Peuter met ondergewicht. Ervaringen gezocht

Mijn dochter van 2,5 heeft (ernstig) ondergewicht en een afbuigende gewichtscurve. We hebben het een tijdje aangekeken met het consultatie bureau en met tips (roomboter, volle melk etc) maar ze is zelfs afgevallen.
Ik vind dat ze prima eet, maar de curves niet en het is ook wel aan haar te zien.
We zijn nu doorgestuurd naar een kinder diëtist en de kinderarts.

Ik vind het enorm spannend. Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
 
Ja, bij ons heeft de kinderarts na een paar bloedonderzoeken besloten dat het waarschijnlijk gewoon genetisch is. Gezien ze verder niks mankeert. En de gangbare medische oorzaken dus met bloedonderzoek zijn uitgesloten. 
 
Goedendag,
Mijn dochter is ook een slanke den. Zit constant op de -2 lijn. Ik werd via de kinderarts doorgestuurd naar een diëtist. Daar kijken ze met je mee of je het ergens anders kan doen om weer wat beter op gewicht te komen. Mijn dochter zou nu 3,5 niet zo snel weer op de middel lijn komen. Maar nu volgt de wel gewoon haar lijntje.
 
 
Hoihoi, geen ervaring, maar weet dat ze in Afrika bij ernstig ondervoede kinderen pindakaas geven om ze weer meer op gewicht te krijgen. Onze zoon is ook best licht voor z'n lengte, we letten er op dat hij dagelijks minstens 1 boterham met pindakaas eet.
 
Terug
Bovenaan