pff het huishouden

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,
hoe krijgen mensen het toch voor mekaar om met kinderen hun huis ook nogeens op orde te krijgen.
ik wordt 's ochtends wakker om 7.00uur kom beneden en denk bij mezelf jeetje wat een zooitje pfff dan breng ik mijn zoontje na school rond 8.30uur als ik dan thuis kom wil ik wel wat doen maar het komt er gewoon niet van. als ik dan aan het wandelen ben met joany kan ik alleen maar denken ojee moet nog stofzuigen de was doen enz enz.
en dat gaat dus de hele dag zo door als ze 's avonds dan in bed liggen dan pas kan ik wat doen. het gevolg iedere avond sta ik hier dus te dweilen stof te zuigen en de was te doen.
hoe doen jullie dat??

groetjes,
marike

Euh, niet??? (hi, hi)
Nee, even serieus, wij hebben altijd het huishouden in avonden en weekenden moeten doen (beide drukke full-time banen), en nu is het eigenlijk niet veel anders. Mijn man doet wel veel meer nu hij 2 dagen thuis papa-dagen heeft, maar we hebben gewoon geen flitsend huishouden. We poetsen gewoon iets minder vaak, het is nu eenmaal niet anders. De dag heeft maar 24 uur en sommige dingen gaan gewoon voor...

Groetjes, Karin

Whahahah, ik had dinsdag ongeveer hetzelfde stukje geplaatst op het mama's februariforum! Ik krijg het ook allemaal niet meer zo keurig voor elkaar als eerder. De kinderen wisselen elkaar nu precies af met hun slaapjes en op deze manier heb ik aan Tijmen en Floor mijn handen wel vol. Wanneer ze toevallig beide in bed liggen heb ik de puf niet meer om flink aan het huishouden te gaan. Ik ben net klaar met de kamer en toilet beneden. Nu stop ik er maar weer mee voor vandaag, er ligt ook nog een stapel nakijkwerk dat morgen weer mee moet naar school..........
Ik denk dat ik op zoek ga naar een hulp in huis, ik ben het helemaal zat, haha!
groetjes van Ruth

mijn huis is nog nooit zo schoon geweest!!!
wij werkten voor senna allebei fulltime en soms nog meer. en toen deed ik ook al alles alleen... en nu werk ik nog maar 1 dag en 2 ochtenden in de week en de rest ben ik thuis. ik heb het idee dat ik de hele dag kan poetsen. maar nou moet ik wel zeggen dat senna echt ongelooflijk makkelijk is en natuurlijk nog het enige kindje nu. ben benieuwd als we een tweede kindje krijgen hoe het dan gaat....

liefs marijke

Hier ook hoor, eerst voeden, kinderen aankleden, naar school brengen, vera naar bed en dan is het 9 uur en denk ik: pppfffffff wat een rotzooi en een afwas (vande avond ervoor ook nog hihi) maar ik denk ook: zo, na 2 en een half uur ochtend gebeuren is het nu mijn pauze (forumtijd / msn met koffie hihi) meestal blijf ik plakken tot vera 45 minuten later weer wakker wordt, frruitje, boodschappen doen, aandacht geven, voeden, bedje en dan weer tijd zonder kids dusssssss weer koffietijd hahaha. enzzzz zo gaat dat ja , geen tijd voor huishouden

ik heb de maandag als vaste poetsdag.dan begin ik smorgens meteen met afsoppen en als ik eenmaal bezig ben word ik eigenlijk best wel fanatiek hihi.als de hond niet opzij gaat krijgt die ook een poetsbeurt.daarna het hele huis stofzuigen,in alle hoekjes en gaatjes.al met al ben ik nog in 2 uurtjes klaar.de rest van de week stofzuig ik alleen beneden de grote vlakken,maar dat is dan zo gebeurt.ik verschoon op maandag ook ons bed.
verder valt er hier niet veel op te ruimen,want ik ruim altijd gelijk iets op als ik het gebruikt heb.gelezen bladen en kranten gaan gelijk bij t oud papier.
boas zn speeltjes gaan elk slaapje meteen in de speelgoedbak.
na het koken was ik gelijk de pannen af.gebruikte borden en bekers gaan gelijk in de vaatwasser(is echt een uitkomst!!).onder t koken poets ik de keuken,ik sta er toch.
als mn man savonds thuiskomt gaat hij douchen en propt gelijk de wasmachine vol.de was hang ik smorgens op zolder op en wat er hangt vouw ik meteen op en leg het in de kast.strijken daar doe ik niet aan.
ramen zemen is voor t laatst door de werkster gedaan voor we die bedankten.dat was in januari.dat is eigenlijk het enige wat er hier bij inschiet.voor de rest ben ik hardstikke bij.
groetjes karin

Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niet zo veel doe in het huishouden.
Ik stofzuig 2 keer per week. Draai ongeveer 2 of  3 wasjes per week, maar ik strijk zowat niks en de was opvouwen doen we vaak op zaterdagochtend samen.  
Alles met nat afnemen gebeurt misschien 1 of 2 keer per maand. Wc doen we alleen als we een dagje bezoek krijgen (dus ongeveer 1 keer per maand). Dingen als de bed verschonen, vaatwasser  en vuilniszakken  gaan tussen de bedrijven door. Vloer dweilen? Da s alweer een  half jaar geleden, grote vlekken  vegen we gewoon met een vaatdoekje weg. Ramen lappen? 1x per jaar ofzo.  

Stofzuigen en was draaien doe ik iedere dag, 's middags als Suze slaapt. Dweilen een paar  keer per week. Moet ook wel met al die huisdieren. Strijken zo weinig mogelijk (er ligt nu een stapel te wachten, jakkie). Stoffen, alles met nat afnemen, wc's, badkamer, keuken, vaatwasser, was opruimen, bed  verschonen  etc. gaat tussen de bedrijven door, wanneer het nodig is. Ramen doe ik ook maar 1 of 2x per jaar. Ik probeer wel altijd de boel een beetje opgeruimd te houden, dat scheelt. En ik gooi gemakkelijk dingen weg  dus we hebben niet zoveel rommel. Ja, op zolder en in de garage, dus die ga ik binnenkort weer eens uitmesten.
Ik sta 's morgens wel heel vroeg op, om 6.15 uur. Dan kan ik op mijn gemakje mezelf douchen, aankleden, opmaken, ontbijten, Suze uit bed halen en flesje geven, mijn man laat de  hond dan uit. Op maandag, dinsdag en vrijdag breng ik Suze om 7.45 naar het kdv en ben dan om 08.00 uur op mijn werk, zodat ik om 12.00 uur weer naar huis kan. Boodschappen doe ik of voordat ik Suze ophaal (uiterlijk om 13.15), of we doen het op zaterdag. Koken doe ik op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Mijn man kookt op woensdag en in het weekend.
Ons huis is best schoon maar je vindt altijd wel wat stof, haren of hondenkwijl (jakkie), dat kan haast niet anders met een grote hond en 3 katten.

groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan