Peuterspeelzaal (maar in die tijd eigenlijk slapen?)

Hallo allemaal,

Even een vraagje over de peuterspeelzaal. Ons kleine mannetje wordt in april 2 jaar. We willen hem dan op gaan geven voor de peuterspeelzaal waar hij dan zo vlak na de zomervakantie terecht zou kunnen. Hij is dan dus twee jaar en vier maanden. Ik zit nu alleen met het volgende.

Bij ons in het dorp zitten twee peuterspeelzalen. Alle twee de psz's hebben een dagdeelcombinatie die je af kunt nemen. Daarbij altijd 1 ochtend en 1 middag. De middag begint om 1 uur tot en met kwart over drie. En dat vind ik nou juist zo gek. Dat is toch precies in de uren dat de meeste kinderen nog slapen? Of zie ik dat nou verkeerd. Ons zoontje slaapt nu iedere dag nog drie uur. Van twaalf tot drie ongeveer. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij zo rond september dat niet meer nodig heeft. Oké, misschien is het iets minder aan sslaaptijd geworden, maar slaap overdag zal hij ongetwijfeld nog nodig hebben, denk ik zo.

Hoe moet ik dat dat gaan aanpakken? Want ik vind het toch wel erg leuk voor hem als hij naar psz kan.

Ervaringen, tips, ik hoor ze graag.

Groetjes,
Janneke

Hoi, ik herken je 'probleem'. Bij onze oudste 3 liep ik daar ook tegenaan. Ook hier kon je toen 1 ochtend en 1 middag afnemen. Mijn ervaring is dat ze in het begin echt omvallen van de slaap na de psz, maar dat ze toch snel 'wennen' aan het missen van 1 middagslaapje.
Ik heb het geluk dat we hier een psz hebben zitten (andere locatie dan waar de oudsten hebben gezeten) waar je 2 ochtenden kunt afnemen. Daar heb ik Leah dus voor ingeschreven. Ook zij begint w.s. na de zomervakantie.

Hoi, ik herken je 'probleem'. Bij onze oudste 3 liep ik daar ook tegenaan. Ook hier kon je toen 1 ochtend en 1 middag afnemen. Mijn ervaring is dat ze in het begin echt omvallen van de slaap na de psz, maar dat ze toch snel 'wennen' aan het missen van 1 middagslaapje.
Ik heb het geluk dat we hier een psz hebben zitten (andere locatie dan waar de oudsten hebben gezeten) waar je 2 ochtenden kunt afnemen. Daar heb ik Leah dus voor ingeschreven. Ook zij begint w.s. na de zomervakantie.

Hoi,
Dat hebben wij hier gelukkig niet, de jongste kan dadelijk gaan zoals het ons uitkomt, hij mag ook hele dagen en kan dan daar slapen, we beginnen met 2 ochtenden en daarna zsm naar 2dagen zodat ik die dagen buiten de deur kan gaan werken!
Ze zullen het middag slaapje nog wel nodig hebben, maar 1dag per week overslaan zal niet zo erg zijn!
Succes ermee,
Gr MJ

gelukkig hebben wij dit probleem ook niet
hier op onze psz is t standaard dat kids tot 2,5 alleen 2 x een ochtend komen en pas daarna pas de middag
en als karlijn wel alleen de middag kon was t nog geen probleem want ze slaapt al mnd niet meer overdag
heeeeeeeeeeeeeel af en toe een x maar dat is zelden

liefs maurilla

Hoi,

Hier ook nog een mannetje die overdag slaapt, van half 1 tot half 3 ongeveer. Hij heeft dit ook echt nodig. Wij hebben besloten dat hij daarom maar 1 ochtend gaat in de week, dus de middag niet.
Ik vind het niet nodig om mijn kind zo moe te laten worden als hij zijn slaap nog nodig heeft. Als hij er aan toe is om niet meer te slapen, dan gaat hij de middag ook wel.
Vind het trouwens ook wel raar hoor. Maar er zijn ook al genoeg kindjes die de slaap niet meer nodig hebben.
En slapen op de peuterspeelzaal doen er ook wel, maar dat vind ik zo raar, dan kan je net zo goed toch ook thuis laten slapen.
Het is een keuze die je zelf moet maken, ik denk dat je gewoon goed naar je kind moet kijken/luisteren. Elk kind is anders en reageert anders hè.

Groetjes

Apart zeg, hier zijn de ochtenden speciaal voor de 2-jarigen.Voor de 3-jarigen zijn de middagen.Vaak hebben kinderen van 3 jaar niet elke dag meer een middagslaapje nodig en 1 middagje in de week niet slapen kan geen kwaad.
Dus mijn meiden gingen op hun 2e 2 ochtenden en toen ze 3 jaar werden 1 ochtend en 1 middag.Naderhand vielen ze wel om, om 18:00 uur lagen ze al plat.
Gr.Roos.

Terug
Bovenaan