Peuter wil mond niet openen voor het tandenpoetsen

@Famkeh, wat een geweldig idee! Die ga ik onthouden mocht het nodig zijn.

Onze oudste is 2,5 en weet ook dat ze sochtends zelf mag poetsen en wij het controleren. Savonds poetst altijd mama of papa. Soms onder muzikale begeleiding a la Whitney Houston?
 
Volhouden en duidelijkheid hielpen hier. Ik zeg altijd ‘10 tellen poetsen’ en tel dan hardop, ongeacht of ze er doorheen huilt/gilt/spartelt of niet. Na weekje ging ze zelf al klaar zitten voor de tien tellen. Moge wel gezegd worden dat de ene 10 tellen de andere niet zijn; op goede dagen duurt het van 1 naar 2 net wat langer dan op de dagen dat ze echt doodop is;)
 
Dankjewel voor de tips!! 
Het tandenpoetslied van Jokie ken ik niet. Dat probeer ik morgen. Een elektrische tandenborstel gaan we proberen, een filmpje ook. Andere tips waren dingen die we al deden.
Het is toch steeds zoeken wat werkt. Ze zijn wel goed in uitdagingen creeren, die peuters ?
 
Hier ook herkenbaar. Vanalles geprobeerd. Bij ons werkt een kaart met vakjes, waar hij na elke poetsbeurt een sticker op mag plakken. Als de kaart vol is, krijgt hij een kadotje (een ballon ofzo, of een klein autootje). Werkt echt heel goed, als hij niet wil poetsen gewoon relaxed blijven "dan geen sticker dus". Elke keer komt hij op de beslissing terug hihi... (ohja en ik heb de vakjes op de kaart inmiddels flink uitgebreid ghehe...)
 
Terug
Bovenaan