Peuterspeelzaal overleefd

Hey

Hier nog een midden Limburgse ( Bijna Noordlimburgse).
Jordy is woensdag ook voor het eerst naar school ( ook hij noemt dat zelf zo) geweest. Ook hier een brede school zit psz, kinder opvang en basisschool in hetzelfde gebouw.
Hij was ook helemaal kapot toen ik hem ging halen, maar volgens de 'juffen' had hij zich prima geammuseerd. Hij vroeg vrijdag of hij weer mocht dus dan zal het wel goed bevallen zijn...

Jordy begint nu ''2 talig'' te praten, ik spreek Limburgs dialect en mijn vriend is van Brabant. Wij spreken Nederlands ( Hij kon mij in het begin anders niet verstaan) met elkaar.
Is heel leuk als je Jordy nu vraagt: Wat zegt papa en wat zegt opa... Hij geeft dan het limburgse en nederlandse woord. We hebben dat nooit bewust gedaan om hem 2 talen te leren, maar hij pikt dit goed op. Nu hij naar de peuterspeelzaal gaat zal hij ook meer nederlands gaan praten.

Groetjes Wen

@Anne...ja kan me zeker voorstellen dat het toch school is als het in een basisschool zit...haha.
Begrijp ook wel dat het alleen maar een woordje is hoor en dat het over de inhoud verder niks zegt..:)

wij zeggen ook school.
peuterspeelzaal is zo lang voor nathalia hahahaha.
en school snapt ze. ze gaat naar school, en wat gaat ze daar doen??? kindjes spelen!
nathalia haar psz zit ook tegen de basisschool aan.
de kindjes met wie ze nu op de psz zit, komen ook bij haar in de kleuterklas ( als we dan nog niet verhuist zijn) dat hebben ze hier wel goed geregeld vind ik.
de vertrouwde kindjes bij elkaar laten.

@ bianca... wat zeg jij dan tegen je kleintje als ze straks naar de psz mag??

liefs, do

haha, ja do...daar heb je een punt.
psz is voor haar inderdaad een lang woord, dus ik weet het eigenljk niet. In de zin is school wel voor de hand liggend ja. Misschien speelzaal?????
Nou ja...in gesprek met andere is het voor mij in ieder geval psz, maar als je heb bij je peuter over school hebt omdat dit beter te zeggen/begrijpen is voor de kleine, dan kan ik me voorstellen dat je dat ook gewoon als woord gaat gebruiken.
Klinkt ingewikkeld...snap je het een beetje.
Hmm....iemand suggesties voor een eenvoudiger woord voor peuterspeelzaal...? hahah

Een eenvoudig woord voor psz,,uhm,,school,,haha
En het scheelt ook als je oudere kinderen hebt, als de oudste naar school gaat en de jongste naar de peuterschool oid, dan vinden ze dat meestal niet leuk, ik ben geen peuter,,,,uhm nee hoor schat,,haha
De middelste hier gaat dus naar de peuterschool waar de jongste dadelijk in sept. ook naar toe gaat en hij moet ook gewoon werkjes maken, letters leren ed, dus hij vind dat niet onderdoen voor de basisschool!
Ach ja geef het beestje maar een naampje, belangrijkste is dat ze het leuk vinden, toch??

Gr MJ

Terug
Bovenaan