Peuterbedje

Hey meiden,

Ik vroeg me af wanneer gaan jullie kids over naar een peuterbed of een gewoon bed?
Aangezien wij in maart ons 2e hummeltje verwachten gaat Nynke dan in een peuterbed.
Ik ben een beetje aan het kijken ervoor hebben jullie nog adresjes waar ze leuke bedjes hebben??

Liefs Zonnetje

heyhey

nathalia gaat voorlopig ook nog niet in een groot bed.
andere op t forum liggen al wel in een groot bed.
denk dat t meer naar je eigen kindje kijken is.
en hoe jij je er bij voelt natuurlijk.
persoonlijk moet ik er nog niet aan denken om haar in een groot bed te leggen.
dan is er voor mijn gevoel weer een fase voorbij.
hier ben ik gewoon nog niet klaar voor, en nathalia past voorlopig nog wel in het ledikantje.
mocht ik nu zwanger zijn, duurt het zowieso nog 9 maanden voordat de beeb er dan is, dan gaat hij/zij eerst in de wieg, en daarna het ledikantje in.
tot die tijd kan nathalia waarschijnlijk nog gewoon in dat ledikantje liggen.
(is tevens ook een meegroeibed)

jij verwacht je kindje in maart, dan zou ik in januari over stappen naar het grote bed, zodat ze daaraan kan wennen.
marktplaats is een leuke om op te kijken, en anders ikea,leen bakker, wehkamp enz.
vriendin van mij heeft een hoogslaper, knalroze, heel mooi gratis op mogen halen. kijkje waard toch, op marktplaats :D

liefs, do

Hallo,

Tijn was 17 maanden toen Bente geboren werd. Ik vond hem toen eigenlijk toch nog wel te klein voor een peuterbed. Wij hebben toen een ledikant bij IKEA gehaald en daar aan 1 kant de spijlen voor de helft doorgezaagd zodat hij wel zelf zijn bed in en uit kon. Na 11 maanden is hij over gegaan naar een peuterbed. Ik denk dat je heel erg moet kijken naar je eigen kind. Tijn was wel groot maar die ging 's nachts zijn hele bed door. Ook nu ligt hij nog regelmatig naast zijn bed, ondanks rekje, hahahaha.

Groetjes Danielle

Hoi Zonnetje,

Ook ons mannetje gaat in een "groot" bed omdat de tweede zich in maart aandiend. Vind het wel een beetje eng, hij is nog zo klein (19 mnd). We hebben wel steeds dat we hem aantreffen met armen of benen (inclusief slaapzak??!!) tussen de spijltjes door. Heb van de week bij de prenatal gekeken. Daar hebben ze ook eluke bedjes en in alle kleuren van de regenboog ( wij gaan voor gewoon wit). Kreeg als tip van de verkoopster om volgende week te gaan want dan hebben ze 20% korting op alles.

Wanneer gaan jullie haar overleggen? Wij waarschijnlijk rond kerst. Je hoort zo vaak dat ze niet willen...
Hoe zit dat trouwens met slaapzakken, lees ook wel eens dat dat dan niet meer mag, maar Gijs gaat z'n hele bed door en blijft waarschijnlijk niet meer onder zijn deken liggen van de winter. Hoe gaan jullie dat doen?

Groetjes Clau ( maart zwanger forum)

Hey hey,

Oke hoop tips bedankt morgen gaan we sowieso even bij Ikea kijken.
We willen haar eigenlijk als de baby een maand of 3 is over gaan leggen omdat de baby dan niet meer in het wiegje ligt.

Ik heb dat trouwens niet gelezen van die slaapzak geen idee want Nynke ligt anders ook bloot die deken trapt ze weg.

Mogen ze al onder een echt dekbedje slapen???

Goeie topic! haha

liefs zonnetje

hoi allemaal,

Met quinten willen we binnenkort al beginnen met het wennen van het grote bed.
we hebben een meegroeibed gekocht en alles erop en eraan.
wij willen graag dat hij eraan gewend is als de 2e er is.
(of het lukt is het 2e) maar het is altijd proberen waard.

Ik heb quinten onder een ledikant dekbed en kruipt ook het hele bed door.
Hij krijgt ook echt weer een slaapzak!

vriendinnen van me die hebben hun kinderen gewoon in een groot bed in de slaapzak en dat gaat erg goed.

groetjes lenie

Hai, leuk om te lezen. Ik ben Leahs kamer aan het verven en er komt nieuw laminaat of zeil in. Ik zit er ook aan te denken of ik het juniorbedje er dan in zal zetten of nog maar gewoon haar ledikantje.
Ik weet niet meer goed hoe het met de andere kinderen ging, maar ben een beetje bang dat ze telkens uit bed klimt ('t is nogal een klauteraar). Ze heeft nooit een slaapzak aan gehad, dus misschien wordt dat dan weer eens tijd (ook omdat de koudere dagen eraan komen).

Daniel ligt hier nog in het ledikantje,
Eerst wilde we de zijkant eruit halen en een plank erin zetten zodat hij zelf zn bedje uit kan komen zonder te klimmen,
Hij kan namelijk zn bedje uit klimmen,
Maar dit doet hij niet meer, dus wachten we er nog heel even mee tot hij 2 is,

groetjes mini

Terug
Bovenaan