peuterspeelzaal

Hallo allemaal,

Wie van jullie kids gaan er naar de peuterspeelzaal en hoe verliep de 1e Keer?

Die van mij ging gisteren voor het eerst en hij ging meteen druk spelen. Helemaal niet erg dat ik wegging. Maar na een half uur was het huilen van verdriet en na een half uurtje huilen hebben ze me gebeld dat het zo niet ging.

Ik was er helemaal naar van. Vooral omdat ik naar binnen gluurde toen ik boodschappen ging doen en meneer in een hoekje alleen stond te huilen.

Ik had erg met hem te doen en vond ook dat ze hem er daar niet echt doorheen trokken, zeg maar.

Morgen weer. Misschien blijf ik er maar gewoon een ochtend bij als dat mag.

Groetjes
M

hoi,
nee ik heb er geen ervaring mee, dit is natuurlijk best een lastige leeftijd om ineens alleen gelaten te worden.
Jasmijn gaat vanaf dat ze 4 maanden is naar de kinderopvang (3 middagen) en toen had ze het nog niet zo door.
Waarschijnlijk gaat het vanzelf beter met de tijd, misschien kun je de eerste keer afspreken dat je na een half uur al terug komt? Of na 15 minuten dus voor het gehuil begint, dan houdt hij er een positief gevoel aan over en dan is het de keer erop ook weer leuk.

groeten Elke

Mijn zoontje gaat sinds eind januari ook naar de psz. De eerste keer vond hij het ook niet erg dat ik wegging, maar de tweede keer daarentegen zeker wel. Hij wist natuurlijk wat er ging komen.

Ik heb hem een aantal keren verteld wat ik thuis ging doen (zusje op bed, opruimen enz) en dat ik hem dan weer kwam halen, en dat hij ondertussen lekker met de kindjes ging spelen. Uiteindelijk toch hard huilen toen ik wegging.

Gelukkig heeft hij lieve leidsters die hem gelijk proberen te troosten en afleiden met speelgoed. Dat lukte best goed. Na 10 minuten taalde hij nergens meer naar. Halverwege de dag noemde een kindje het woord 'mama' en toen was hij wel gelijk weer in tranen, maar ook dat was snel weer over.

De 3 keer erna werd het huilen bij het weggaan steeds een beetje minder, en ondertussen zwaait hij ons met een glimlach op zijn gezicht uit.

Ik zou volhouden en hopen/vragen of de leidsters hem een beetje willen afleiden met speelgoed waarvan je weet dat hij het leuk vind.
Hij moet denk ik gewoon even leren dat je niet alleen weggaat, maar dat je hem ook weer komt halen.

Veel succes!!

Wij moeten Lara nog opgeven. Hier worden kindjes ingeplaatst vanaf 2 1/2 jaar. VOor Lara zou dat betekenen dat ze dan in mei of juni geplaatst zou worden. Dan vinden wij te kort voor de zomervakantie (is ze net gewend en dan is het al weer vakantie). Dus we willen haar na de zomervakantie laten plaatsen. Ik denk dat ze er dan ook wel aan toe is; ze begint nu echt meer interesse en plezier te krijgen in het spelen met andere kinderen. En als ze met andere kindjes speelt zie je ook aan haar dat er een wereld voor d'r open gaat. Andere kinderen spelen weer heel anders met bekend speelgoed dan dat zij doet  (oh, kun je ook heen en weer rollen met een bal, ipv alleen gooien en schoppen?!).

Hoe ze zal reageren op het weggaan van papa of mama?! Geen idee! We gaan het zien...

Jari gaat sinds de tweede week van januari naar de peuterspeelzaal. Hij moest ook erg wennen. Nu gaat het heel goed. Hij wil heel graag heen en als we in de gang staan roept hij heel hard: Hier ben ik!!! Hij is apetrots op al zijn tekeningen en plakwerkjes die thuis meteen moeten worden opgehangen. Regelmatig zingt hij liedjes die hij op de peuterspeelzaal heeft geleerd. Ik denk dat het voor hem heel goed is en ik heb even een ochtend voor mezelf want hij is momenteel vreselijk opstandig. En de middag dat hij gaat is zijn oudere broer vrij, dan heeft hij mama en het speelgoed ook eens een middag voor hem alleen

Hannah staat ingeschreven, maar gaat nog niet, want er is helaas een wachtlijst. Had ik niet verwacht, maar ze hebben twee groepen samengevoegd en zitten daarom nu erg vol. Ben benieuwd wanneer we terecht kunnen.

Hier mag je vanaf 18 maanden inschrijven en plaatsen ze vanaf 2 jaar, maar wij hebben pas laat ingeschreven (afgelopen januari geloof ik).

Groetjes,

Karin mv Hannah (20-11-2006) en 35 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Wij hebben vanmiddag kennismakingsgesprek en komende maandag gaat Elsa voor het eerst heen. Elsa zit nu   2 dagdelen op de creche en dat stopt dus per komende donderdag. Ze gaat dus ipv naar de creche naar de peuters, we zijn erg benieuwd hoe de overgang gaat. Maar we merken wel dat ze eraan toe is om een nieuwe uitdaging te hebben.

Iris gaat sinds haar 2e verjaardag 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Was eerst wel erg wennen voor haar maar ze vindt de juffen lief dus nu zit het wel goed. Ze vindt al het tekenen, knutselen, verven, liedjes zingen en noem maar op ontzettend leuk!
Wel heeft ze nog steeds haar lapje bij zich om steun bij te kunnen zoeken, maar dat bouwt ze uit zichzelf al een beetje af.

Terug
Bovenaan