pfff.... de halve tijd weer gebroken nachten....

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,
Quinn sliep met 5 weken oud al heerlijk door. Het lijkt nu wel of hij een inhaalslag op gebroken nachten aan het maken is. Ik snap er niks van en vriendlief ook niet.
Gelukkig slaapt hij nog 1 a 2 nachten goed en dan de volgende nacht(en) is het huilen om 24 uur, 2 uur, soms 4 uur (ongeveer dan he).
Maar waar het van komt? Misschien toch tandjes? Behalve dat hij zijn handen in zijn mond steekt overdag, zijn er eigenlijk geen andere tekenen.
Sprongetje? Hij is wel sjacherijniger overdag en zo. Maar hij wordt op 22-08 al 7 maanden en ik dacht dat dat dan toch voorbij was.
Hebben jullie misschien ideeen? Of tips?
Groetjes Veerle (die inmiddels erg moe wordt hiervan)

He Veerle, wat grappig ... ik zie dat Quinn en Bram 1 dag schelen. Bram wordt 23-08 7 maanden. Maar Bram zit ook in een beetje sjachie-periode. Ik weet ook niet hoe dat komt. Tanden zitten er nog niet aan te komen en met zijn handen in zijn mond doet ie al heel erg lang en kwijlen ook hahaha. Ik hoop dat het half sept allemaal wat beter wordt, want dan gaat mijn man voor anderhalve week naar Curacao voor zijn werk ... gloeps ...

Onze Tessa heeft dat op dit moment ook.
Vanacht was het: 12:00, 02:00, 04:00, 05:45
Dan word ze wakker... dan speer ik er heen.. duw haar speentje in haar mond, en ze slaapt direct verder. Tessa is nu 6 maanden.

Het heeft gewoon met een sprongetje te maken denk ik.
Ze heeft dit nu al ongeveer 2 weken.

Maar ook dit zal voorbij gaan.
Wij waren heel verwend, want met 3 nachten sliep ze al helemaal door, Dus dit is wel ff wennen.

He, ben blij te lezen dat we niet de enigen zijn. Rottig hoor, ook voor jullie. Maar goed... het gaat een keer over idd. Ik weet alleen soms niet zo goed wat ik 's nachts moet, want hij is echt niet altijd makkelijk stil te krijgen.
Speentje wil hij niet. Duimde eerst, maar sinds hij 2 tandjes heeft doet hij dat ook niet meer.
Ik ben helemaal niet voor om hem uit bed te halen, maar soms doen we het toch, want anders wordt hij gewoon niet stil. Ach ja... we zullen zien....
Groetjes Veerle

Hoi Veerle.

Je bent niet de enige! Schrale troost dus.
Teun heeft het ook sinds hij ziek is geweest,eerst dacht ik nog even wat inhalen met extra voeding. Rond 3 uur werd hij wakker en ging (klaarwakker) met zijn knuffels spelen.
Rond 4 uur was het huilen,tuurlijk honger gekregen van het spelen. Ik gaf dan maar snel een half flesje en kon ik weer slapen. Maar hij kwam dus elke nacht weer een keer.
Niet echt de bedoeling bij 8 maanden dus! Ik heb afgelopen nacht zijn deur dicht gedaan zodat het geluid gedempt werd en uiteindelijk is hij rond 4:30 weer in slaap gevallen.
Maar ja,als Quinn 3 keer per nacht wakker wordt slaap je zelf ook onrustig.
Ik geef Teun ook een dun dekentje als hij wakker word ipv een lakentje.
Misschien dat het tegen de morgen wat kouder wordt.
Maar ja dat is om 24 uur nog niet,toch?
Moeilijk hoor! Misschien toch tandjes,kan best door de druk op zijn kaakjes wakker worden. Misschien zijn hoofdje iets hoger leggen,heb ik laatst gelezen.
Ik hoop dat het snel weer voorbij gaat en je weer lekker kunt slapen!
Je hebt van vsm ook pillentjes voor doorkomende tandjes,helpt ook als ze last hebben van de oortjes,is gewoon homeopatisch dus het proberen waard.

Groetjes Mikkie.

even cliche.
Toch het Oei ik groei boekje ven ingekeken en daar staat van week 28/5 tot week 30/5 dat ze dan last kunnen hebben van de drie H's (huilen, hangerigheid en humeurigheid).
Het schijnt te maken te hebben met het feit dat  baby  zich nu bewust wordt  dat mama weg kan lopen en hem kan achtrelaten, ofwel alles over afstand.

Weet niet of je er wat aan heb ??

Groetjes,
Monique

ps ik neem het boek zelf met een

ik neem het oei ik groei ook met een bak zout, maar toch..... Van week 18 tot week 23 wilde yanick weer een (of 2) nachtvoedingen. Met precies 23 weken hield dit weer op en slaapt ie weer tot 6 uur. Nou, zoek 18 tot 23 weken maar eens op in het boek...... jawel: een sprong!

Dus ik hoop voor je dat dit ook het geval is bij Quinn en dat het  een fase is. Ik vond het goed vol te houden omdat ik mezelf voorhield dat het een sprongetje was en dat het weer over zou gaan. Maar ja, je wordt er wel moe van en  kan me voorstellen dat je je wel eens afvraagt: hoe lang nog? Suucces ermee!    

Van de week schreef ik nog dat het zo goed ging nu Emma om 20.00 uur de laatste fles kreeg, ze sliep door tot 8.00 uur s'morgens en had een mooi ritme waar we allebei goed mee konden. Maar van de week werd het steeds vroeger, ong 6.30 en vannacht om 4.15 uur was het bal. mw wilde helemaal niet slapen en heb uiteindelijk om 5.00 uur maar een fles gemaakt, die heeft ze met smaak gedronken, bijna leeg en is daarna gaan slapen tot bijna 9.00 uur. Ik ben kapot, petje af voor de mama's die dat al heel lang moeten. Hopen dat het eenmalig was, maar ben bang van niet.

Groetjes Monique mama van Emma 05-03-2007

Terug
Bovenaan