Peuterbed of juniorbed?

Ons zoontje was nog geen 2 toen hij een broertje kreeg en wij.hebben tijdelijk een ledikant geleend van vrienden. Hij heeft vorige maand met 26 maanden een groot bed gekregen. Wij hebben voor een 2 meter bed gekozen, omdat een onze zoon met zijn 2 jaar al 1 meter is. Ik vond het zonde om een tussenmaat te nemen en toevallig was het bed wat hij en wij leuk vonden ook 2 meter. We hebben hem er wel op voorbereid. Hij ging bij zijn neefje logeren die al een groot bed had en ging daar een boekje lezen. Ook wilde hij steeds vaker bij ons op Bed liggen voordat hij ging slapen. Dus ik heb hem gevraagd wil jij ook zo'n groot bed? Dat wilde hij wel en toen zijn we gaan zoeken en heb ik 4 foto's laten zien. Hij mocht kiezen en was heel enthousiast. Ik was heel bang dat hij eruit zou klimmen omdat het een klimmer is maar dat heeft hij tot nu toe nog niet gedaan. We hebben er wel een bedrekje voor gezet, ondanks dat is hij er toch een keer in zijn slaap uitgevallen. Precies bij het hoofdeinde waar we nog 40 cm open hadden. Toen hij niet wilde slapen hebben we ook gezegd moeten we je oude bed weer neerzetten? Neeeee was het toen en sindsdien luistert hij ook goed.
 
Ik krijg in december een 2de kindje bij.
Wij hebben gekozen voor een peuterbedje waar nog een ledikant van gemaakt kan worden. Zodat als het 2de kindje er is hij nog niet uit bed kan komen.  Deze kan wel omgebouwd worden naar gewoon peuterbed. Heb er een stuk voor gekocht om ervoor te zetten zodat hij niet kan vallen. 
Omdat hij nog in een slaapzak slaapt en veel beweegt in zijn slaap deze keus gemaakt. 
 
Terug
Bovenaan