Pfff heel zieke (water)pokken-kind

Hoor ik van kdv dat er veel kindjes waterpokken hadden en allemaal zonder koorts, Myrthe heeft het goed te pakken!
"Normaal"als ze ziek is (rond 39gr) geef ik zetpil van 120mg en na half uurtje speelt ze weer.
Vandaag iedere keer zelf 240mg gegeven en ze heeft helemaal niet gespeeld!
Wilde alleen op mijn schoot zitten, op mijn buik liggen en beetje tv kijken. Meer niet.
Zijn nog bij huisartsenpost geweest, want eind vd middag was het 39.9gr, zo hoog heeft ze nog niet eerder gehad.
Verder ben ik heel trots op haar. Want als het jeukt, huilt ze: mama creme en moet ik smeren. Ze vind het verkoelende creme, dus krabben doet ze nauwelijks. Wat goed van haar hé?
Zo ziek heb ik haar niet meegemaakt, dus ik vind het maar niks. En dat in combinatie met mijn hormonen heb ik net ff gehuild haha.
Het vervelendste is dat ze het nu ook op dr ogen en op haar schaamlippen (zelfs de binnenste) heeft. Dat ziet er zoooo pijnlijk uit. Ook rond haar anus, echt zielig.
Is ze normaal altijd blij met bad en moeten we heel veel boeken voorlezen. Nu rende ze zelf naar boven toen ik zei dat het tijd was en toen ik zei dat ze nog in bad moest, riep ze nee slapen! Mama boekje voorlezen? Nee slapen....
Ik zal zo foto op hyves zetten van ons dinkie.
Zo ff mn verhaal kwijt. Thnx.

Liefs Irene

Ps wisten jullie dat soms kindjes hier hersenvliesontsteking van kunnen krijgen? Daar waarschuwde de huisarts net voor.....

Ach zo zielig, he. Ik ken het Renske en Emma hadden het ook flink te pakken. Het positieve is dat het bij hun de dag erna al wat beter ging en daarna heel snel veel beter.
Ik hoop dat Myrthe ook snel opknapt.

Ach zo zielig, he. Ik ken het Renske en Emma hadden het ook flink te pakken. Het positieve is dat het bij hun de dag erna al wat beter ging en daarna heel snel veel beter.
Ik hoop dat Myrthe ook snel opknapt.

aahh wat zielig irene...ppff ja ze kunnen er heel vervelend van worden..gelukkig(of niet,want ze kunnen het nog een keer krijgen)hebben mijn schatjes het al gehad..mn kleine mannetje was net 2 weken.wij hadden ook verkoelende zalf,en nicky kwam ook steeds met die tube aanzetten.koelzalf.
Ik hoop dat ze snel weer opknapt..liefs,karin en een dikke kus aan myrthe

Hey,

Wat zielig zeg, gelukkig komt het maar 1x zeker als het zo heftig is!
Ben maar blij dat ze niet in bad wilde, dat maakt de jeuk vaak erger en dat wil je niet net voor het slapen!
Wel fijn dat ze er goed vanaf blijft, sommige houden littekentjes van het openkrabben..
wist niet dat dit tot hersenvliesontsteking kon lijden!!
Nou heel veel beterschap, lekker samen op de bank..

Liefs MJ

Aaahh, wat sneu...ik hoop dat ze snel weer opknapt! Beterschapsknuf voor jullie lieve meisje!!!

Liefs Lientje

Ps Badje met washand brinta schijnt de jeuk juist te verminderen, dus een badje hoeft niet extra jeuk op te leveren...

Hoi,

We hadden gister ook tip gehad om bad te stoppen met zemelen, dus was gelijk naar de Tuinen gerend en had dat gehaald. Dat in combinatie met lauw water, vond ze juist heerlijk. Het hielp wel.
Inmiddels heeft ze alweer tijdje beneden gezeten. Ze wil echt alleen maar mama. Mama is moe haha.
Ga zo mijn bed in, zal wel lange nacht worden.
Ik hoop inderdaad dat ze zich morgen beter gaat voelen. Ongeveer 50% van de vlekken heeft nu blaasjes, maar er komen nog steeds vlekken bij. Hopelijk morgen wat meer levendigheid.

Liefs Irene

Hoi Irene,

Wat verevelend is dat he als je kleintje zo ziek is.
Ik wilde je ook de tip geven van de zemelen.
Als je dit een paar keer per dag doet werkt het echt snel.

Gr Lique

Terug
Bovenaan