Peuterbed!!

<p>Tijdje terug een topic geopend over peuterbed of ik het zou doen of niet. Zoon beroerde slaper is het. </p><p>Ze is hier 14 maanden</p><p>Nou uiteindelijk hebben we toch een peuterbed. Hoopte dat ze beter zou gaan slapen. Helaas is dat niet het geval. Ze word nog regelmatig echt wakker en zodra ze wakker is dan gaat ze ook altijd gelijk rechtop zitten(altijd al gedaan) heb een matras naast haar peuterbedje gelegt want ze kruipt elke keer uit bed.. Nouja kruipen niet. Ze spring echt uit bed. Ze laat zich zo voorover vallen. Af en toe dan kan ik haar weer terugleggen speentje en dan slaapt ze weer... Maar de laatste paar dagen dan word ze midden in de nacht wakker. En gaat dan gewoon niet meer slapen.  Gister werd ze om 02:30 wakker. En ze was zo aan het ouwehoeren. Ze sliep om 5 uur nog niet. Heb der op gegeven moment bij ons in bed gelegt en toen ging ze wel weer slapen ?.   Ze ligt hier gewoon in der slaapzakje in bed...En volgens mij zit ze ook weer in haar sprong?.  Herkenbaar voor iemand?  En misschien wat tips, zijn altijd welkom....  Ben van alles aan het proberen. Als dit zo niet werkt dan zat ik er over na te denken om haar zonder slaapzak te laten slapen en dan met een deken en kussen.  Wat ik wel echt doodeng vind nog gsssh. Maar zo slaapt ze ook als ze tussen ons in ligt. Op haar kussen en toe dekken over haar beentjes.</p><p>Sorry voor het lange verhaal. Maar dit is even het verhaal van een vermoeide moeder?</p>

Ik zou sowieso stoppen met dat peuterbed. Je hebt het geprobeerd, super! Maar het werkt blijkbaar niet. Als ze er nu al continu uit komt, doet ze dat over 6 maanden nog steeds. In een ledikant kan ze er in ieder geval niet zelf uit en dat scheelt alweer een hoop ellende denk ik.

Mijn jongste dochter is nu 17 maanden en t is ook wel gedoe met slapen in periodes. Soms heeft ze een week lang drama met in slaap vallen en slaapt ze pas om 22.00 (Én in ons bed..) Andere weken gaat ze braaf slapen maar belandt ze halverwege de nacht tussenin. En er zijn weken dat ze keurig doorslaapt. Geen peil op te trekken dus.

Maar als het drama is in de nacht en ze is niet te kalmeren en ze blijft maar huilen en maakt haar zus wakker, dan beland ze tussenin en tot 15 maanden gaf ik nog wel eens 90cc voeding in de nacht om haar te kalmeren. Nu ze 17 maanden is, doe ik dat niet meer maar ze slaapt dus nog steeds soms tussenin. Ik vind dat niet zo'n drama. Het gebeurt niet elke nacht. Ze slaapt eigenlijk altijd relaxed en rustig in als ze tussenin ligt en wordt lief en knuffelig wakker in de ochtend, dus t is ook genieten :) En ach, ze leert het wel weer af hoor. Liever zo dan haar almaar laten huilen en dan doet niemand meer een oog dicht.

Ernaast liggen in haar kamer werkt hier averechts, daar begin ik niet meer aan. Naar beneden gaan en spelen doe ik ook zeer zeker niet. In de nacht is het stil en donker en blijven we boven en proberen we gewoon te slapen, is mn motto ;)

Ik weet niet of je iets kan met mijn verhaal. Het klinkt als extreem pittig wat je meemaakt met je kindje. Maar kies een manier die bij jullie past en waardoor iedereen nog íets slaapt, bij ons is dat dus tussenin laten slapen als niks meer helpt en als ze blijft huilen... Sterkte!

Mijn kids slapen trouwens vanaf geboorte al met een deken en dat gaat prima hoor. Vanaf 2 jaar onder een dekbed, daarvoor onder een dikke deken. En ook nog een slaapzak tot 2 jaar.
Kussen ook vanaf 2 jaar, maar dat zou ik vanaf 1.5 jaar ook wel aandurven hoor, zo'n peuterkussen!

Ooh kijk wat ben ik blij met je verhaal!!.
Een beetje soortgelijk haha. Ze is altijd een slechte slaper geweest. En overdag doet ze 1 of 2 dutjes. Maar elke keer maar 30 min. Dus echt veel slaap overdag krijgt ze ook niet. Daarom wil ik dat ze savonds en snachts wel gewoon der rust krijgt. En ik ook?. Heb echt werkelijk van alles geprobeerd...
En wat je al zegt hier beland ze of gelijk als ze niet gaat slapen. Of halverwege de nacht tussen ons in. 
En dan slaapt ze wel echt goed. Alleen ik niet zo. Ze is zo bewegelijk. En ze wil echt tegen me aan liggen. Snachts dan word ze weleens wakker en dan probeert ze mijn hand te vinden. Dan wil ze mijn hand vasthouden.  Dat vind ik niet erg.. Maar elke keer een been in me rib.. Of in me nek is niet zo fijn. Dus ik slaap dan nog erg slecht.  En ze word heel snel wakker. Dus mocht ze al vroeg bij ons in bed belanden. Dan moeten me man en ik de mond dicht houden en niks zeggen. Anders word ze wakker ?. 
Ja hier sliep ze altijd tussen ons in op een kussen. Wat echt wel lekker wegzakt. En dan sliep ze echt goed.  Ze was net ook al weer wakker geworden. En zat alweer overeind. Dus heb die kussen neergelegd in haar bedje en ze ging gelijk weer slapen.  Maar vind het toch wel een beetje eng. Aangezien ik er nu niet naast ligt.  
Het is echt zoeken naar een goed slaapritme hier.  Heb van alles geprobeerd..  Ledikant raakte ze echt in paniek leek net alsof ze zich opgesloten voelde. Dacht dan misschien een peuterbedje.. Ik heb zelfs een sleepyhead voor der. Daar heeft ze ook een tijdje in gelegen. Maar werd ze op gegeven moment ook gewoon 10 keer wakker.  Laten huilen begin ik niet aan. Ze is dan zo overstuur na 3 min. Dat ze dan helemaal niet meer gaat slapen.  Bij haar liggen werkt ook averechts. Lampje aan vond ze ook niks. Fles weigerde ze ook. Heb van alles geprobeerd ? begon gewoon echt aan mezelf te twijfelen of ik het allemaal wel goed doe.... Vind dat slapen, echt een dingetje

Ik zou idd ook stoppen met dat peuterbed. Lijkt me nog wel vroeg hoor. Mijn zoontje is ook 14 maanden, maar die hoef ik daar echt nog niet in te leggen. Kan me voorstellen dat het enorm frustreerd en dat niets lijkt te werken. Ik sluit me aan bij bezig bijtje: slaapcoach..

Ja ik snap dat het moeilijk is! Mijn dochter slaapt overdag gelukkig wel 'goed'. Ze slaapt vanaf 14.5 maand 1x, variërend van 1.5 uur tot 2.5 uur. Dus dat is prima en ze red het er goed op de hele dag. Gaat rond 20u naar bed en is tussen 6.15 en 7.15 wakker.

Misschien scheelt het ook dat het mijn 2e kindje is. Mijn ervaring is dat gebroken nachten en gedoe met slapen helaas erbij hoort de eerste 2 jaar en dan wordt het beter. Zodra mijn oudste geen middagslaapje meer deed vanaf 2.5 jaar ging ze van 19.00-6.30/8.30 slapen! Ze is nu ruim 3 jaar en doet dat nog steeds. Af en toe heeft ze nog wel eens een enge droom ofzo en daardoor een slechte nacht, maar dat hoort erbij toch? Het scheelt al zoooooveel dat ze vanaf 2-2.5 jaar een beetje kunnen praten en echt snappen wat je zegt en dus beter te kalmeren zijn.

Het gaat voorbij, is mn mantra. Het gaat écht voorbij, het is nu met 17 maanden al lang niet meer zo beroerd als het geweest is!

Gelukkig slaapt mijn dochter wel goed en vrij rustig tussenin en ik slaap ook gewoon wel vast, dat scheelt een hoop! Vandaar dat het 'tussenin slapen' voor ons niet zo'n drama is.

Maarja, kinderen die altijd keurig doorslapen en klokje rond slapen of uitslapen.. nee, dat ken ik niet! Dat wordt gezien als normaal, maar in mijn ogen is dat een enorme luxe en heb je dat echt niet volledig in de hand hoor! T is zéker ook een kwestie van geluk hebben!

Terug
Bovenaan