peuterspeelzaal

Hey ladies,
Rustig hier op het moment, dus ik dacht, ik maak nog een een topic over de peuterspeelzaal.
Gisteren zijn wij hier bij ons in de buurt gaan kijken bij de psz. We kwamen binnen in een zwaar verouderd gebouw(gaat over een paar jaar plat). De leidsters kwamen niet naar ons toe om zich voor te stellen ofzo, dus deed ik dat maar...
Ze zeiden niks, alleen :"kijk maar even rond...."
Nou okee. Dus dat deden we. Achterin was een hoge glijbaan tegen de muur aan gemaakt met daarachter, hoog, een prikbord. Daar zaten een hoop mooi posters op. MET PUNAISES OP KINDHOOGTE!!! Ik vroeg aan een van de dames daar of dat punaises waren. Eh ja, goh nou je het zegt.... Dussss. Ik vind dit wel weer een staaltje onprofessionaliteit hoor, als ik het mag zeggen.
Anyway, ik was heel blij dat Indy straks naar de psz gaat, maar nu dus niet meer. Ik hou ze bijna liever thuis, maar ik weet dat dit voor Indy wel goed zou zijn...
Ze vertelden wel dat er bij de basischool waar we volgende week gaan kijken misschien ook een nieuwe psz was. Dus dat ga ik zeker uitzoeken!
Beetje een teleurstelling dit. Hoe is dat bij jullie psz? Is dat wel een beetje up-to-date of ook allemaal van die stoffige meuk (sorry voor t woord haha).
Groetjes!!

hoi Mammie,

Is dat niet een beetje heel erg buiten de regles om dan.
Volgens mij moeten de psz echt wel voeldoen aan veiligheid eisen.
Ik kom hier bv echt geen punaises scharen of andere scherpe voorwerpen tegen.
Het speelgoed ziet er hier ook altijd netjes en verzorgd uit.

Ik zou nog wel even verder kijken als ik jou was.

Gr Lique

Verder kijken!! Dat is mijn tip. Waar wij als bso zaten, was in een ruimte die we deelden met de psz. Een ruimte die hoe je ook poetste altijd smerig was en alles viel uit elkaar.
Wij zijn verhuist maar de psz zit er nog. Zou mijn dochter daar ook niet willen.
Gelukkig hebben wij meerdere psz, dus keus genoeg hier.

Wat betreft punaises. Ja je moet voldoen aan veiligheidseisen, maar ik weet uit ervaring dat het niet altijd gebeurt.
Sommige denken gewoon écht niet na bij wat ze doen, en als niemand ze erop wijst, wordt het ook niet verbeterd. Je hebt maar 1x in het jaar een check, en dan kan je weer een jaar je gang gaan.
Maar zoals ik dit leest, is het heel onprofessioneel zoals ze met jullie omgingen en als ik jou was zou ik hier ook zeker nog een klacht over indienen.
Hopelijk kan je nog een andere psz vinden.

Liefs Irene

jemig zeg
natuurlijk moet een psz ook aan de veiligheidseissen voldoen
je moet er toch niet aan denken dat je kindje een munaise in zijn voet of mond krijgt
bbr
ik zou idd ook meteen verder kijken naar een andere psz

gelukkig is onze psz erg veilig en netjes maar ook lekker compact gezellig en klein ( qua groep dan )

liefs maurilla

nou, ik ben het met irene eens ( heb alleen de eerste regel gelezen, maar was voor mij genoeg haha)
idd, verder kijken! er zullen er heus nog wel een paar bij jullie in de buurt zitten.

toen wij gingen kijken bij nathalia haar psz was het ontzettend leuk.
ik had eerst gebeld om informatie, en toen nodigde ze me uit om te komen kijken, ik vroeg welke deur ik moest hebben, dus ze zei: tis net alsof je ons kan zien. waarop ik antwoorde: dat kan ik ook.
en voor we het wisten, stonden we na elkaar te zwaaien hahahaha. ik woon recht tegenover die psz. dus nou, smiddags even een uurtje wezen kijken. t gebouw is volgens de regels, zag totaal geen gekke dingen. ze hebben 3 juffrouws, over 8 kinderen, dus ook erg netjes. (heb ooit gelezen dat er over 3 kinderen, 1 volwassen moet staan???)

ze stelde zich allemaal gelijk voor, daarna hielden 2 juffrouws zich weer met de kids bezig, en 1 juf zat ik mee om een tafel om alle informatie door te krijgen.
kreeg vele folders en invulkaarten mee.
werd me op het hart gedrukt dat niemand anders, behalve ik haar mocht halen, tenzij ik anders doorgeef. dat als we 3 keer te laat komen, nathalia per direct wordt uitgeschreven enz enz enz.

ben er zeer tevreden over.
vind het nogsteeds ontzettend moeilijk, maandag is het zover.
nathalia kan niet wachten, totdat ze met de kindjes mag spelen, dus daar klam ik me aan vast.
ze zal het naar haar zin hebben, zal veel leren, weet dat ze in goede handen is (wat ik weet van de eerste indruk dan he) en ik kom die 2 uurtjes wel door. heb expres vrijdag de badkamer niet schoongemaakt, zodat ik dat maandag kan doen hahahahaha.

kijk naar een andere psz. indy, maar zeker ook jij moeten er een goed gevoel bij hebben. en als je twijfels hebt, over de leraren of gebouw, moet je het gewoon niet doen!

liefs, do

De psz waar Emma zat was net verhuisd naar een nieuw gebouw waar alles prima in orde was. De hele tijd is het netjes schoon geweest. Ook de toiletten, terwijl dat in schoolgebouwen vaak een grote smeerboel is. De toiletten zaten aan het psz lokaal vast en werden alleen door de psz gebruikt.
De deur was zo afgewerkt dat er geen vingertjes tussen konden komen, de klink op flinke hoogte, zodat de kinderen er niet bij konden.
Op een morgen stond ik voor de deur en hing er een briefje, die dag geen psz. Was het toilet overstroomd en er lag poep en plas door het hele lokaal. De keer daarop was alles weer helemaal schoon, de vloerkleden vervangen, speelgoed dat op de grond stond vervangen enz.
Super geregeld dus. De juf was heel lief, maar er stonden wel veel fouten in de briefjes die we mee kregen. En de knutselwerkjes werden grotendeels door de juf gemaakt. Daarnaast had mijn dochter wel wat meer uitgedaagd kunnen worden het laatste half jaar.
Renske gaat waarschijnlijk bij dezelfde juf naar de psz, alleen op een andere locatie. Hoe het er daar uit ziet, weet ik nog niet. Als ze twee is kunnen we haar opgeven.

Bedankt voor jullie reacties! Als ik dit zo lees is het idd niet de normale gang van zaken op de psz. Dus ik ga heel snel verder kijken!!!
@ Do
De kind-leidster ratio is volgens mij 1 op 8 op de peuterspeelzaal (dus op iedere 8 kinderen 1 leidster) Hier zitten 16 kinderen op de groep :(

Nou jullie horen het wel als ik ergens anders ben gaan kijken.
Liefs!

- Kinderen van 0-1 jaar: maximaal 4 kinderen per leidster, de groep mag niet groter zijn dan 12 kinderen

- Kinderen van 1-2 jaar: maximaal 5 kinderen per leidster, de groep mag niet groter zijn dan 16 kinderen

- Kinderen van 2-3 jaar: maximaal 6 kinderen per leidster, de groep mag niet groter zijn dan 16 kinderen

- Kinderen van 3-4 jaar: maximaal 8 kinderen per leidster, de groep mag niet groter zijn dan 16 kinderen

- Kinderen van 4-12 jaar: maximaal 10 kinderen per leidster en een maximale groepsgrootte van 20

heb t even voor je opgezocht :p
weet je een richtlijn.

liefs, do

Terug
Bovenaan