Peuter laten wennen aan nieuwe kamer + nieuw bed

Hi allemaal,

Ben benieuwd naar hoe andere ouders de overgang van een nieuwe kamer en een nieuw bed hebben aangepakt. Onze dochter van 2,5 krijgt een broertje in januari, die haar kamertje over gaat nemen. Genoeg tijd om te wennen, maar wil het wel zo gladjes mogelijk doen :)

Of ik zet eerst haar nieuwe bed in haar oude kamer, zodat ze in haar vertrouwde kamer went aan het nieuwe bed, of met het ledikantje eerst in haar nieuwe kamer proberen... Zodra onze oude kastenkamer verhuist is, kunnen we beginnen met haar kamertje. Haar nieuwe bed heb ik gisteren al binnen gekregen :).

Ideeën??
 
Wij hebben onze dochter (toen net 2)steeds laten kijken toen we haar kamertje aan het maken waren en duidelijk benoemd dat dat haar kamer werd. Toen uiteindelijk alles stond haar de keuze gegeven of ze op haar oude kamertje (met ledikant) wilde slapen of in het grote bed op haar nieuwe. Ze was zo enthousiast en heeft vanaf toen in haar nieuwe bed geslapen. Toen meteen het ledikant afgebroken.
Wij hebben een normaal formaat bed voor haar dus we hebben er wel een bedhekje voor, dit vind ze wel prettiger. Heb hem een keer weg gehaald maar vond ze niks.
Nu is ze 2,5 en staat het ledikant er weer voor de volgende, hierbij vernoemen we vaak dat dit voor haar baby zusje is en zij al (te) groot is voor dat bed.
 
Onze dochter ging tegelijk in haar nieuwe bed en nieuwe kamer slapen. Alles is toch al nieuw dus voor mij gevoel had ik zoiets nou dan hebben we alles in 1 keer. Ging eigenlijk super goed, ze was ook 2.5. De eerste nacht vond ze het een beetje eng, maar ze was ook trots. De tweede dag niks meer aan de hand. Iedereen die langskwam ging ze ook effe met trots haar nieuwe kamer laten zien haha. Succes!
 
Wij zitten in eenzelfde situatie dus lees even mee :). Mijn zoontje is 2,5 als zijn broertje/zusje geboren wordt in maart, en ook hij krijgt een nieuwe kamer. Zit te denken om in het begin nog de ledikant op zijn nieuwe kamer te zetten, maar zoals hiervoor al gezegd werd is het misschien beter om alles maar gewoon ineens te doen. Ben benieuwd naar nog meer ervaringen
 
betrek je kindje bij het inrichten van haar nieuwe kamer! Samen het bed opbouwen, knuffels verhuizen etc, bij ons wat het daarna geen probleem en was meneer supertrots en blij met zijn nieuwe kamer & bed
 
We zijn toevallig ook bezig met het maken / inrichten van de nieuwe kamer van ons zoontje. In maart komt onze tweede kleine, dus we dachten we beginnen op tijd ?
Tot nu toe heeft hij meegeholpen met het in elkaar zetten van de meubels (kast moet nog). Zijn bedje is al wel ingericht. Af en toe gaat hij er in liggen of op spelen. We gaan er elke dag wel even kijken. Als de meubels op zijn plek staan en alles leuk ingericht is, gaan we kijken of hij er dan ook wil slapen
 
Wij zijn gestart met groot bed in vertrouwde kamer, na een paar maanden gewisseld naar nieuwe kamer. Dat ging eigenlijk heel soepel.
 
Terug
Bovenaan