Peuterbed of juniorbed?

Hoi hoi,<br />De titel zegt het al, ik twijfel wat ik moet kopen voor ons zoontje. Hij wordt over een paar weken 2 jaar en in maart grote broer, dan is hij dus 2,5 jaar. We willen hem eigenlijk graag in een groter bed hebben (in ieder geval proberen), zodat ons 2e kindje gebruik kan gaan maken van het ledikant. Zijn er hier ouders die voor eenzelfde keuze stonden? Zo ja, waar heb je voor gekozen en hoe ging dat? Of heb je bijvoorbeeld voor een meegroeibed gekozen?<br />Bedankt alvast!<br />
 
Mijn oudste ging met precies 2 jaar over naar het peuterbed omdat haar zusje geboren werd. Dit ging direct goed, ze vond het prachtig en is er nooit uit geklommen. Ze is nu bijna 4 en slaapt nog steeds in het peuterbed, dit kan prima tot 5 jaar! En daarna gaat ons tweede kindje erin. Dus je hebt er echt jaren plezier van, langer dan van het ledikant zelfs. Tot 5 jaar passen ze prima in het peuterbed.

Mijn jongste is nu 2 jaar, slaapt nog in het ledikant en dat blijft ook zo tot ze 3 is. Ze is heel ondernemend en ik weet zeker dat ze 30x per nacht uit bed komt, dus ik vertrouw haar echt nog niet in een peuterbed.

Het ligt dus ook heel erg aan het karakter van je kind of hij er klaar voor is om in een peuterbed te gaan slapen. Maarja, met een jaar of 3 passen ze sowieso niet meer in het ledikant dus je moet de overstap toch een keer maken. Ik vind het peuterbed in ieder geval een hele fijne tussenmaat waar je jaren plezier van hebt!
 
Hier zit er 2 jaar en 3 weken tussen en wij hebben voor allebei een meegroeibed. Ik twijfelde ook heel erg maar als de oudste een groot bed krijgt en wel gaat spoken of uit bed gaat komen hele tijd zit je daar niet op te wachten als je hoogzwanger bent of als de baby er net is. Ik dacht er zo over iedef geval. Kan ook zijn dat jou kindje het wel prima kan. Ligt er beetje aan denk ik
 
Hier specifiek gekozen voor een peuterbed met hoog valhekje rondom. Onze dame beweegt namelijk veel in haar slaap. Nu 2 maanden later komt ze er nog niet zelf uit. Ze ging erin toen ze 2 was.
 
Onze oudste is gewoon direct in een 2meter gaan slapen toen de kleine kwam. Ging prima. Vind zo'n tussenmaat gewoon zonde van het geld, moet je ook weer speciaal beddegoed kopen etc. In een 2meter bed slaapt hij echt prima hoor . 
 
Onze oudste ging in een 1 persoonsbed toen ze 2 jaar en 2 maanden oud was. Ze werd toen te groot voor het ledikant. Ging gelijk goed en ze is er eigenlijk nooit zelf uit gekomen. Ook niet uit bed gevallen. Nu is ze bijna 3 en roept ze me eerst nog voordat ze uit bed komt.

Ze is erg lang voor haar leeftijd, dus hier zou een peuterbed zonde van het geld zijn geweest. Ze heeft namelijk nu de lengte van een 4/5 jarige.
 
Ern peuterbed is 150cm. Dat is een kind van 3 of 4 jaar echt nog niet. Mijn dochter is ook heel lang, 114cm (nu bijna 4 jaar) maar past echt met gemak nog in het peuterbed. Een kind van 6 of 7 jaar is pas 150cm.

Peuterbed vond ik fijn ivm de ruimte omdat onze slaapkamers niet zo groot zijn. En het valhekje vind ik fijn en biedt geborgenheid.
 
LEvB schreef:
Ern peuterbed is 150cm. Dat is een kind van 3 of 4 jaar echt nog niet. Mijn dochter is ook heel lang, 114cm (nu bijna 4 jaar) maar past echt met gemak nog in het peuterbed. Een kind van 6 of 7 jaar is pas 150cm.
Peuterbed vond ik fijn ivm de ruimte omdat onze slaapkamers niet zo groot zijn. En het valhekje vind ik fijn en biedt geborgenheid.

Mijn dochter wordt volgende week 3 en is al 110 cm. Haar slaapkamer is lekker groot, waardoor een gewoon bed ook kon. En we hadden nog een gewoon bed staan, dus zonde om dan een nieuw bed te kopen.
 
Terug
Bovenaan