peuterspeelzaal

Hallo allemaal,

Wie van jullie kids gaan er naar de peuterspeelzaal en hoe verliep de 1e Keer?

Die van mij ging gisteren voor het eerst en hij ging meteen druk spelen. Helemaal niet erg dat ik wegging. Maar na een half uur was het huilen van verdriet en na een half uurtje huilen hebben ze me gebeld dat het zo niet ging.

Ik was er helemaal naar van. Vooral omdat ik naar binnen gluurde toen ik boodschappen ging doen en meneer in een hoekje alleen stond te huilen.

Ik had erg met hem te doen en vond ook dat ze hem er daar niet echt doorheen trokken, zeg maar.

Morgen weer. Misschien blijf ik er maar gewoon een ochtend bij als dat mag.

Groetjes
M

hoi,
nee ik heb er geen ervaring mee, dit is natuurlijk best een lastige leeftijd om ineens alleen gelaten te worden.
Jasmijn gaat vanaf dat ze 4 maanden is naar de kinderopvang (3 middagen) en toen had ze het nog niet zo door.
Waarschijnlijk gaat het vanzelf beter met de tijd, misschien kun je de eerste keer afspreken dat je na een half uur al terug komt? Of na 15 minuten dus voor het gehuil begint, dan houdt hij er een positief gevoel aan over en dan is het de keer erop ook weer leuk.

groeten Elke

Mijn zoontje gaat sinds eind januari ook naar de psz. De eerste keer vond hij het ook niet erg dat ik wegging, maar de tweede keer daarentegen zeker wel. Hij wist natuurlijk wat er ging komen.

Ik heb hem een aantal keren verteld wat ik thuis ging doen (zusje op bed, opruimen enz) en dat ik hem dan weer kwam halen, en dat hij ondertussen lekker met de kindjes ging spelen. Uiteindelijk toch hard huilen toen ik wegging.

Gelukkig heeft hij lieve leidsters die hem gelijk proberen te troosten en afleiden met speelgoed. Dat lukte best goed. Na 10 minuten taalde hij nergens meer naar. Halverwege de dag noemde een kindje het woord 'mama' en toen was hij wel gelijk weer in tranen, maar ook dat was snel weer over.