Pfff die Mexicaanse griep is ook wat....

Nu gister een meisje van 3 is overleden aan vermoedelijk de Mexicaanse griep ben ik echt bezorgd aan het worden.

Ik vind het zo erg voor de ouders en nabestaanden. Je kindje overleden aantreffen in bed.... wat een nachtmerrie en dat dan door zo'n ongelofelijke griep.

ben er echt naar van..

Hopelijk ben ik het nu even kwijt

Liefs Renske

Het wordt nu inderdaad wel een beetje eng... Nu zijn ze aan het bekijken of jonge kinderen niet toch moeten worden ingeent, dit zou dan gaan gebeuren vanaf half november. Volgens deskundigen is dat veel te laat omdat de griepepidemie dan al op zijn hoogtepunt zal zijn (en er twee weken tussen de spuiten moet zitten en je daarna pas twee weken later echt beschermd bent ;(
Nu weet ik het ook niet meer.... ik weet wel dat ik meteen bel als ik ook maar dénk dat er wat is.... normaal kijk ik het altijd best lang aan, maar dat ga ik nu maar niet doen. Je moet er toch niet aan denken dat je je kindje verliest aan die griep!!!
Het vervelende vind ik ook dat er zoveel vage info komt..... en dan dat gebakkelei over die vaccinaties.....grrr.
Ik ken in mijn naaste omgeving nog niemand die het heeft (gehad).... dus ik weet niet of het ook echt meevalt als je het hebt.
Hopelijk valt het mee.... en telkens als ik mezelf dat wil doen geloven denk ik aan die meisjes die er al aan zijn overleden.
Liefs, Noor

Hey Noor,
Het valt op zich mee, dat maakt het ook zo gevaarlijk. De mexicaanse griep heeft een piek van 3 dagen... Dan ben je dus ook echt goed ziek....
Mijn buurmeisje heeft dus de mex. griep en gisteren heeft ze de eerst piek dag gehad, ze had vreselijke hoge koorts (dat is dus 1 van de bel.kenmerken) en ze hoest zich te pletter....Ze zegt zelf dat ze het gevoel heeft dat haar benen en armen veel kilometers hebben gelopen zo'n pijnlijke spieren heeft ze...
We kregen informatie van deschool en daarin werd gezegd dat je een week echt thuis moet blijven contact met "gezonde"mensen moet vermijden en dat de ziekteverschijnselen afnemen je gewoon weer je ding kunt doen...

Niet te angstig worden, anders heb je ook geen plezier meer in deze tijd...

Kennissen van ons hebben het ook gehad: pa/ma en zoon van 4 jaar. Ze zijn alle drie opgeknapt. Ik denk ook gewoon goed in de gaten houden en meteen de dokter bellen als er maar een vermoeden is. Niet aanmodderen of aankijken, denk ik.
Ik begrijp ook niet goed waaraan die mensen dan zo snel overlijden. Drogen ze zo snel uit? Waren ze echt wel kerngezond. Weet niet of de media helemaal open en eerlijk is en het klinkt ook wel erg vaag, soms: waarschijnlijk was het mex. griep, maar onderzoeken lopen nog enz enz enz.
Wel eng inderdaad dat ze na een dag al overlijden.

Hey meiden
Ik zit op een forum waar die moeder ook mee schrijft van dat kindje dat is overleden.
Ze was een beetje snotterig en had hoge koorts.
Het heeft echt maar een paar dagen geduurd en toen is ze overleden in haar slaap.
Echt ontzettend tragisch en verschrikkelijk.

Zelf ben ik er nu ook ontzettend bang van geworden.
Maar er is nog niets bekend van de effecten van het vaccineren
Wat is nu wijsheid wel of niet vaccineren met alle gevolgen van dien.

Liefs Ilse

Ik ga voor vaccineren en misschien mezelf ook wel. Ik kan dan nooit zeggen had ik maar.....
Die bijwerkingen kunnen volgens de site nooit erger uitpakken dan de gewone griepprik. Ik ken iemand met dat syndroom wat je kan krijgen van de vaccinatie, is dus een uitzondelijk geval, maar daar schrik ik dus niet van terug. Wel van de griep waar je dus idd erg snel aan kan overlijden en dat is dus punt met die griep.
Kinderen onder de 4 jaar hebben überhaupt minder weerstand dan oudere kinderen, dat is omdat ze minder jaren hebben om het op te bouwen.

Ik heb de nodige uurtjes in het lezen over de griep en de vaccinatie zitten. Mijn conclusie is dat de wetenschappers OOK niet weten waarom die griep ZO uitpakt bij sommige mensen zonder medische problemen.
Ik ben wel gerust op de vaccinatie, net zoals bij de gewone griepprik is het een "dood" "mengsel" waar je lichaam aangezet wordt het te bestrijden om zo op te slaan in je databank. Zodra dat virus in je lichaam komt dat gaat je databank open en zullen de soldaatjes aan het werk gaan....en weten ze precies hoe te reageren want daar gaat het dan om.

Bang ben ik niet maar wel allert en sta paraat. Stuur ook iedereen naar de ha toe hoor, als hier op Vlie die griep uitbreekt hebben we een groot probleem..... dus vandaar ook mijn allertheid samen met de andere bewoners van het eiland natuurlijk.

Liefs Renske

Gisteren schrokken we toch wel even.
Met het naar bed brengen voelde onze dochter opeens heel warm. Die dag was ze heel vrolijk, lekker gespeeld en goed gegeten en gedronken.
Nu met naar bed brengen had ze ineens 39,1 koorts. Meteen de huisartsen post gebeld, ze hoest ook al een week of 3. We moesten het heel goed in de gaten houden, desnoods bij haar op de kamer slapen en wakker maken. Dat hebben we gedaan. Toen ik om 4:00 wakker werd en we allemaal een aantal uren hadden geslapen vond ik het heel eng om naar haar kamertje te gaan...stel...stel...maar gelukkig ze ademde nog. Want wat ik nu begreep ook van die mevrouw van de huisartsen post is dat het echt zo ineens heel erg kan zijn en zelfs inderdaad dat een kindje zo overlijd!!!!!! Dus inderdaad snel reageren en alart zijn.
Haar leidster van het kdv heeft ook de verschijnselen, ik begin het steeds meer om me heen te horen. Brrrrrrr....

Terug
Bovenaan