<p>Halo, ik wil graag jullie advies bij het volgende:</p><p>mijn dochter is inmiddels alweer 19 maanden en zit echt volop in de peuterpuberteit. Dat begon 2 maanden geleden al een beetje en is nu best heftig. Alles is nee en huilen. En niet gewoon huilen echt dat gejengel. De heeeele dag door. Daar word ik best gek van. Ik ben alleenstaande moeder en nu met de quarantaine zitten we 24/7 samen. Morgen gaat ze gelukkig een nachtje naar mijn ex maar dat is helaas zeldzaam. Maar ik word gewoon echt helemaal gek van dr. Als we samen spelen en iets gaat niet zoals zij wilt? Huilen. Ze krijgt geen cracker? Bleren. Een kussen licht in de weg? Janken. Kortom: alles is een drama. Daar komt nog is bij dat ze me slaat. En niet zachtjes ofzo. Als ik dan zeg “je mag mama niet slaan” lacht ze en doet ze het nog eens. Als ik haar strenger toespreek lacht nog eens en doet ze het nog een keer. Als ik mijn stem iets verhef lacht ze ook nogsteeds. En dat is sws het geval met alles. Als ze iets niet mag bijvoorbeeld omdat het gevaarlijk is en ik zeg er iets van dan lacht ze me gewoon uit en gaat vrolijk verder. Erg vermoeiend. <br /><br /></p><p>natuurlijk snap ik dat het erbij hoort en ben ik hartstikke gek op dr, maar ik hoopte dat jullie tips hebben om er beter mee om te gaan, omdat ik langzaamerhand mijn geduld begin te verliezen. </p>