Peuterspeelzaal wanneer starten?

Onze dochter wordt in januari 2 en gaat een week naar haar verjaardag voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Ze is tot nu toe nooit naar een opvang of gastouder geweest, alleen bij papa, mama, opa's en oma's dus vind het wel even spannend!
Maar onze dochter praat goed en kan duidelijk aangeven wat ze wel of niet leuk vind dus ik hoor vanzelf wel wat ze er van vind!
 
Mijn zoontje met de 2 jaar en 2 maanden. Gaat niet naar opvang, maar naar opa’s en oma’s. Ik vond het ook rete spannend hoor!! Maar zoals hierboven al iemand zegt, het verschil tussen 1,5 en 2 jaar is echt enorm! Ook al kun je je dat nu bijna niet voorstellen. 
ik ben blij dat ik het gedaan heb. Hij leert er ontzettend veel, maar hij vind het ook echt heel erg leuk! Hij gaat er graag naar toe, maar toch moet hij telkens in het begin of even huilen, of kijkt ff beteuterd als ik weg ga. Gelukkig is hij dat snel vergeten en gaat al snel aan het spelen, want er is zoveel leuks hahaha!  
Op de peuterspeelzaal leren ze om te gaan met een vaste structuur, vast dagprogramma. Ook al een beetje voorbereiding op de basisschool voor strakkies. Mijn zoontje gaat 2 ochtenden!
 
hier gaat mijn dochter 1 dag naar haar oma's. Dus ik vond het leuk als ze met andere kinderen kon spelen. Dochter ging met 2,5. Niet omdat ze het met 2 niet aan kon, ze praatte goed en zo, maar ik vond het nog leuk om haar thuis te hebben. Met 2 was ze echt nog een stuk jonger dan 2,5  en met 2 speelde ze echt nog heel erg naast andere kinderen in plaats van met. Ze vond het vanaf de eerste dag hartstikke leuk, dus ben blij dat ze heen ging. Had ik ook een ochtend alleen met m'n zoon. 
 
Terug
Bovenaan