Peuter pubertijd...

Hier lijkt de peuterpubertijd al weer een beetje voorbij. Julia had echt een moeilijke periode toen ze anderhalf was tot ongeveer 3 maanden geleden.
Heel veel opzoek naar grenzen en driftbuien om niks.

Maar inmiddels heeft ze dit nauwelijks meer. Ze zoekt wel grenzen, maar is hier nu goed in te sturen en ze wordt dan niet meer zo driftig.
Het voordeel is dat Julia heel goed kan praten en ook veel begrijpt. We kunnen haar goed iets uitleggen, waardoor het driftig worden minder nodig is.

Ik ben ook wel blij dat ze nu zo makkelijk is, helemaal nu ze sinds december een zusje heeft. In het begin moest ze hier even aan wennen. Maar het gaat super goed met onze 2 meiden.

Ik ben benieuwd of de moeilijke fase nu echt voorbij is. We zullen zien!

Oh en wij proberen ook zo positief mogelijk te blijven en "nee" zoveel mogelijk te omzeilen.
Zoals Rosan het ook doet. Uiteraard maken we wel duidelijk wat echt niet mag.
Sinds we positiever tegen haar zijn, is met het lastige gedrag ook beter om te gaan.
En van kleine dingen maken we ook geen probleem. Het is ook heel gezond dat peuters grenzen verkennen, om hun eigen ik te ontwikkelen. Hoort bij hun leeftijd.
En sinds we niet over alles een probleem maken, hebben wijzelf de energie om duidelijk en consequent te zijn voor gedrag wat echt niet kan.
Voor ons en Julia wel zo fijn!

Leuk topic:Kyandro kan er soms ook wat van hoor,maakt ruzie met zijn zus,want hij moet alles hebben wat zei ook heeft en doet ook alles na.sinds kort kan hij ook heel gemeen zijn naar zijn broertje van 11mnd bv omduwen in zn handje bijten,en dit allemaal om ons uit te dagen,als hij dit doet krijgt hij van mij echt een tik op zn kont en ben ik echt boos,hij kan ook heel erg lief zijn voor hem en gaan ze achter elkaar het huis door,Kyandro rennend en Rivano kruipend erg leuk te zien.verder is hij ook goed zo zn zin door te drijven anders kan hij heeeel erg hard huilen...soms zeer vermoeiend idd
verder kan hij heerlijk spelen met van alles en nog wat eigenlijk en lekker mama helpen
een leuke maar zeker pittige leeftijd is dit,zeker omdat meneer niet meer wilt slapen overdag

liefs jootje

Terug
Bovenaan