Pfff... al die meningen van anderen!

Hi girls,
Moet even wat kwijt; ik heb een erg grote buik, al vanaf 13 weken eigenlijk, ik ben groot, kindje is ook groot, loopt voor met alles eigenlijk. Ben zondag 26 weken zwanger, zit op de 28/29 weken curve. Maar ik voel me goed, baby gaat goed, amper kwaaltjes, fit en energiek! Om medische redenen uit te sluiten heb ik vanmorgen de zwangerschaps-suikerziekte-test gehad in het ziekenhuis en krijg ik binnenkort een extra echo, ik maak mezelf nergens zorgen om en ben positief. Maar nu... andere mensen! Iedereen heeft een mening en deelt deze ook. Continu ben ik uitleg aan het geven over hoe lang ik nog moet, en nee.. het zijn er geen 2 of 3, nee, ik kan niet langer zwanger zijn, nee, ik eet niet teveel etc etc....
Gister was ik op een netwerkborrel, veel bekenden gezien, en 30 keer hetzelfde verhaal moeten vertellen, gek werd ik ervan! Toen een bekende relatie (gefrusteerde nicht) me ook nog even inpeperde dat ik erg rond was en een dikke kop had gekregen ben ik naar huis gegaan! Flinke huilbui, lieve begripvolle man en nu ben ik weer boven Jan... Maar o o o wat zijn anderen toch vaak vermoeiend en veroorzaken stress, terwijl het juist zo goed met me gaat!!!
Zo, ik ben het even kwijt ;-) Bedant voor de aandacht!
Liefs, Joyce

idd waar bemoeien mensen zich zomaar mee, zolang jij weet dat alles goed is zowel met jou als de baby dat is veel belangrijker. helaas zit er geen uitknop op de mensen. geniet er lekker van. heb je een dikke buik, nou en ze kunnen tenminste zien dat je zwanger bent ik hoor juist van nou ik zie nog niks, grmmm en dan maar jas ophoog om toch uitleg te geven wordt er gek van...mensen. nogmaals geniet lekker

wahahahahahaha jah mensen zijn niet altijd even tactvol...

Ik ben maar een klein meisje, en heb een hele bolle buik die echt naar voren groeit... ik krijg nu al te horen, hej daar heb je een buik oh anneke is ook mee.... (ik moet daar wel om lachen maar ben nog maar 25 week dus die buik groeit nog wel ff door)
Ik kreeg gister ook de mededeling, goh je kont word ook dikker... EN BEDANKT!!!! heb al vrij brede heupen, maar jah zo'n zwangerschap gaat je niet in de koude kleren zitten en dus word het nog wat breder... maar dat wil je toch niet horen!!! :S

Ik was ook weg gegaan, als ik 30 x hetzelfde moest vertellen, en dan ook nog iemand die gaat verkondigen dat je een dikke kop krijgt. dan was ik ook echt wel ff in een dipje geraakt!

Blij dat je een lieve man hebt die je lekker ff laat uithuilen! en dat het zo goed met je gaat! Lekker positief blijven meid! en geniet ervan, nog ff en dan heb je je baby in je armen, en die is alle extra kilo's en een dikke kop waard!!!!

Liefs Ann

Heel herkenbaar hoor...!

Tsjonge ben je echt nog maar 26 weken...?
Zijn het er echt geen 2?
Ow dan komt het vast een stuk eerder...
Je houdt zeker veel vocht vast je hebt ook een dikke kop....
Jij wordt ook met de week dikker!

ahhhhhh!!!!

En als ze weten dat we een jongen krijgen..
ow...weeeeeer een jongen..?
gaan jullie ook door voor een meisje?

Op de meeste opmerkingen heb ik inmiddels een antwoord..
Als ze vragen of het er geen 2 zijn zeg ik altijd dat de deskundigen nog twijfelen tussen 1 of 6...! Mensen kijken dan heel raar en houden hun mond.
En op de vraag of we door gaan voor een meisje zeg ik meestal...we willen graag een elftal...liefst allemaal jongens...!

Joyce, laat iedereen lekker zeuren!
Is misschien wel makkelijker gezegd dan gedaan en je bent misschien ook wel emotioneler dan normaal nu je zwanger bent. Ben maar trots op je mooie buik!
Waar bemoeien al die "vreemde" mensen zich mee.
Dus kop op, buik naar voren en kop in de wind. Jij hebt straks een mooi kind, lekker puh!lfs P.

Hey,

Idd al die ongevraagde meningen altijd maar.
Mensen zeggen tegen mij ook goh al een flinke buik voor 26 weken.
Dus ik nou met floortje was ik al voor ronder hoor enz enz altijd maar weer die uitleg geven/verdedigen bah bah.
Het is zelf 1 keer zo geweest dat een kennis tegen me zei je moet je maar eens na laten kijk want die buik van je is zo dik dat kan niet goed zijn met dat kindje................nou en fijn bedankt hoor bah bah.
Ik weet vaak ook niet wat ik moet zeggen, laat ze maar lullen joh en idd uithuilen bij je mannetje doe ik ook hihi en lucht op ook. En daarbij mannen hebben vaak een (heerlijke)nuchtere kijk erop zodat je er zelf ook wat makkelijker mee omgaat.
Wij weten waarvoor we het doen, al komen we 30 kilo aan(liever niet natuurlijk) het allerbelangrijkste is dat onze kindjes gezond op deze wereld komen!

liefs louise

Hier gelukkig niet zo'n last van, ik ben van mezelf behoorlijk smal dus het is alleen buik, laatst zei ene, je ziet nog niks he??! Doe mn jas open, whow,
Vader van een vriendinnetje vroeg vorige week ook of het er geen 2waren omdat ik echt al een flinke buik heb, ik zeg ja hehe, tis niet de eerste he!
Mijn schoonzusje is vrij klein en ook wat flinker, in de zwangerschap ging ze enorm hard, met 3-4mnd vroegen mensen al hoelang ze nog moest, terwijl haar zus(smal vrouwtje) op het einde liep en haar vroegen ze dan, zo dat duurd nog wel even he!
Beetje jammer soms die rare reactie's.
Snap die nicht van je ook niet; wie zegt nu zoiets, ik zou dat echt nooit doen, ik vraag liever hoe het gaat, dat is altijd een positieve vraag toch!?

Meid maak je geen zorgen, ene oor in andere uit, want het gaat erom hoe je je voelt en dat het met de kleine goed gaat, de rest is bijzaak!

Liefs MJ

Terug
Bovenaan