Peuterspeelzaal (maar in die tijd eigenlijk slapen?)

Quinten gaat ook naar de psz en ook een ochtend en een middag.
Hij is vaak wel moe maar gaat na die tijd niet meer naar bed toe.
Ik heb hem vorige week s`morgens nog en uurtje naar bed gedaan omdat hij al zo moe en gezellig was...
maar hij is er nu wel aan gewend.

Ik weet nog bij Milton dat hij een ochtend en middag moest . Maar hij sliep al niet meer smiddags vanaf de geboorte van Shanice en hij is pas gegaan voor hij net 3 zou worden.
Hij is ook erg energiek .

nathalia slaapt ook nog smiddags van 12 tot ongeveer 2 a 3 uur.
op maandag en donderdag gaat ze smiddags naar school van half 1 tot half 3.
als ze thuis is, krijgt ze een schone luier, en dan wat drinken mee naar bedje en dan slaapt ze van kwart voor 3 tot ongeveer half 5 (dan maak ik haar wakker)

dus... mocht je kleintje heel erg moe zijn na schooltijd, leg je hem dan toch nog even een uurtje op bed??
en als hij het wel red, lekker op laten blijven dan en evt een half uurtje eerder naar bed brengen savonds.

liefs, do

Norah is net 2 en slaapt 's middags ook nog. Thuis zeker 2 uur, van 1 tot 3 of langer. Op het kdv slaapt ze een uurtje, meestal gelijk na de lunch, maar soms ook na het buitenspelen erna, dus om een uur of 3. En soms slaapt ze helemaal niet. Toch teveel afleiding denk ik. Ze is dan 's avonds niet vervelend ofzo, eet ook gewoon goed. De dag erna slaapt ze 's middags wel langer.

Ze gaat niet naar de psz omdat ze al 2 dagen naar het kdv gaat, maar ik denk dat ik het anders wel zou proberen met die middag. Kijk gewoon hoe het gaat, als het niks is, kun je na 2 of 3 keer gewoon zeggen dat je het voorlopig bij die ene ochtend houdt. En het dan na een maand of 2 of 3 weer proberen.

Maarre... september is nog best ver weg, het is moeilijk voor te stellen dat onze kindjes dan een ander ritme hebben, maar het kan zomaar gebeurd zijn met het middagslaapje!

Groetjes,
Jamie

Norah is net 2 en slaapt 's middags ook nog. Thuis zeker 2 uur, van 1 tot 3 of langer. Op het kdv slaapt ze een uurtje, meestal gelijk na de lunch, maar soms ook na het buitenspelen erna, dus om een uur of 3. En soms slaapt ze helemaal niet. Toch teveel afleiding denk ik. Ze is dan 's avonds niet vervelend ofzo, eet ook gewoon goed. De dag erna slaapt ze 's middags wel langer.

Ze gaat niet naar de psz omdat ze al 2 dagen naar het kdv gaat, maar ik denk dat ik het anders wel zou proberen met die middag. Kijk gewoon hoe het gaat, als het niks is, kun je na 2 of 3 keer gewoon zeggen dat je het voorlopig bij die ene ochtend houdt. En het dan na een maand of 2 of 3 weer proberen.

Maarre... september is nog best ver weg, het is moeilijk voor te stellen dat onze kindjes dan een ander ritme hebben, maar het kan zomaar gebeurd zijn met het middagslaapje!

Groetjes,
Jamie

Terug
Bovenaan