peuterbedvraagje

zou hem idd ook nog niet in eengroot bed stoppen heb ik met mijn meiden ook niet gedaan had gewoon nog eneledikant gekocht maar je kunt ze ook via www.gratisoptehalen.nl vinden. scheelt dan toch weer in de centen. voor mijn oudste had ik wel een peuterbed en moet zeggen dat bedje heeft hier dienst gedaan voor meerdere kids, dus heb het geld er echt wel uitgehaald en was niet heel duur was van de ikea die je evt ook nog groot kunt maken. weet niet of je man zo handig is maar zou anders een peuterbedmaken die je groter kunt maken te zijner tijd. succes met keuzemaken

Als Tjerk pas 15/20 maanden is tegen die tijd zou ik ook voor een ander ledikantje gaan trouwens! De oudste hier was echt groot voor haar leeftijd en heeft er tot 30 maanden ingeslapen.... de laatste 2 maanden hebben we toen aan 1 kant de spijlen eruit gehaald zodat ze wel zelf in- en uit kon. Werkte perfect!

@anne en Esz Baby gaat eerst in de wieg. Dus verwacht dat hij rond 20 maanden zijn ledikantje af moet staan. En een extra ledikantje zien we niet zitten. We hebben nog tijd genoeg om erover na te denken, maar het kwam ter sprake. Maar zullen kijken hoe hij tegen die tijd slaapt. Ik kan van mijn zus een peuterbedje lenen dus het hout wordt voor een groot bed. Bedankt allemaal voor de reactie.

Hallo,

Sorry dat ik even inbreek in jullie topic...
Mijn dochter is van januari 2010 en slaapt sinds een week in een 1persoons bed. Ze vindt het heerlijk en slaapt als een roosje....
Wij hebben bewust geen peuterbed genomen omdat ze dan over een aantal jaar weer een ander bed moet, dus wij hebben nu iets meer uitgegeven aan een goed 1pers bed zodat ze bijwijze van sreken er tot haar 18e mee kan doen.

Succes met je keuze!
Groetjes sabine

Wel veel reacties he!

denk er wel aan dat je niet (je moet t natuurlijk zelf weten ;-)) Tjerk zijn ledikantje 'afpakt' en meteen doorschuift naar de baby. Tjerk moet eerst wennen aan zn bed en niet denken dat hij al zijn spullen moet afstaan voor de baby.
Die tip kreeg ik en mij werd erbij verteld dat kids hoe klein ze zijn daar heel gevoelig voor kunnen zijn. Daarom heb ik een tijd voor de geboorte Joris zn nieuwe bed gegeven zodat hij niet dacht dat er een plaatsvervanger voor hem was gekomen...!

@miekje, Ik laat het ook nog even op zijn kamertje hoor hahhaha. Zou anders wel zielig zijn. Hij krijgt een mooiere stoerdere jongenskamer. Dus zijn kamertje zelf zal hij niet zoveel moeite mee hebben. Maar bedankt voor de tip.

Hoi,
Hier zijn de kids altijd direct door gegaan naar een 1pers bed, tuurlijk ziet dat de eerste tijd wat groot uit, maar daar hebben de kids zelf nooit moeite mee gehad!
De oudste was 17mnd toen hij naar een 1pers bed ging, de andere ruim 2jaar!
Ons meisje is en blijft de jongste dus die kan er in blijven zolang het nog past,,haha

Een peuterbed is ook groot in het begin hoor, want in de breedte scheelt het niet giga veel en lengte hebben ze toch heel veel over!

Succes ermee

@MJ Ik zal inderdaad tegen die tijd wel kijken. Misschien dat een groot bed net zo makkelijk is. Ik zie wel dat de oudste bij jou nog jonger was. (of de baby moet zo enorm zijn dat ie eerder moet ahahahah)

Terug
Bovenaan