peuterbedvraagje

Voor de mama's van meer kindjes. We zijn aan het kijken voor Tjerks nieuwe kamer. Nu hebben we nog genoeg eiken van het baby-kamertje over om een bedje van te maken. Maar mijn man wil gelijk een groot bed (onder het motto dan hoeven we niet meer te wisselen) en ik wil eerst een peuterbedje. Hij is toch nog zo jong als hij zijn ledikantje uit moet. Dan is hij pas 20 maanden denk ik. Wat zijn jullie ervaringen en waar moeten we op letten. (we zijn nu alvast aan het kijken, moeten nog heel wat verbouwen ook.)

Ik heb voor mijn oudste destijds een peuterbed (juniorbd) gekocht. Ik vond zo'n groot bed zo enorm nog. Daar kwam ook nog bij dat ik, ivm de beperkte ruimte in zijn kamer, later een hoogslaper wilde (die hij inmiddels ook heeft!).

Verder was mijn oudste echt een kindje wat graag in hoekjes van het bed kroop en daar lekker tegen aan wilde liggen. Ik heb daarom een peuterbed gekocht met overal hoge randen: http://www.wildkidzz.com/producten/Kinderbedden/Kasteelbed.html (en dan is het die linker).

Ik heb er echt nooit spijt van gehad dat ik eerst een juniorbed heb gekocht. Zou het zo weer doen! En Tim gaat dan tzt ook zeker eerst in het bed, want ik heb 'm gelukkig nog!

Ik heb toen Elias werd geboren zelfs nog een ledikantje gemaakt. Joris was ook ongeveer 20 maanden toen hij over moest en vond hem toen nog te klein voor een groot bed. Later heeft hij een peuterbed gekregen en vanaf dat ie 3,5 is slaapt
hij in een groot bed en Elias in zijn peuterbed.

Als je toch een grood bed gaat maken zou ik 1 hogere rand maken en dan de andere kant tegen de muur zodat hij er niet uit kan vallen. (voor peuterbed netzo trouwens)

Wij hebben Margo meteen in een 1 persoon gelegd toen en die vond het prima.
Je kan het bed wat 'verkleinen' door lekker het onderste 1/4 van het bed een stel knuffels neer te leggen en een paar aan de bovenrand. Vind ie vast nog erg gezellig ook, zo met al zijn lieve vriendjes in 1 bed! Bovendien financieel betreft wel lekker dat je dan gewoon met normaal beddengoed uit de voeten kan wat je erg lang kan gebruiken! anders is het ook maar weer voor een korte tijd....... Connor gaat ook meteen in een 1-persoons tegen die tijd.

Floortje lag met 18 maand ook al in een groot bed. Ze sliep niet meer lekker werd 's nachts tig keer wakker door de spijlen enz.
Wij hebben gelijk een groot bed gekocht bij ikea en daarbij zo'n opzet rand.
Is altijd heel goed gegaan zo'n junior bed vind ik zonde van het geld maar dat is pers natuurlijk. Maar het is wel heel schattig haha!

gijs is overgegaan in een peuter bed wand dat vonden we eerst groot genoeg en toen was ik zwanger van ilse dus zeiden we kan dat straks ook weer door schuifen als ilse zo'n 3 jaar is
en dsan kan gijs in een grote

Tjerk is toch pas 15 maand als de kleine wordt geboren?? Tjerk maart 2011 baby juni (toch??) 2012 als ik het goed heb gelezen hoor?
15 maand vind in persoonlijk erg jong om al in een peuter of groot bed te leggen, ik zou dus gewoon nog een extra ledikantje aanschaffen! Daar kan Tjerk gerust nog een half jaar a jaar inliggen! Mijn kids lagen met 2,5 jaar pas in een groot bed (nou mijn oudste zoontje in een groot bed mijn dochtertje ligt in een peuterbed) en Daley gaat waarlijnlijk als hij ook 2,5 jaar is een groter bed krijgen!

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan