pfff ik weet het allemaal ff niet meer :(

A

Anoniem

Guest
de kop zegt genoeg. ik weet het gewoon ff niet meer.
vera blijft klungelen met de nachtfles. de ene keer kan ze doorslapen en de andere keer word ze tussen 3 en 5 uur wakker en wil ze niet meer slapen. tenzij ze een fles krijgt. ik had me er een beetje bij neergelegt en besloten als ze wakker word haar een flesje te geven van 80cc. vannacht ook gedaan maar dan ander halve schep i.p.v. 2 scheppen. nou mooi niet dat ze ging slapen. een klein uur laten krijsen en hup weer een fles erin. toen ging ze wel slapen. pffff kon wel janken. eerder ging ze altijd weer slapen op die 80cc maar vannacht dus niet.
ze heeft geslapen tot half 9 dus dat was wel ff lekker. maar ik heb het idee dat ik wallen tot aan mijn neus heb hangen. zegt genoeg toch??
nu had ze vanmorgen wel een poepnbroek dus misschien heeft haar dat ook wel dwars gezeten. ze heeft maar heel weinig ontlasting eens in de 2 á 3 dagen. maar als ik haar uit bedje haalde vannacht was ze stil dus ja of het dat ook is geweest weet ik niet.
ze is nu 4 maanden en krijgt de laatste 2 flessen met voeding voor hongerige baby's en dan ongeveer 210cc dus meer dan genoeg dacht ik zo.
ik moet het er maar mee doen denk ik en we zien wel wanneer ze weer door gaat slapen.

even iets heel iets anders. vera is geboren met behulp van een vacuuumpomp. nu heb ik wel eens gehoort dat die kinderen last kunnen krijgen van hun nekje. weet iemand hier meer over?? ik ben wel benieuwd waar ik dan op moet letten

groetjes sib

Hoi Sibje!!

Oh wat een pech heb je toch..je nachtrust is heel belangrijk he?
Ik wordt er ook chagrijnig van als ik niet voldoende slaap heb.
Krijgt Vera ook een fopspeentje?
Luuk wordt ook 1a2 keer wakker per nacht,maar dan gaat hij brabbelen,we geven dan meestal weer zijn speentje en dan slaapt hij weer verder.
Ik kan je verder ook geen raad geven,het lijkt me wel dat ze voldoende voeding binnen krijgt.
Misschien anders eens het cb om raad vragen?
Heb je wel het idee dat Vera moe is als ze snachts wakker wordt??

Veel succes ermee..en probeer wat te rusten als Vera overdag slaapt....ik weet t anders ook niet..
Liefs,Swinnie

ze heeft geen speentje maar wel een knuffel. ze was wel moe vannacht want ze was met haar handen aan het wrijven over haar gezicht en ook met haar knuffel en dit doet ze eigenlijk alleen als ze moe is. ik heb het ook al een aantal keren bij het buro aangegeven en ze hebben ook al tips gegeven maar mijn dochter is een eigenwijze trien. als je denk YES ze slaapt weer door dan word ze weer wakker de volgende nacht. het is net of ze je hoort . de laatste keer bij het buro gaven ze als tip om de fles van 19.00 uur ook 210cc te doen dan zou ze verzadiger zijn. nou het werkt niet geweldig. ik heb gewoon een meisje met een eigen willetje

Hoi hoi,

Rik is nu 5 maanden en doet het nog steeds met 5 flessen, volgens heyt CB is het normaal dat kindjes tot ongeveer 5,5 maanden een 5e fles nodig hebben. Ik heb me er ook in berust.
Ook geef ik Rik al groente en sochtends pap. Dus genoeg toch?
Nou soms slaapt ie wel door en soms niet. Ik geef hem dan gewoon een fles en hij tevreden en ik tevreden! En ja je slaapt minder, maar goed ik ga savonds lekker op tijd naar bed!

Verder zou jij savonds misschien wat rijstebloem door de fles kunnen doen? Dat mag vanaf 4 maanden , dan is ze misschien wel verzadigd?

Succes meid!

X Saskia
mv Rik 04/07/07

Wat zijn baby'tjes toch onvoorspelbaar, heerlijk.
Maar niet fijn voor je nachtrust.
Wij hebben er ook zo eentje, hoor.
Nu hij weer een beetje beter is (erg verkouden en ontstoken amandelen) slaapt meneertje soms tot 4.00 uur en vanmorgen bijv was het pas 5.30 uur.

Een paar weken geleden hield hij het een week vol om gewoon om 7.00 uur pas wakker te worden. We hadden afgesproken als hij het tot dat weekend zou volhouden wij lekker aan de champagne gingen.
Die champagne hebben we gedronken en alsof de duvel ermee speelt... vanaf die avond kwam hij weer elke nacht.
Toen zat ik dus ook met mijn handen in het haar wat te doen met die nachtvoeding.

Ik denk dat je, hoe  vermoeiend het ook is, lekker met haar op de bank moet gaan zitten en even spelen. Ze slaapt toch niet als ze dat niet wil.
En dan wordt jij chagerijnig, je kind is "vervelend" en waarschijnlijk wordt je man er ook wakker van.

En nog even over die vacuumpomp.
Onze Cas is ook gehaald met een pomp en hij houdt vanaf zijn geboorte zijn hoofdje als heel stevig rechtop.

hoi sib,

wat vervelend zeg!
mijn dochter denise is 18-09 geboren met behulp van een vacuumpomp.
zij had een voorkeurshouding naar rechts en ik ben met haar een keer naar de osteopaat
geweest en voila het is voor elkaar.
het kost wat maar dat heb je ook wat!!
misschien is het een idee, want ze kunnen er knap last van hebben.
ik wens je heel veel succes.
groetjes angela

luuk is 7 mnd, drinkt 's nachts nog steeds een fles. duurt 15 minuten in totaal. waarom geef je kleintje 's nachts niet gewoon een hele fles, buikje weer lekker vol, slaapt dan lekker verder. niet elk kind slaapt met 4 mnd door, de oudste deed dat niet, deze doet het ook niet.

wat dat nekje betreft: dan moet er een werveltje of zo scheef zitten, en dat kan een chiropractor (of heeft zo'n persoon een andere naam?)   of een kinderfysiotherapeut zo zien. dus als je twijfelt, zou ik daar langs gaan
succes ermee

bedankt voor de reacties.
ik durf eigenlijk nog geen rijstebloem te geven omdat dat verstoppent kan werken en ze heeft al zo weinig ontlasting. dat stel ik het liefst nog even uit.
en 's nachts een hele fles kan niet want dan komt ze op 6 flessen en dan komt ze over een liter. haar schema ziet er ongeveer zo uit
 6.30 fles 170cc friso normaal
10.30 fles 170cc friso normaal
14.30 fles 170cc friso normaal
18.30 fles 210cc friso extra
22.30 fles 210cc friso extra
dat is bij elkaar 930cc dus houd ik 70cc over voor eventueel de nacht. de tijden wisselen nog wel eens dat ligt er dus aan wat ze 's nachts doet.
voor de laatste fles moet ik haar altijd wakker maken, maar die drinkt ze wel leeg.

nog even over haar nekje. ik heb niet het idee dat ze er last van heeft. het is wel wat slap voor haar leeftijd maar dat word goed in de gaten gehouden. ze kan nu al beter haar koppie omhoog tillen als ze op de buik ligt. ik vroeg het meer omdat ik wel eens heb gehoort dat ze last van kunnen hebben als ze met de vacuuumpomp zijn geboren. ik zal het ook wel eens aan mijn fysio vragen.

Terug
Bovenaan