Pfff trek ik de BV nog???

Goedemorgen meiden,


Pffff ik weet niet of ik t nog trek, de borstvoeding. Ik kan wel janken.
Luna is nu een klein maandje oud en krijgt nog volledige borstvoeding.
Maar pfffff ik denk niet dat ik t nog trek.

Ik begin weer last te krijgen van stuwing. Dan moet ik weer 2 hydrofiele luiers in me BH doen. Erg lekker, want me borsten zijn al aardig aan de grote kant van zichzelf. Dus dan kan ik weer geen shirts aan, alleen maar een dikkere trui. Want als ik geen hydrofiele luiers gebruik dan, dan heb ik een natte trui, want ik loop gewoon leeg.

Daarbij, het uitrekenen wanneer Luna eten moet, wanneer ik dan weg kan gaan etc.....BAH ben t gewoon beu. Met een fles kan ik gewoon zeggen: ik ga, maak t ergens warm en ze krijgt eten. Maar ik zie mezelf echt niet met de borst zitten in een restaurant, of bij de Hema. En als ik bij vrienden ben, moet ik ook altijd even excuseren omdat ik voeding moet geven. Dan zoek ik voor de rust een plekkie op......en ben weer een tijdje weg.

Help, weet iemand raad of hebben jullie een tip???

Liefs Flower
 
Hoi,
Ik kan me  voorstellen dat je je zo voelt.
Maar als bv je zo tegen gaat staan, kun je er beter mee ophouden.
Je dochter gaat dit ook aanvoelen waardoor zij onrustiger gaat worden.
En ze heeft toch 1 maand gehad? Da's al erg mooi.
Als ik jouw was, zou ik misschien 1 of 2 x bv per dag gaan vervangen voor flesvoeding.
Heb jij iets meer bewegingsvrijheid en krijgt je dochter toch de bv en de warmte en
troost die daarbij hoort.
Heb je daar voor jezelf nog geen vrede mee, dan kun je helemaal overstappen op
flesvoeding. Worden ze ook prima groot van.
Succes ermee en laat je niet gek maken door je omgeving he.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hi

in plaats van die luiers te gebruiken kan je ook soort pads kopen bij kruidvat, hema, tegen het doorlekken, zit wel wat lekkerder.

Over of je moet stoppen of niet,   tja dat is een persoonlijke keuze. Denk er goed over na zou ik zeggen, het heeft allebei voor en nadelen (bv en kv). Ik wilde ook stoppen met bv overdag en alleen 's ochtends en 's avonds bv geven, helaas stopte de productie toen helemaal, dat vond ik wel jammer. Maar flesvoeding is  net zo goed en heeft inderdaad ook voordelen.

succes,
lia
 
Hoi hoi,

Ik ben ook ruim 4 weken geleden bevallen (ik herken jouw naam van het februari-forum maar ik schreef er zelf eigenlijk nooit wat) en ben net zo aan het twijfelen geweest als jij. Ik zie zelf ook op tegen in het openbaar voeden, vind het elke drie uur voeden (dus ook 's nachts) erg zwaar, maar trek vooral  de drukte van mijn zoon de borst geven en tegelijkertijd op mijn dochtertje van net 1 jaar letten valt me zwaar. Met haar jonge leeftijdje heeft mijn dochter het toch moeilijk met de komst van haar kleine broertje... Ik heb daarom besloten om fles- en borstvoeding te gaan combineren, want een flesje geven gaat toch sneller dan borstvoeding (bij mij tenminste) en kun je ook nog eens uitbesteden aan iemand anders. Maar deze keuze heb ik best even tegen lopen aanhikken, voel me schuldig dat ik hem zijn borstvoeding deels ga ontzeggen, terwijl mijn dochter wel 3 maanden borstvoeding heeft gehad... Ook omdat de borstvoeding prima loopt, veel beter dan vorig jaar met mijn dochter die niet goed groeide.

Maar ik denk wel dat dit voor mijn eigen rust (en dus de rust in huis) het beste is. Dus zojuist heeft Timo zijn eerste flesje Nutrilon naar binnen geslokt. Gelijk daarna heb ik gekolfd, zodat we 'm ook af en toe een flesje moedermelk kunnen geven, dat is natuurlijk helemaal ideaal. Hij was het eerste half uur na zijn voeding heel tevreden maar heeft daarna een half uur af en aan HEEL hard lopen huilen - heel zielig, dat had ik nog nooit meegemaakt. Dus de flesvoeding is waarschijnlijk wel een beetje hard aangekomen in zijn kleine baby-buikje, dat heeft mij gelijk weer aan het twijfelen gebracht over mijn keuze... Maar nu is hij weer rustig en stil. Ik kijk het even aan en zie wel wat ik ga doen.

Maar voel je niet te schuldig als je besluit op flesvoeding over te stappen (al doe ik dat dus zelf ook een beetje). Toen ik dat uiteindelijk besloot te doen bij mijn dochter een jaar geleden, is dat juist heel goed bevallen. Ze deed het prima op de flesvoeding! En dat mijn lichaam weer wat normaler werd, niet allleen maar "in dienst" stond van mijn dochtertje, maar weer meer van mezelf werd, vond ik ook erg lekker. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Succes met je keuze!
Josien
 
Hoi Hoi,

Ik herken het willen stoppen niet, ik heb zelf 7mnd volledig bv gegeven en daarna afgebouwd tot mijn zoontje 9mnd was.
Wel vond ik het lastig met naar de stad gaan enzo, maaar als je bij de livera of h&m even vraagt of je je kindje mag voeden mag dat zeker en daar zijn toch eigenlijk alleen vrouwen, je kunt eventueel 1voeding eens laten vallen overdag als je dat niet wil of bevalt bijv. die van 11uur(was bij mij) dan heb je al een paar uur extra.
Maar bedenk wel dat je dan fv moet geven dus melk, bekertjes,slabje, enz allemaal mee moet nemen ergens water moet koken of een thermoskan mee moet dus het is wel meer geschouw vind ik dan....
Ik droeg altijd pads van de hema in mijn bh's zag je bijna niet in een t-shirt en zit best lekker..
Ook dat gaat trouwens snel over ik had alleen de eerste 2mnd pads nodig daarna was mijn melkproductie heel geregeld en dan verlies ook bijna niks meer.
Denk er nog maar eens rustig over na fv heeft weer andere nadelen..

Succes, Groetjes Mary jane
 
Maak een keuze waar jij het lekkerste bij voelt!
Daar heb jij, en je kindje, het meeste aan!
En of dat nou borstvoeding of flesvoeding is, daar hebben anderen niets over te zeggen!
Ik heb al veel respect voor je dat je het een maand hebt volgehouden!
succes,

Rita, mama van Senn (1509)
 
Hi, Ik herken het wel een beetje. Met name het lekken is erg vervelend, soms was het zelfs zo dat we een prachtfoto hadden gemaakt van mij met mijn dochter en dan ontdekte ik later op de afdruk een lieve baby met een supertrotse moeder, maar met de 'lek-plekken' toch nog zichtbaar op d'r shirt! Ondanks de pads die ik inhad. Nou had ik wel op een gegeven moment pads gevonden die geweldig hielpen. Ik weet de fabrikantsnaam niet meer maar het heette Lily-pads en ik kocht ze bij de thuiszorgwinkel. Het idee was hetzelfde als de gewone pads alleen deze zijn van een silicoon-achtig materiaal. Het zorgde er kortgezegd voor dat tijdens het dragen de melkklierkanaaltjes dichtgedrukt werden. Ik weet niet of ik het principe zo juist uitleg, maar mij hielp het enorm!
 
Hoi,
 
even inhakend op die pads: ik heb ook pads gebruikt van de thuiszorgwinkel (geen idee meer hoe ze heten). Ze zijn een stuk duurder dan die van de AH, kruidvat en etos (iets van 5 euro per pak), maar o zo fijn!
Ze verschuiven niet, zijn iets groter dan die van andere merken en hebben indd iets van siliconen erin, waardoor de melk heel goed wordt opgenomen.
Bovendien zie je ze niet zo goed zitten onder je kleren.

Ondanks de prijs, echt een aanrader!

Groetjes,
Judith
 
Terug
Bovenaan