Peuter is gemeen

Daniek

New member
Hoihoi,

Vraagje of er dames/heren zijn die dit gedrag herkennen.

Mijn dochter van 3.5 is oprecht gemeen tegen mij. Ze zegt dagelijks 'ik vind jou niet lief' als mijn man en ik samen zijn dan moet papa alles doen, als ik haar uit bed haal dan is de toon meteen gezet. Ze doet boos, is chagrijnig en gemeen. Het is dus niet alleen op momenten dat ze iets niet mag van mij. Met eten mag ik niet naast haar zitten en ze kan me ook oprecht negeren. Als mijn man de deur uit gaat en ze wil iets dan ben ik oppeens wel lief en gaat het prima. Ik hoop dat het een fase is maar ik word er enorm onzeker en regelmatig ook verdrietig van! Ik lees overal dat je moet blijven benoemen dat je de peuter wel lief vind etc etc maar op sommige momenten kan ik het niet opbrengen als ze zo bewust gemeen doet. Ik ben naar mijn idee niet streng maar ik ben wel meer thuis dan mijn man die 5 dagen werkt en dus vooral voor de leuke activiteiten er is, maar of het daar echt mee te maken heeft?

Ik hoop op herkenning want t begint me langzaam op te breken

(Onze situatie is trouwens dat mijn man 5 dagen werkt, ik 2 en we hebben nog een dochter van 9 maanden)
 
Klinkt als jaloezie. Onze dochter had er ook flink last van, al toen ze nog wat jonger was. Papa moest weg, papa mocht mama niet aanraken, dat soort dingen. Ik heb naar haar toe heel duidelijk uitgesproken dat ik niet alleen van haar houdt, maar ook van haar papa. En dat ik het niet lief vindt, wanneer ze zulke dingen tegen papa zegt.
Moest ik wel een aantal keer herhalen, maar uiteindelijk accepteerde ze het wel.

De oplossing ligt in dit geval dus bij je man.
 
Terug
Bovenaan