Peuterspeelzaal overleefd

Hallo,

Onze meid is vandaag voor de eerste keer echt naar de peuterspeelzaal geweest. Vorige week vrijdag mochten we een uurtje gaan oefenen en dat was naar mijn idee niet echt zo supergoed gegaan. Kwam misschien ook door mijn zenuwen.
Maar vanmorgen was het dus echt zover. Samen met papa en mama ging ze naar sjool (school). Ze wilde perse zelf de rugzak op haar rug. Dus daar zag je zo'n klein meisje lopen, bepakt en bezakt. Moest lachen en huilen tegelijk. Want nu wordt ze toch echt groot. Eenmaal daar gekomen ging ze direct haar appel afgeven en spelen. Wij hebben na een tijdje afscheid genomen en zijn naar huis gegaan. Mijn man direct naar het werk en daar zat ik dan, helemaal alleen. Heb eerst maar even een potje gejankt. Daarna ben ik maar aan de slag gegaan, heb boven de ramen maar gewassen want die hadden het hard nodig. Toen ik daarmee klaar was, was het alweer tijd om onze meid te halen. Heb de hele morgen met een knoop in mijn maag rondgelopen.
Op de peuterspeelzaal aangekomen zit madam vrolijk lachen in de kring. Ze was blij dat ze me zag, maar niet overdreven van ik wil nu naar huis. Het was erg goed gegaan allemaal en ze had overal aan mee gedaan.
Wat was ik blij dat ik haar weer in mijn armen kon sluiten hahaha, wat is loslaten toch moeilijk.
Het enige nadeel is dat ze zo moe was dat ze dus vanmiddag niet heeft geslapen. Eerst een uur alleen maar gehuild en daarna heeft ze liggen vertellen. Haal haar nu dus maar uit haar bedje, want het heeft verder geen zin meer.
Volgende week mag ze twee ochtenden dus ben benieuwd.

Groetjes Anne

heyhey

wat leuk dat het zo goed is gegaan!!

ik zal hier ook maar gelijk mn verhaal doen, hoef ik niet een nieuwe topic te openen hahaha.
nathalia is deze week ook 4 keer naar de psz geweest.
ze vind het helemaal super!!!!!!
elke keer roept ze sochtends: thalia kindjes spelen???
ze eheft het zo erg naar haar zinnetje!
en ik??? de ochtenden vind ik moeilijk.
dan zit ik hier helemaal in mn uppie.
smiddags gaat de tijd heel snel.
dan is mn oma op msn/skype en zit ik 2 uur lang mjet mn oma te praten, en te farmen.
dan gaat die tijd snel voorbij.
elke keer als ik dat lieve koppie van haar zie in de klas, weet ik waar ik het voor doe.
net ging ik haar halen en toen zaten ze in de kring een liedje te zingen en nathalia zat vollop mee te zingen/klappen/stampen. echt super om te zien!
na schooltijd is ze doodmoe, en gaat dus ook gelijk naar bed.

hey meid, succes volgende week.
je weet waar je het voor doe he :D kijk goed naar je vrolijke kleine meid, die het naar der zin heeft, dan valt alles reuze mee. ( zegt een mama die er zo erg tegenop zat! hahaha)

Fijn dat het zo goed is gegaan Anne.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je moeilijk vond. Onze meid gaat pas na de zomervakantie. Zo mogen vanaf 2 jaar en 4 mnd en dat is net voor de zomervakantie..vandaar. Ik merk dat ik het toch ook wel lastig vind. Volgens mij hebben wij mama's er meer moeite mee dan de kids zelf. Want ik heb ook zoiets van...nou daar gaat dat knusse momentje 's ochtends, het niet op de klok hoeven kijken, etc. etc. Tuurlijk...er is nog tijd over voor die dingen..maar toch moet er meer gepland worden.

Iets anders..het woord school staat mij alleen zo tegen. Het is peuterspeelzaal en geen school. School klinkt echt zo...tja...schools. Ik heb toch liever het idee dat mijn kind naar de peuterspeelzaal gaat om jawel..te spelen. (en tuurlijk leren ze dan speelsgewijs ook van alles) Maar school klinkt al gewoon zo groot, zo alsof ze van alles moeten leren en zo verpicht.
Bedoel het niet vervelend naar jullie toe hoor, is gewoon mijn eigen gevoel.

Groetjes, Bianca

Wat heerlijk dat ze het naar dr zin heeft gehad! En ja voor mama's is het moeilijker. Ik vond het ook erg om Myrthe weg te brengen naar kdv. Zelfs nu nog weleens.... Maar Myrthe vind het (sinds dec) heerlijk en dat is het belangrijkste.

@ Bianca, ik noem het altijd naar de juffies gaan. Is dat een idee?

wat fijn dat je meisje het leuk vond
mijn meisje gaat vanaf dinsdag 2 ochtenden in de week
aan de ene kant zie ik erna uit maar aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om haar achter te laten
maar tis voor haar wel fijn om te kunnen gaan
ze wil zo graag met de kindjes pelen en voor floortje is t ook fijn om mamma eens helemaal voor zichzelf te hebben

liefs maurilla
ps kom jij ook uit limburg???
herken steeds zoveel limburgse taal bij jou schrift hahaha

Hoi, wat fijn dat ze het naar haar zin heeft gehad, een positief begin!!
En het begin is altijd moeilijk voor de ouders, loslaten is een vreemd iets he!!!
Hier moeten we nog wachten tot september, de kleine is er langzaam wel aan toe, zeker de schoolbus vind hij leuk, in juni mag hij alvast een paar keer gaan kijken, samen met mij, dus ben benieuwd, de keren dat hij er was wilde hij niet mee terug,,haha!

Gr MJ
ps;volgens mij noord limburg toch??

Ja gelukkig is het allemaal meegevallen. Ik weet dat wij mama's er meer tegenop zien als de kids zelf. Erg is dat hoor.
Zelf adviseer ik ouders op school altijd dat ze duidelijk afscheid moeten nemen en dan toch echt naar huis moeten gaan. Haahah en als je dan zelf daar als mama staat is het toch echt wel hard hoor. Kan me nu nog beter inleven.

@Bianca, ik vind het woord school zelf ook niks hoor, dus ik snap precies wat je bedoelt, maar ze noemt het zelf zo. Wij wonen vlakbij de basisschool en in datzelfde gebouw zit ook de peuterspeelzaal. Dus als wij langs de basisschool lopen dan zeg je automatisch dat daar de school is. Dus voor haar doen gaat ze naar school, omdat dit in hetzelfde gebouw is. Ik laat het ook maar zo, want anders snapt ze er helemaal niks meer van. Als wij er met elkaar over praten gaat ze gewoon naar de kresj, een ander woord voor peuterspeelzaal.

@maurilla en MJ, ja ik kom ook uit Limburg. Uit middenlimburg. Heerlijk die limburgse taal, vind het ook super om in mijn eigen taal te kunnen schrijven. Maarja als ik dat hier doe dan kan meer dan de helft het niet lezen en dat vind ik ook zo jammer.
Zijn jullie ook alletwee uit Limburg?? En spreken jullie thuis met de kids ook gewoon plat/dialect. Wij spreken met onze meid lekker in onze eigen taal het nederlands leert ze snel genoeg.

Groetjes Anne

Hoi,
Ik zit tegenwoordig net over de grens, heb wel 6jr in limburg gewoond, maar ben eigenlijk een brabantse, ik spreek geen plat, maar versta het gelukkig wel tegenwoordig!
Wij zeggen trouwens gewoon school, ik vind dat ook oke!
De kinderen vinden het ook fijn, geeft ze het gevoel groot te zijn!

Gr MJ

Terug
Bovenaan