Peuter van 3 alleen naar de speeltuin met stiefbroertje

Ancha

New member
Hi,

Mijn dochtertje van 3 jaar en 10 mnd is op de verjaardag van haar halfzusje geweest. Daar leek het haar vader een goed plan dat de kinderen naar de speeltuin gingen. Mijn dochter, haar halfzusje, hun (stief-)broertje van 12 en een neefje van ook 12 gingen erheen. Geen volwassenen mee. Ik vind dit echt onbegrijpelijk, ik ben het er ook niet mee eens. Het is ook niet in het zicht ofzo, ze moesten ook oversteken.... je kunt kinderen van 12 toch niet de verantwoording over 2 peuters geven? Hoe kan ik dat nou aan zijn verstand peuteren, hij springt duidelijk wat minder zorgvuldig om met zn kinderen. Maar zo geef ik haar natuurlijk niet meer zo zorgeloos mee als voorheen ?
 
Lijkt me anders niet zo vreemd? Op familie verjaardagen letten wij oudere kinderen op de jongere nichtjes.(toen we dus nog kinderen waren.)
Hangt misschien wel al van het type kinderen, of ze een beetje verantwoordelijkheid gevoel hebben of zo.
Kinderen van 8 kunnen een dreumes al goed helpen bij de glijbaan.
 
Ai. Ik lees niks vreemd of ontaards hoor. Ik zou dat prima vinden. Mijn dochter ging van de zomer ook met buurmeisje mee. Dochter toen net 3, buurmeisje 9. 
 
Ik vind het ook niet zo heel gek? Ik was 13 en mijn broertje 11 toen onze ouders voor t eerst een week op vakantie gingen zonder ons.. mijn nicht woonde 4 huizen verder dus die hield de boel in de gaten maar we zijn altijd heel zelfstandig en verantwoordelijk opgevoed, dus dat lukte prima zonder gekke dingen. Of ik het nu bij mn eigen jongens zou doen is nog maar af te wachten ;) 
Ik bedoel te zeggen, ik zou ook gerust mn neefje van 14 onze peuter van 2 laten meenemen om in het speeltuintje te gaan spelen. 
 
Ik geloof dat ik dan toch verkeerd zit, misschien is het wel goed geweest...ik had alleen graag wel dat hij dat soort dingen even overlegt met mij, of op zn minst dan vertelt dat dat gebeurd is. Hij is op bepaalde vlakken wel heel makkelijk. 
 
Nou ik ben met je eens. Al is ze 5 ga ik alsnog met dr mee. Je vergeeft je zelf nooit als er wat gebeurt en je hoort steeds vaker dat ook kinderen niet meer veilig zijn
 
[quote quote=10605960]Ik geloof dat ik dan toch verkeerd zit, misschien is het wel goed geweest…ik had alleen graag wel dat hij dat soort dingen even overlegt met mij, of op zn minst dan vertelt dat dat gebeurd is. Hij is op bepaalde vlakken wel heel makkelijk.[/quote]
Ja overleg zou zeker mooi zijn. Ik kan me voorstellen dat als je zoiets via via hoort, het zowieso wat slechter klinkt.
Zeg ook alleen dat het niet abnormaal is, dat oudere kinderen op de kleintjes letten bij een feestje. Maar dan kennen de ouders die grote kinderen wel persoonlijk normaal. Als je ze zelf niet kent, is het ook moeilijk dat iemand je kind eraan meegeeft. ik snap dus wel dat je hiervan schrikt.
 
Terug
Bovenaan