peuterspeelzaal

Fiene is gisteren voor het eerst erheen gegaan. Moeders slecht geslapen, want tja... hoe zal het gaan. Ik heb haar niet zo voorbereid, want anders maakt ze zich druk voor niets... Dus 's ochtends verteld wat naar school gaan inhoudt (dat wist ze wel) en dat ze de juffen moet zeggen als ze moet plassen.. Voordat we erheen gingen moest ze wel opeens en zomaar huilen, toch wat spanning...
We werden een kwartier later dan aanvang verwacht en dat was ideaal, aangezien alle kindjes al rustig zaten te spelen. Fiene ging gelijk spelen en heeft amper meer naar ons omgekeken. Haar even bij de andere kinderen gezet die aan het kleuren waren, een kus en een zwaai gehad en toen gingen we.. Ze vond het wel goed.
Na anderhalf uur haar weer opgehaald en ze zat lekker te spelen, ze vloog mij niet om mij nek van hè, hè daar ben je eindelijk. Ze liet me alles zien en ik had moeite om haar weer mee te krijgen. Dus tot dusver ging het heel goed.
Ze gaat dinsdagmiddag en vrijdagochtend, helaas dus een keer zonder middagslaapje maar dat gaat ook goed, alhoewel ze wel moe daarna is.
Vrijdag is haar neef er ook, dus dat komt denk ik zeker goed.
Succes ! en geniet van de tekeningen die ze je meegeven, geweldig
Gr. mamajo

Elsa is vanmorgen voor het eerst heen geweest en ging super goed. Ze heeft helemaal niet gehuild. Nou hadden we zelf ook geen problemen verwacht aangezien ze eerst naar de creche ging.

Eigenlijk voor mamajo, maar ook voor anderen:

Ook mijn zoon gaat dinsdagmiddag en vrijdagochtend naar de peuterspeelzaal. Maar dat betekent niet dat hij zijn slaapje mist. Ik doe beide kinderen dinsdagochtend in bad (ze zijn net een jaar, en 2 jr en 4 mnd). Ze gaan samen in het badje in het grote bad. Na een half uurtje haal ik de jongste eruit, en leg haar in bed. De oudste laat ik dan lekker nog even spelen, terwijl ik ga douchen, een boek lees op de badkamer, of puzzel of zo.
Dan gaat hij er ook uit en gaat hij naar bed. Ik vertel hem ook dat hij dan moet gaan slapen omdat hij anders op de speelzaal heel erg moe is. Tot nu toe is het pas 2 keer mislukt, en de andere keren heeft hij toch nog een uur slaap meegepakt.

Ik zou het gewoon een keer proberen. Veel succes!

Gr Liesje

Hallo,

Wij hebben gekozen voor een dag KDV, i.p.v peuterspeelzaal. Het is door teruggave van de belasting zelfs 3 euro goedkoper per maand! En Jules leert zo toch dat hij met elkaar aan tafel moet blijven zitten om te eten, en kleurt,speelt met andere kinderen.

Jules was altijd eerst alleen maar bij opa en oma als ik moest werken. Wel hebben we bij onze vriendengroep inmiddels 14 kindjes van 0 tot 4 jaar. We komen veel bij elkaar op de koffie en gaan vaak samen naar de kinderboerderij enzo. Dus contact met leeftijdgenootjes heeft hij toch wel. En ook gaan we iedere week ouder-kind-zwemmen.

Nu heeft Jules en zusje en proberen we alles gewoon door te laten gaan. Ik moet wel zeggen dat het best een gedoe is met 2 kids naar het zwembad! De kleine meid gaat nog niet mee het water in, die ligt in de box op de kant te slapen!
Als ik over 2 weken weer ga werken, dan heeft oma een dag de kleine meid voor zichzelf omdat Jules naar het KDV gaat   en de andere dag gaan ze samen naar oma en opa toe!

Jules gaat vanaf 1 feb naar het KDV. De eerste 2 keer moest hij nog erg wennen, maar nu vraagt hij zelf wanneer hij weer naar Juf Wendy en de andere kindjes mag!
Gr Antoi

Terug
Bovenaan