Peuter nog steeds niet gewend op kdv

Mamanaima

New member
Hi,

Ik zit met een probleempje en weet even niet hoe ik dit kan aanpakken. Mijn zoontje gaat sinds hij 1 jaar is naar het KDV. Hij gaat 2 hele dagen naar de opvang en 2 andere dagen past oma op.

Vanaf het begin is het heel moeilijk om hem naar de opvang te brengen. Hij huilt heel erg. het begint al in de ochtend, wanneer we vertellen dat we naar de opvang gaan. Dan wilt hij niet ontbijten, niet meelopen. Gaat erg huilen en roepen dat die niet wil gaan 0f dat hij naar oma wil gaan.

Volgens de leidster is hij na 15 minuten weer stil en doet rustig weer mee op de opvang. Alleen ik merk dat hij totaal niet speelt met andere kindjes daar, hij is alleen aan het wachten wanneer mama hem komt ophalen. In het KDV is hij erg teruggetrokken, terwijl als wij naar de speeltuin gaan is hij heel open en vrolijk en speelt graag met andere kindjes.

Iemand dit dit herkend en tips voor mij heeft wat te doen?
 
hoe oud is je zoontje nu?  en hoe merk jij dat hij daar niet met andere kindjes speelt en alleen maar wacht totdat jij er weer bent? Want je schrijft dat de leidster aangeeft dat hij na 15 minuten is gestopt met huilen en weer mee doet.  
over het algemeen gaan kinderen pas tussen de 3 en 4 jaar echt samen spelen met andere kinderen dus als je zoontje die leeftijd nog niet heeft is het helemaal niet gek dat hij op zichzelf is.  
 
Mijn dochter van 3,5 heeft dit ook. Nog steeds elke ochtend huilen, terwijl ze er al drie jaar heen gaat. Ze is gewoon geen fan van drukte. De leidsters hebben wel haar gebruiksaanwijzing steeds beter door en ze heeft het sinds een half jaar wel beter naar haar zin. Maar ik denk dat het ook gewoon een beetje het karakter van het kind is. Introvertere kinderen worden gewoon niet blij van die drukte. 
 
Pas na twee jaar beginnen kinderen samen te leren spelen.
Ik mis hier echt de informatie hoelang je kind al na het kdv gaat?
Mocht het echt al langere tijd zijn, kan je misschien uitproberen of een gastouder beter past bij je kind. Ik weet van mezelf dat als ik meer dan 10 mensen om me heen heb, dichtklap. Al van jongs af aan. Dan kan een kdv gewoon te vol zijn.
 
Terug
Bovenaan