Hoi ouders,
Wij hebben een dame van 13,5 en een van 2,5. Toen de oudste naar de psz ging was het wel leren, maar vooral het sociaal zijn, knutselen, spelen en dergelijke wat ze deden. Nu de jongste naar de peuterspeelzaal gaat heet het voortaan peuteropvang, en krijg ik het idee dat het echt wel veel meer om het leren gaat. Ze moet zelf de mond afpoetsen, jas uit, schoenen aan uit, dat soort dingen. Helemaal prima natuurlijk, maar ik heb een beetje het gevoel dat het meer om het presteren gaat als dat het echt peuterspeelzaal is zeg maar. Vandaag vroeg ik hoe het ging en zeiden ze dat ze konden merken dat het jongste kind was omdat ze het idee hebben dat ze veel meer kan als dat ze doet, ik zei van mij hoeft zij thuis ook niet veel zelf te doen. Tuurlijk stimuleren we haar wel maar er is niet een moet of zo.
Lang verhaal kort, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie weten wat zeg maar de soort van eisen zijn wat een kind van 2,5 nu zou moeten kunnen.
Wij hebben een dame van 13,5 en een van 2,5. Toen de oudste naar de psz ging was het wel leren, maar vooral het sociaal zijn, knutselen, spelen en dergelijke wat ze deden. Nu de jongste naar de peuterspeelzaal gaat heet het voortaan peuteropvang, en krijg ik het idee dat het echt wel veel meer om het leren gaat. Ze moet zelf de mond afpoetsen, jas uit, schoenen aan uit, dat soort dingen. Helemaal prima natuurlijk, maar ik heb een beetje het gevoel dat het meer om het presteren gaat als dat het echt peuterspeelzaal is zeg maar. Vandaag vroeg ik hoe het ging en zeiden ze dat ze konden merken dat het jongste kind was omdat ze het idee hebben dat ze veel meer kan als dat ze doet, ik zei van mij hoeft zij thuis ook niet veel zelf te doen. Tuurlijk stimuleren we haar wel maar er is niet een moet of zo.
Lang verhaal kort, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie weten wat zeg maar de soort van eisen zijn wat een kind van 2,5 nu zou moeten kunnen.