<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter van 20 maanden huilt sinds een week of twee ‘s avonds hysterisch als ik haar in bed leg. Ook in de nacht wordt ze steeds wel een keer wakker en dan huilt ze ook enorm en roept/huilt “mama toe”. Ze wil bij mij in bed liggen of in ieder geval op schoot zitten. </p><p>Ik heb mijn kindjes als baby zelden laten huilen. Altijd getroost of als dat niet lukte bij me in bed genomen. Na een paar nachtjes (2 of 3) gingen ze dan weer goed in hun eigen bed slapen. Laten huilen voelt voor mij heel verkeerd. Maar nu als peuter dacht ik na een week bij mij slapen, dat ze er misschien toch aan gingen wennen (zoals iedereen me steeds weer zegt). Sinds een week laten we haar nu huilen. Eerste paar dagen met om de paar minuten aai over bol en weer weg (gecontroleerd huilen). Maar dat is olie op het vuur. </p><p>Heeft iemand ervaring met een kindje van rond de twee die je wél bij je in bed neemt (dus zelf ook vroeg naar bed)? Bleek het een fase die weer over ging? Zo ja; hoe lang ongeveer? </p><p>Ben benieuwd!</p>