Peuter vroeg wakker (half 5 / 5 uur)

Heel herkenbaar, onze peuter ook altijd vroeg.
Nu een slaaptrainer gekocht en ze blijft liggen tot hij aan gaat. Daarna mag ze uit bed.
Iedere week doen we hem nu 10min vooruit zetten en inmiddels is ze pas om 06:00 uit bed. 
Onze dochter is nu 2,5 jaar en slaap tussen de middag meestal nog van 12 tot 13 uur en in de avond slaapt ze rond 19:30

Goedemiddag!
Persoonlijk zou ik haar in middag niet meer laten slapen en kijken hoe het dan gaat. Niet een paar dagen proberen maar zeker een week want ze moeten er ook aan wennen. Mijn jongste had het ook, en hebben toen hij 23 maanden was het middagslaapje eraf gehaald. Ik weet dat het meestal gebruikelijk is dat ze dan nog slapen smiddags maar bij die van mij hielp het zeker. Sliep toen tot een uur of 7 of later in het weekend ipv 05.30u. 
nu is hij sowieso geen goede slaper en nu hij bijna 5 is word jij nog steeds in 4 van de 7 nachten snachts wakker en kruipt hij bij ons in bed. Meestal tussen 02.00u en 04.00u in de nacht. Slaapwekker werkt niet bij hem en helaas merken we niet dat hij er bij kruipt en laten we hem maar slapen tussen ons in, omdat we het meestal ps merken tegen 05.30/06.00u, hebben we iig nog zelf tijd om te slapen/dommelen tot een fatsoenlijke tijd om op te staan of omdat het moet voor school ?. Ik weet niet hoe jullie daarin staan als ze nog even bij jullie ligt en dan nog wel even slaapt maar kan oplossing zijn.
ook kan je kijken of ze overdag voldoende energie verbruikt om moe te zijn, want dat helpt bij mijn jongste ook erg goed want het is een energiek mannetje, met soms te veel energie ??.

suc6 en ik hoop dat je er wat aan hebt!

Terug
Bovenaan