Dan zijn alle prikkels hem teveel. Kunnen ze 'bevriezen'. Alles is overweldigend. Soms zijn ze ook bang iets juist verkeerd te doen of te zeggen en durven ze daarom niet goed.
En wat jij aangeeft. Hspers snappen donders goed wat er is en vangen ook alle gevoels op. Als het er druk is dan voelt hij dat ontzettend. Als iemand verdrietig is dan voelt hij dat intens. Als iemand boos is of bozig doet dan komt dat veel harder aan. Zouden allemaal verklaringen kunnen zijn dat hij dan 'niet meedoet'.
Wellicht kun je dit boek lezen. Ik ben er ook mee bezig en herken mijn zoontje erin.
Het hooggevoelige kind met een sterke wil.
 
 
Ik heb een zelfde soort kindje dat over 3 maanden (wanneer hij twee is) zal starten bij het kinderdagverblijf. Ik ben precies bang voor wat jij beschrijft en zie er heel erg tegenop.. Hoe gaat het nu met jouw zoontje?
 
Hoi,
Ik was aan het googlen en deze topic komt tevoorschijn. Alles wat jij beschrijft over je zoontje komt me zo bekend voor. Deze topic is al ruim een jaar geleden, ik ben zo benieuwd hoe het nu met je zoontje gaat en of hij al praat en naar een b.v reguliere school gaat? Ik maak nu precies hetzelfde mee als jou vorig jaar. Zit echt met me handen in me haren. Ik hoop dat je dit nog leest!
 
Terug
Bovenaan