peuterspeelzaal

Hoi,

Bij ons op school hebben ze tegenwoordig ook een soort van psz. Het is voor kindjes vanaf 2.5 jaar tot ze naar groep 1 gaan. Het is in een lokaal op school. Volgens mij kost het rond de 25 euro per 2 mnd ofzo. Het voordeel ervan vind ik wel dat ze op deze manier alvast een klein beetje aan het hele schoolgebeuren kan wennen, Het is 1 of 2 ochtenden per week en de oudste kindjes krijgen voorrang zeg maar.
Ik ben er nog niet helemaal uit op welk moment ik zou willen starten met Lotte, maar wel ruim voor de echt naar school gaat.
Liefs, Sophie

Shanice gaat niet want ik vind het niet echt nodig en ze is mijn laatste waar ik nog lekker van wil genieten hoe ego het ook klinkt. Voor 2 dagdelen bijna 50 euro vind het zonde van het geld en dan is het ook nog zo als ze niet willen je moet blijven betalen. Ik ga liever wat leuks met haar doen voor dat geld en ik moet zeggen ben zelf nooit er naar toe geweest ben er niet beter of slechter van geworden.

Nick gaat niet naar psz maar naar het kdv en ik ben met drie dagen waarvan hij er meestal 2 gaat maar ik er dus drie moet betalen ook 200€ kwijt na terug gaaf van de belasting ik moet drie dagen afnemen i.vm wisselende dagen werken.
Dus die 180 vind ik wel heel erg veel voor twee dagdelen dan zou je beter bij een k.d.v kunnen informeren en bij de belasting op kunnen geven.

Ik ben zelf nooit naar een psz geweest maar vind het goed voor de ontwikkeling van een kind ze lerenook dingen zonder mama te doen en leren ook samen spelen.

Samen leren spelen doet ze thuis al met de grote broer en met andere vriendjes en vriendinnetjes heb ik geen peuterspeelzaal voor nodig. Dingen doen zonder mama komt ook wel en dat kan ook ik wil nog lekker van haar genieten daar heb ik tot nu toe geen tijd voor gehad omdat grote broer Milton alle aandacht opeist en nodig had . Ik heb nou alweer net vandaag contact gehad met het kow omdat ze weer een rekening hebben gestuurd van juli die niet klopt dus echt niet he vind ze hier waardeloos

Hier betaal ik voor 2 dagdelen (een ochtend en een middag) 70 euro per maand.
Ze mogen vanaf 2 jr en 3 mnd. Omdat dat half juni is mag ze misschien een maand eerder, als er plek is, omdat het dan nog net de moeite is voor de zomervakantie. En anders pas na de zomervakantie.
Vanaf 3 jr mogen ze nog een extra dagdeel.

Ik heb ze straks vanaf half mei, of na de zomervakantie allebei op de psz zitten. Bij elkaar in de groep. Kost me een rib uit mijn lijf. Voor de een 2 dagdelen en de ander 3, kost me 170 euro!
De ochtenden zijn bij ons duurder dan de middagen, en duren ook iets langer. 8.45-11.30 en 13.00-15.30. Kosten ochtend 34 euro en middag 36 euro.

Gr Liesje

Bedankt voor jullie reactie's ik zou evt wel in de omgeving kunnen navragen (want mijn collega die betaald dus 50 euro voor 2 ochtenden) maar da's dan weer zo'n gedoe omdat mijn andere hier naar school gaat,
Ik vind het absurd dat de prijzen zo verschillen, en ik snap het ook niet, want zoveel verdienden we echt niet. Ik werk maar 21 uur en mijn man is electricien, dus we zitten gewoon gemiddeld.

Groetjes Bianca

Thomas, onze oudste gaat al sinds 2,5 naar de PSZ. een ochtend van 08:30 tot 11:30 en een middag van 13:00 tot 15:30. Dat kost ons dus ongeveer 45 euro per maand.
Wij hebben Nina ook al wel opgegeven. Maar wat een ongelooflijke prijzen hanteren ze daar zeg, daar had ik mijn kinderen ook niet naartoe gebracht.

Liefs, marieke

Ook wij keken voor psz maar die wa sniet dichtbij en tijden erg kort voor 2 ochtende zouden we € 60 betalen. Vanaf januari gaat Zifjon 1x per week naar het kdv (11 uur) en betalen we € 33,- per maand toeslagen meegerekend. Veel goedkoper dus en handiger want hij is een hele dag weg en minder gerace straks als mijn tweede geboren is.

Terug
Bovenaan