Pff, zit er helemaal doorheen..Iemand tips/enig idee??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!
Wij zijn sinds 3 weken verhuisd, en vanaf dat moment is onze jongste een beetje uit zijndoen (logisch ook wel hoor..)..
Hij heeft zijn BMR prikje toen gehad, en is daar echt heel ziek van geweest, op een gegeven moment hebhben we zelfs 112 gebeld omdat ie (bleek later) koorststuipen had.. Iemand dat weleens meegemaakt? Ik dacht echt dat ik hem kwijt ging raken zo eng zag dat eruit, niet normaal..
Toen ging het een weekje goed, en afgelopen weekend heeft ie alles ondergespugd omdat ie ziek was..
Dat is allemaal nog wel om te doen, maar het probleem is dus eigenlijk dat ie in al die weken misschien 3 nachten gewoon normaal heeft geslapen.. Hij word de ene keer om 5 uur wakker, dan om 3 uur, vannacht was het  1 uur.. En dan kan je doen wat je wilt, hij blijft gewoon krijsen.. We hebben alles al geprobeerd, laten huilen, troosten, oppakken en ff knuffelen, je kan het zo gek niet bedenken of we hebben het geprobeerd..
Resultaat: 1 uitgeputte bijna-4 jarige (die wordt natuurlijk ook wakker), die ondertussen harstikke sjago is, papa en mama die aan het einde van het latijn zijn wegens het continue slaapgebrek, die 's nachts op mekaar vitten, en bla bla bla...
Ik weet het nu echt niet meer hoor.. En ik zie nu al op tegen de komende nacht..
Volgende week gaan we een weekje naar Eurodisney, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik liever thuisblijf want...
Ben benieuwd of jullie ook van die nachtbrakertjes hebben..

Groetjes van een uitgeputte Anne-Marie

Ow wat zwaar!

Ik weet hoe het kan zijn, toen mijn vriend vorig jaar terug kwam van uitzending gingen we een dag later verhuizen... met een huilbaby.. pffff wat een ellende. En idd dat moeten die ukkies nog wennen ook! Het valt niet mee..

Echt advies heb ik niet. Ik heb thuis een kleine meid van 15 maanden die ook nog niet doorslaapt. En zodra ze ook maar een beetje ziekjes is dan slaapt ze helemaal slecht en kan ik er zo 8x uit..maar over t algemeen maar 1 a 2 keer, en daar wen je aan.

Probeer overdag een beetje rust te pakken, een halfuurtje tussen de middag doet wonderen. Of kijk of iemand overdag een keer kan oppassen zodat je een uurtje plat kan..

En naar Disney? gewoon gaan. Die kleine van 4 kijkt zijn ogen uit en heeft de tijd van zijn leven en een andere omgeving en even weg uit de heisa van de verhuizing is denk ik wel goed! Laat t gewoon over je heen komen en probeer te genieten.

Nou heel veel sterkte, je kan hier op t forum altijd f klagen!

Evelien

Hoi Anne-Marie

Wat een vreselijk eng gezicht is dat hè zo'n koortsstuip. Bas heeft er één gehad vlak voor zijn verjaardag. Ik dacht echt bij mezelf: "Zo ben je zijn verjaardag aan het organiseren...en zo raak je hem kwijt." Echt afschuwelijk, ben daar echt wel een tijdje van slag van geweest.

En dan dat slechte slapen. Er zijn echt meer mensen op het forum die daar last van hebben. Het zal vast met de leeftijd te maken hebben.
Wij hebben hier ook een week of drie 'feest' gehad het 's nachts. Bas sliep zo onrustig. Lag te jammeren en te huilen. Maar als ik hem dan ging troosten, dan ging hij helemaal door het lint. Ik voelde me vreselijk afgewezen toen. Inmiddels denken we dat het door dromen komt. Dat hij niet echt wakker is als hij zo ligt te jammeren en als we dan naar hem toegaan, dan is hij nog steeds niet echt wakker en schrikt dus vooral van ons/mij.

De laatste nachten gaat het beter. Hij is nog wel een keer wakker meestal, maar valt dan zelf al weer snel in slaap. Wij geven hem nu wel Kindival. Dat is een homeopatisch middel van VSM. Ik geef hem tee tabletjes het 's morgens en twee vlak voordat hij gaat slapen. Ik weet niet of hij er echt baat bij heeft, maar alle beetjes nachtrust zijn welkom.

Nu dacht ik net nog aan een gekke tip voor jullie oudste. Hebben jullie een zolder in het   nieuwe huis? Misschien zou hij daar minder last hebben van het gehuil van zijn broertje. Misschien kun je hem daar een paar nachtjes laten 'kamperen' dan pakt hij tenminste zijn rust.

En dan nog een vakantie in het verschiet. Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet en dat is jammer want de voorpret is ook altijd zo leuk bij een vakantie.
Ik zou gewoon gaan. Je oudste zal het prachtig vinden en wie weet doorbreek je daar de visieuze cirkel wel met je kleine vent.

In ieder geval veel succes! Sorry voor mijn lange verhaal.

Groetjes, Karin

Hoi Anne-Marie,

Wat heel erg vervelend voor jullie...  

Ik hoor weleens dat het bed verkeerd staat (vraag me niet waarom??), maar als ze dan het bedje anders zetten wil het nog weleens helpen....je weet maar nooit...

Zeker naar Disney gaan!!!!!! al is het alleen maar voor de oudste, die heeft het wel verdiend toch....

Moeilijk hoor, een keertje uit logeren brengen is misschien ook niet eens een gek idee...

heel veel succes ermee.. leef helemaal mee want ik weet wat het met je doet als je weinig slaap hebt!! Jennifer heeft de eerste 9 maanden misschien 5 keer doorgeslapen!!

gr. ilone

Hallo dames...
Ik vind het op zich niet erg dat ik een keer wakker (moet) word(en) 's nachts, want mijn oudste moet ook wel eens plassen dus dat maakt niet uit, maar waar ik echt @#>* gek van word is dat dat gillen gewoon gerust 2 uur of nog langer kan doorgaan.. Hij heeft ook 10 maanden lang een nachtvoeding gehad, en dat was geen probleem, maar dit vind ik echt een complete ramp!!
Ja, dat bedje verplaatsen had ik ook al eens gehoor, en ook dat heb ik dus al gedaan.. Maar helaas..
Ik vind het ook zo erg dat ik niet weet wat het is/zou kunnen zijn.. Hij zal ongetwijfeld niet voor zijn lol de hele nacht liggen gillen, maar ik weet niet wat het wel is.. Lastig als ze nog niet kunnen praten zeg, pfff..
We gaan idd wel gewoon naar Eurodisney hoor, want de oudste kan dat ook wel ff gebruiken nu want die heeft het ook heel zwaar nu, het ventje..
Dank je wel allemaa zovast..
Ga vanavond maar lekker met de kids mee naar bed om 20 uur... Heb ik al wat extra slaap te pakken hihi

Hoi An,

Wat hier super helpt is vlak voor het slapen een bad met zwitsal lavendel. Dan een paracetamol in  de billen en dan een flesje pyamapapje en daarna lekker slapen. Marissa slaap super op een paracetamol. Wij denken dat ze vaak last heeft van haar tanden dus na een onrustige nacht krijgt ze de nacht er op een pilletje in haar billetje zoals we hier zeggen. Probeer het gewoon is want het kan geen kwaad maar het kan wel baten. En een week Euro Disney, ik ben echt stik jaloers. Wij gaan normaal elk jaar drie dagen maar dit jaar ging het niet. Hopelijk volgend jaar wel weer hoor want ik mis het vreselijk.

groetjes Linda

Ohh dus bedje verplaatsen heb je ook al gedaan!!!

Jemig meid, ik weet echt niet waarom dat gillen is hoor!!!  En dat gillen is vast niet voor de lol...het enige waar ik dan nog aan denk is oorontsteking? of toch tandjes?
een tijd geleden stond er op het forum een bericht over osteopaat??? Dat er iets vastzit in het werveltje ofzo..... Ik schrijf maar op wat erin me opkomt.... want ik heb echt geen idee...

heel veel sterkte anne!!!!

gr. Ilone

Ik wilde je nog wel even meegeven dat ik in ieder geval de huisarts even naar zijn oren zou laten kijken. Als dit nog niet gebeurd is. Marissa heeft ook oorontsteking gehad en daar hebben ze vooral 's nachts last van. Dat doet zo'n pijn dat ze alles bij elkaar schreeuwen. En omdat hij al ziek is geweest kan ik me voorstellen dat het dat is. Dus zeker even naar laten kijken.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan