pfff even m'n 'ei' kwijt

A

Anoniem

Guest
meestal ben ik een trouwe meelezer, ik vind altijd  fijn om te zien dat iedereen zo zn onzekerheden heeft en iedereen tegen de zelfde dingen aan loopt.

nou mijn nod is morgen en ik ben al een week doodnerveus. zijn nu bijna  9maanden/ronde 7  bezig en heb een onregelmatige cyclus tussen de 31 en 46 dagen. morgen dag 36 en ik vermoed dat dit mn nod is omdat ik 19 juni een verhoogde temperatuur had en op 16 juni  een licht streepje op de ovulatie test, (de dag er voor een heel licht streepje en de dag erna niks meer) ik ga er dus maar vanuit dat ik een eisprong heb gehad en we hebben goed geklust rond deze dagen. vind allemaal spannend.

om mij heen worden meiden zwanger en allemaal binnen 3 maanden. zo van het was zo gepiept, komt dan zo over dat dat heel normaal is, maar ik weet dat het dus ook iets langer kan duren. ook al wil ik niet klagen, want ik ben nog jong (22) en we hebben nog tijd genoeg, maar zoals ik hier van iedereen zie, is het dan moeilijk als er na een aantal maanden nog geen resultaat  is. We willen allemaal zo graag...

meiden allemaal heel veel succes, dat we allemaal snel zwanger mogen zijn.

xxx doosje

Hallo,

Wij zijn nu vier maanden bezig.. Nog maar pas dus eigenlijk maar om mij heen worden de meiden ook vrij vlug zwanger. Ik was er dus eigenlijk ook vanuit gegaan dat ik al zwanger zou zijn..
Je hoort het inderdaad wel veel van meiden die vlug zwanger raken, maar je hoort het ook wel veel dat het toch wat langer kan duren.
Ik vind het wachten zelf erg moeilijk maar ik probeer toch om er ongeveer een jaar voor uit te trekken voordat ik me te erge zorgen ga maken. (Is wel moeilijk)
Wanneer ben jij begonnen met ovulatietesten? Na hoeveel maanden proberen bedoel ik?

Vandaag is mijn Nod maar tot nu toe nog niks.. Ik durf bijna niet te hopen.

liefs nancy

Hi Doosje, als je sinds de 19de juni hoge temperatuur heb dan is je eisprong wellicht al geweest. Ook aan de hand van ovulatietesten dat je eerst nog licht streepje had en daarna dus niks meer. Heb je niet langere tijd die testen gebruikt? (ik bedoel meer dagen achter elkaar, zodat je ook positieve ovulatietest in handen had) Ik heb nog wele en paar testen in huis, heb er 1tjes van gebruikt, omdat ik nieuwsgierig was hoe dat ging. Maar ik ga deze maand eerst maar eens beginnen met temperaturen. Ik temperatuur nu sinds 18 juni. Ik wist mijn basis temperatuur niet dus kon er weinig van uit gaan hè. Heb je vanaf dag 1 van je cyclus steeds getemperatuurd? Is je temperatuur nu nog hoog? Als je 19 juni hoog temperatuurde en daar ongeveer 14 dagen bij dan moet je dus nog een paar daagjes wachten tot je nod. Dan was gisteren dag 10. Maar na je eisprong gaat je temperatuur omhoog, dus als je hoog meet is je eisprong dus al geweest dus ben je al verder dan dag 10. Hahah tis toch wat dat zwanger willen worden van ons. Wel vervelend dat je onregelmatige cyclus hebt. Wij zijn nu in ronde 5. 1e ronde had ik cyclus van 22, daarna 36 en 28 en nu is mijn cyclus gemiddeld netjes 29 dagen dus daar ben ik wel blij mee. Klets maar lekker van je af hoor.

Nancy ook voor jou heel spannend meis. Ik zal ff in andere topic bij lezen en daar ff reageren okay.

Liefs Nathalie

hoi, wat leuk dat jullie hebben gereageerd.. net zijn toch de rd'tjes doorgekomen helaas. ik heb vorige maand wat geklungeld met ovu testen en deze maand ging voor mn gevoel nog niet helemaal soepeltjes. ben vanaf dag 1 van mn menstruatie aan het tempen en in het begin ging dat nog niet zo goed nu krijg ik er handigheid in. gaan vol goede moed de volgende ronde in. morgen kan ik wat uitgebreider kletsen drukke dag vandaag. nu naar diploma uitreiking van mn zusje. ik zou zeggen tot morgen lijkt me leuk om ook nog wat dingen van jullie te horen... bedankt in elk geval . xxx doosje

Hoi Hoi,

Wat jammer dat je ongi geworden bent.. Bij mij zijn de rode duiveltjes ook gekomen :(
Maar op naar de volgende maand en dan hebben we weer goede moed :)
Ik heb wel besloten het wat langer de tijd te geven, ik ben er eigenlijk teveel mee  bezig..  
Wij zijn nu 4 maanden bezig, ook 4 rondes want mijn cyclus is gelukkig heel gelijkmatig. (Ik was dan ook niet aan de pil dus ik hoef niet te ontpillen etc).

Bij welke maand ben jiij begonnen met temperaturen? Deze maand pas? En hoe werkt het temperaturen eigenlijk? Ik heb overduidelijk nog niet getemperatuurd. Ik wilde  daar eigenlijk nog even mee wachten.

Groetjes nancy

hoi,

omdat mn cyclus maar niet regelmatig werd en ik heel bang was dat ik helemaal geen eisprong zou hebben ben ik vorige maand met ovulatietesten begonnen en de eerste maand snapte ik er helemaal geen hout van want er kwam maar geen streepje en ben toen gestopt, achteraf had ik door moeten testen en dan had ik waarschijnlijk wel een positieve test gehad maar die cyclus was gewoon heel lang. daarom besloot ik deze maand te temperaturen. je moet iedere ochtend op het zelfde tijdstip en op de zelfde manier voor je opstaat en gaat plassen enzo je temp. opnemen. je hebt dan eerst als het goed is een lage temp en na je eisprong gaat je temperatuur met min. 0.2 graden omhoog en is je eisprong voorbij. ik ben het allemaal nog aan het uitvogelen want weet het allemaal ook niet precies. maar ik heb wel een hele duidelijke temp. verhoging gehad van min.0.4-0.5 graden dus ik moet dan een ei gehad hebben zeggen ze.

dat te veel bezig zijn met zwanger worden herken ik heel goed. de eerste 2 maanden vond ik het heel spannend en was ik er veel mee bezig toen weer even niet en nu weer wel, word er moe van. kost heel veel energie en ga het deze maand proberen los te laten, even rustig aan doen.   maar dat vind ik heeeeel moeilijk.

zijn julie ook bezig voor je eerste kindje (misschien had je dat wel geschreven maar kan het even niet terug lezen ) wat fijn dat je zo'n regelmatige cyclus hebt, ik had voor ik aan de pil ging (als ik het me goed herrinner) ook al een onregelmatige cyclus, maar niet zo erg als de laatste keer. er zat toen 46 dagen tussen.

succes, groetjes

Hoi hoi,

Ja wij zijn bezig voor ons eerste kindje..
Jullie ook?
Het is ook allemaal heel spannend. Ik heb wel besloten om het meer los te laten en dat lukt ook prima, maar eigenlijk neem ik me dat iedere maand voor en dan gaat dat heel goed totdat de "afwacht periode" begint. Zo'n week van te voren dan word ik echt lastig en dan zit het me allemaal dwars. Dan ben ik er heel veel mee bezig.. :S
Ik vind vooral de onzekerheid zo moeilijk.
Maar ik doe erg mijn best er niet teveel mee bezig te zijn.

Ik heb ook ovulatietesten gekocht, moet ik morgen mee beginnen en dan 5 dagen testen. Ik heb ze toch maar gekocht omdat dat me denk ik wel rust geef dat ik ongeveer weer wanneer mijn ei-sprong is.

Hoe doen jullie dat met klussen? Echt regelmatig omdat je graag zwanger worden wilt, of gewoon als jullie zin hebben en niet gepland?

Succes,
Groetjes Nancy

hoi nancy, sorry dat ik nu pas reageer.. allemaal druk gehad. helaas..  daar baal ik wel eens van, want we zijn  dan vaak te moe om te klussen  maar goed.. hoe is het bij jou gegaan met je ovulatie testen?? ik heb er nu nog 9, dus ik gebruik ze deze maand nog en daarna bestel ik ze niet meer denk ik, want ik heb het gevoel dat het bij mij niet werkt en dat maakt me alleen maar onzeker.

ik probeer er rekening mee te houden, dat we wat meer klussen als ik in mn vruchtbare periode zit, maar als we echt geen zin hebben gaan we het niet met tegen zin doen ofzo. dat wil ik niet, dat lijkt me ook niet goed.

Mijn probleem zit vooral in dat mijn vriend veel werkt en vaak moe is als hij thuis komt en in het weekend is hij echt aan het bij tanken. hij heeft vaak weinig zin en dat frustreerd mij enorm,omdat ik dan denk verdorie weer een kans verspeelt. maar de laatste tijd kunnen we er goed over praten en dat gaat steeds beter.
ook rookt mijn vriend heel veel en ik heb gelezen dat dat de vruchtbaarheid van de man ook kan verminderen, wat denk jij ? moet ik hem echt gaan overtuigen dat hij moet stoppen?? zeker als hij dan een weekend ook nog eens aardig wat borrels op heeft, ben ik soms zo bang dat klussen dan toch geen zin heeft, maar dat is misschien wel ver gezocht he? haha.

ach ja het zal ook wel goed komen,maar soms is het best frusterend. in mijn omgeving(vriendinnen, kennissen en  wat  vrienden van vrienden zeg maar)  zijn er op dit moment wel 10 zwangere, waarvan de helft per ongeluk en een aantal oh ik wist niet dat het zo snel raak zou zijn...pfff heel leuk,maar dat kost allemaal nog meer energie.
hihi, mijn nod is denk ik rond 3 augustus (de dag dat we op vakantie gaan ) we zullen weer zien deze maand..

groetjes doosje

Terug
Bovenaan