Peuter laten wennen aan nieuwe kamer + nieuw bed

Hoi hoi

Wij hebben toen ik 21 weken zwanger was samen met onze dochter (wordt in sept 2). Haar bed en nieuwe kast in elkaar gezet. En toen savonds hebben we dr gelijk in haar nieuwe kamer laten slapen. Ging super. Ze kwam nooit uit bed en riep netjes om ons als ze wakker was. Nu bijna 31 weken en heel soms stapt ze uit bed, maar hebben nog babyfoon dus leggen haar dan terug en slaapt ze gewoon. Sochtends als ze wakker wordt rust ze nog even uit en meestal na een half uurtje komt ze uit bed en klopt ze op onze deur aan om na binnen te komen. Ze slaapt meestal van 20u tot 8u/8.30u en hebben eigenlijk nooit echt problemen gehad.

Doe waar jij je goed bij voelt maar betrek haar zoveel mogelijk erbij. Dat heeft bij ons echt geholpen.. Succes!
 
Mijn dochter kreeg om dezelfde reden een nieuwe grote zussen kamer. Ze was toen net 2 jaar. Ze heeft geholpen met het inrichten van haar nieuwe kamer. Papa geholpen met klussen en het in elkaar zetten van haar nieuwe peuterbed. Mama geholpen met verf en behang uitzoeken. Elke dag speelde ze al even in haar nieuwe kamer en in haar nieuwe bed. Toen ze over mocht (een paar maanden voor de baby kwam om te wennen) ging het meteen hartstikke goed. Ze was heel trots en wilde niet meer terug.
 

Ik zie zeker wat leuke tips :) Ik heb er zelf nog bij bedacht om haar te laten helpen met het verhuizen van haar knuffels door samen een gezellig en knus hoekje te maken (pinterest staat er vol mee) met zo een tipi tentje en lampjes eromheen met kussens en kleden.. Zo kan ze iedereen (Elmo, koekiemonster, konijn etc..) zelf een plekje geven. Ook wil ik een laag boekenplankje ophangen voor een klein leeshoekje. Ze is een dametje die goed laat zien wat ze wil, maar wel echt een gewoontediertje. Het zal denk ik in 2 stappen gaan, waar ik haar eerst laat wennen aan een nieuw bed, in haar eigen kamer. Ledikant verdwijnt dan tijdelijk naar zolder. We hebben haar al sinds een tijdje over haar nieuwe bed verteld en nieuwe kamer, ter voorbereiding. Wanneer de kamer klaar is kan ze helpen met de knuffel en speelgoed verhuizing en uiteindelijk haar nieuwe bed. Binnenkort wil ik haar een keer mee nemen naar de beddenzaak om haar daar een leuk disney dekbedovertrek uit te laten kiezen en eventueel vast in een bedje laten klimmen om te zien hoe het is.

Nog andere leuke kamer inrichtingen hier :D ??
 
Terug
Bovenaan