pfff ik weet het allemaal ff niet meer :(

Hey hoi,

Wat een gedoe hé met die voedingen. Mijn zoontje slaapt nu ong een week door  dus ik durf nog niet te hard te juichen, maar we gaan de goede kant op. Zowel op het bureau als bij de kinderarts zeiden ze dat het niet erg is als je af en toe over een liter komt. De kinderarts zegt echter wel dat je zoveel mogelijk moet geven om de nacht door te kunnen trekken. Ik dacht ook altijd dat mijn zoontje heel veel krampjes had en daar wakker van werd en hij heeft ook maar 1 x in de 2 á 3 dagen ontlasting. Ik doe nu sinds een week 2 tot 3 scheppen nutrix erdoor en het gaat super! De ontlasting is zelfs een paar keer vaker geweest.
Verder mochten we van de kinderarts ook gelijk beginnen met groente en fruit (hidde is 4,5 maand) maar dat is nog niet zo'n succes.
Succes en ik hoop dat je snel je nachtrust weer terug hebt.
Liefs Lynn

Hallo,

Ik denk dat het verstandig is om als je baby snachts komt voor een fles gewoon een volledige voeding te geven. Ik heb het met het cb er over gehad en zij adviseren gewoon een normale voeding te geven, zodat je kindje daarna nog een paar uur slaap pakt en niet na korte tijd al weer wakker wordt voor een volgende voeding. Benthe wordt ook wel eens snachts om 5 uur wakker. Dan geef ik haar een volledige voeding van 160cc en daarna terug naar bed en dan slaapt ze meestal door tot een uur of 10, zodat ze de fles van 7 uur overslaat en rond half 11 de tweede fles krijgt en dus gewoon weer in haar ritme zit!

Ik kan je dit echt aanraden, want dat ze om 5 uur komt is nu zelden nog!

Groetjes Martine mv Benthe 25-08-2007

Merel heeft dat ook een tijdje gehad.
De dag dat ze een nachtvoeding had gehad sliep ze de volgende nacht door.
De derde nacht kwam ze dan weer om een voeding en de 4 de nacht slipe mevr door.
Dus had ik bedacht ze slaapt door omdat ze die dag meer voeding heeft gehad over de 24 uur genomen.
Ik ben haar toen overdag een tussendoortje gaan geven.
Zo rond 9.30   (ze kreeg om 7.00 en om 11.00) een klein flesje van een 70 cc Borstvoeding toen nog.

En voila nu ze elke dag dezelfde hoeveelheid voeding kreeg slaapt ze door.
Inmiddels is het extra flesje eraf. Ze kreeg toen nog geen flessen van 200 geloof dat het toen nog 150 was.
Ze zit nu gewoon op 5 voedingen van 200 maar die drinkt ze meestal niet allemaal helemaal leeg. en ze slaapt door tot ongeveer 8.15 van 22.30 af.

O als je geen speentje geef zou ik daar zolang ze er niet echt behoefte aan heeft niet mee beginnen.
Als ze het nodig heeft is het natuurlijk wat anders.
Merel krijgt ook weleens een speentje maar ook hele dagen niet. Soms tussen 17.00 en 18.00 even.
Kan ze 's nachts ook niet wakker worden omdat ze het speentje kwijt is.

Af en toe over 1 liter flesvoeding heen gaan is niet erg, sommige kinderen hebben gewoon meer nodig dan andere kinderen.
En als je een nachtvoeding geeft heb je grote kans dat je kindje langer slaapt de volgende ochtend en zo daar alweer een fles laat vallen.
Ik zou je toch willen aanraden om het te proberen met rijstebloem, je kindje heeft daardoor langer een verzadigd gevoel en slaapt daardoor makkelijk voor.

Liefs Saskia

bedankt voor jullie reacties en tips. en ja die rijstebloem misschien werkt het maar ik druf het gewoon nog niet i.v.m. haar ontlasting. de laatste 2 flessen is voor hongerige baby's en daar zit rijstzetmeel bij in. dus dat ligt al zwaarder op de maag.
vannacht is het best goed gegaan. ze heeft om 22.00 uur de laatste fles gehad (niet leeg gedronken) en vanmorgen om 5.30 uur was ze weer wakker. ze heeft tot 6 uur liggen kletsen. toen nog even bij ons in bed en om 6.45 uur de fles. zat dus bijna 9 uur tussen de flessen. knap toch? we zullen wel zien wat ze vannacht weer doet. hoop toch dat ze het een keertje door zet. en ik zal als ze 's nachts komt gewoon een hele fles geven en dan kijken wat ze doet. nogmaals bedankt

groetjes sib

Terug
Bovenaan