Pfff trek ik de BV nog???

Hoi,

Ik sluit me aan bij het stukje van Rita; je moet doen waar je je zelf het prettigste bij voelt. Het ligt eraan hoe je verder ook tegenover het geven van bv staat.

Mijn voedingsverhaal is anders: ik heb met veel plezier bv gegeven tot ongeveer 9 mnd. Ja, "natuurlijk" in de eerste maand last van kloven gehad tot soms bloedens toe. Ik had altijd een kleine tube Bepanthen zalf bij me om na het voeden de tepel in te smeren. Bij het aanleggen zat ik de eerste week ook tegen het plafond van de gevoeligheid en zaten mijn tenen krom in de schoenen. Maar, dát waren de eerste weken. Ook van stuwing had ik last, maar 's nachts sliep ik met een bh aan om de boel een beetje in gareel te houden. Het voelde trouwens ook prettiger. De borstcompressen gebruikte ik tot een maandje of 2 denk ik. Op een gegeven moment was de vraag en het aanbod zo goed op elkaar afgestemd dat er geen "lekkage" meer was. Ja, af en toe als ons zoontje huilde (meteen de TSR die hierop reageerde).
Het voeden op lokatie was voor mij geen probleem. Ik hield er wel een beetje rekening mee wat voor shirtjes ik aantrok. In de kast had ik 1 bv-t-shirt liggen: een shirt met laagjes waarmee je zonder blote tiet je baby kan voeden. Ook droeg ik vaak vestjes of blouses met een hemdje zodat door de laagjes weinig tot geen bloot te zien was. Nou had ik er zelf geen problemen mee, maar wellicht mensen die bij de v&d zaten te eten wel. Ik zag het ook als een voordeel dat ik ten alletijde voeding bij me had. Niet opzoek naar een magnetron om een flesje warm te moeten maken. Me niet druk te hoeven maken of ik wel voldoende voeding had meegenomen etc.

Maar dit is míjn ervaring. Ik kan me voorstellen als je niet gemakkelijk in gezelschap van anderen kan/wil voeden, dat je het steeds meer als een belasting gaat zien in plaats van gemak. Het is een keuze die je zelf moet maken. Wellicht kan je nog aanvullende informatie en ervaringen vinden bij het borstvoedingsforum via www.borstvoeding.nl

Groetjes Marieke
 
quote: ukkie2006 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2006 10:12:55'));


Goedemorgen meiden,


Pffff ik weet niet of ik t nog trek, de borstvoeding. Ik kan wel janken.
Luna is nu een klein maandje oud en krijgt nog volledige borstvoeding.
Maar pfffff ik denk niet dat ik t nog trek.

Ik begin weer last te krijgen van stuwing. Dan moet ik weer 2 hydrofiele luiers in me BH doen. Erg lekker, want me borsten zijn al aardig aan de grote kant van zichzelf. Dus dan kan ik weer geen shirts aan, alleen maar een dikkere trui. Want als ik geen hydrofiele luiers gebruik dan, dan heb ik een natte trui, want ik loop gewoon leeg.

Daarbij, het uitrekenen wanneer Luna eten moet, wanneer ik dan weg kan gaan etc.....BAH ben t gewoon beu. Met een fles kan ik gewoon zeggen: ik ga, maak t ergens warm en ze krijgt eten. Maar ik zie mezelf echt niet met de borst zitten in een restaurant, of bij de Hema. En als ik bij vrienden ben, moet ik ook altijd even excuseren omdat ik voeding moet geven. Dan zoek ik voor de rust een plekkie op......en ben weer een tijdje weg.

Help, weet iemand raad of hebben jullie een tip???

Liefs Flower



hoi
als je het echt niet meer ziet zitten dan stop ermee.... je klene voelt dit ook aan je
ik ben zelf na 3 weken al gestopt omdat het niet lukte en hij toch al meer flesvoeding dan bv kreeg je kleintje wordt een stuk rustiger en je kunt gaan en staan waar je wilt want overal warmen ze wel een flesje voor je op
 
Hoi,

Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt, ik heb het zelf ook gehad. De borstvoeding kost gewoon erg veel energie en soms zie je het even niet meer zitten.
Bedenkt op zo'n moment wel waar je het eigenlijk voor doet: je kindje die de beste voeding krijgt en lekker dicht bij mama kan drinken!! Deze geborgenheid tussen moeder en kind is toch prachtig en kan door niets vervangen worden!! Misschien dat deze gedachte je toch weer even kan oppeppen.

Bij mij duurde het ongeveer 1,5 tot 2 maanden voordat de borstvoeding helemaal was afgestemd op de behoeftes van mijn zoontje en dat ik er zelf ook helemaal handig in was. Ook het voeden in het openbaar heeft me wat moeite gekost, maar er is fijne kleding te krijgen die een hoop camoufleert.
Als de voeding eenmaal goed loopt, is het echt superhandig! Dat vond ik tenminste. Na vier maanden moest ik stoppen omdat de voeding sterk terugliep. Dat vond ik echt erg, en het gedoe met flesjes was ook wel even wennen.

Maar je kunt niet meer dan je best doen! Als je het echt niet meer ziet zitten dan moet je gewoon stoppen. Hoewel 'gewoon' stoppen  wel lastig is wanneer je veel melk hebt.

Succes ermee!! Ik hoop dat je nog even doorgaat!
Annemarie
 
Hoi,
Dit is w.s. niet wat je wilt horen maar probeer door te zetten. Ik herken je tegenstrijdige gevoelens. Ik heb het met veel hangen en wurgen 6 weken volgehouden en de fles leek mij zoveel vrijheid te geven. Achteraf heb ik zo'n spijt dat ik gestopt ben want bv is toch erg makkelijk, dat gedoe met voeding apart meenemen is ook niet alles.
Ik hield het niet meer vol omdat mijn zoontje overdag niet sliep maar wel aan de borst in slaap viel en dan dus een uur later weer honger had.     op een gegeven moment ging hij ingebakerd goed slapen maar toen was ik al gestopt. ik weet toen heb ik die beslissing genomen maar nu had ik gewild dat ik toch doorgezet had.
Maar moet het voeden in het openbaar ook niet wennen? Iets waar je e overheen moet?
Heel veel sterkte met het maken van je keuze. Het is jouw lijf, jouw leven en jouw kind!!!!!
Groetjes Thessa
 
Hoi!

Ik begrijp je volkomen. Mijn zoontje is nu 9 weken en krijgt ook nog volledige borstvoeding. Ik heb ook in een periode gezeten dat ik het haast niet trok. Het ging helemaal niet lekker, ik was oververmoeid (nog steeds wel een beetje...) en iedereen om me  heen en vooral mn schoonmoeder vond dat ik met de borstvoeding moest stoppen. Soms kwam mijn zoontje om het uur en vooral 's avonds ging het onwijs slecht. Het bleek dat ik te  veel melk had/heb en  de melk te snel  bij  hem binnen kwam waardoor hij ook lucht ging happen en daar weer darmkrampjes van kreeg.  Hij kreeg veel voormelk binnen waardoor hij wel vol was maar niet voldaan.  Nu doe ik voor elke voeding circa 40 ml afkolven zodat de ergste druk eraf is en  hij gauwer bij de achtermelk komt.  Ik ben echt onwijs blij  dat ik toch doorgezet heb. Ik kan ook niet zonder zoogcompressen en vooral 's ochtends kan mn bed drijfnat zijn van de melk, maarja...het is niet anders. Tuurlijk, als je echt niet meer wil kan je overstappen op flesvoeding maar als je een paar weekjes nog doorzet, zal je zien dat het echt beter gaat worden.

Sterkte en succes!

groetjes, Karin
 
Hoi,



Het makkelijke aan borstvoeding vind ik juist dat je het overal en altijd kunt geven.



Ik ben zelf niet iemand die graag bloot gaat, echt niet zelfs!

Maar bij borstvoeding geven zie je bijna niks! Als je een voedingsbh.
aandoet en een borstvoedingshempje of truitje, zou je dan nog niet in
het openbaar durven voeden?



Voed je op verzoek? Want op verzoek voeden kan soms ook op jouw verzoek
zijn. Dus voor je weggaat eerst voeden, dan kan je kindje er weer een
poosje tegen.

En echt, het wordt makkelijker, toen mijn dochter een maand oud was ging ik ook nauwelijks weg, want ze vond het niet leuk in de kinderwagen en wilde (heel) snel weer eten.
Maar nu voed ik haar, lag haar in de wandelwagen en we gaan winkelen of
iets anders doen en ze vindt het hartstikke leuk en ligt rond te kijken, soms valt ze daarna ook nog in slaap.
Ze is nu 4 1/2 maand trouwens.

Kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl of als je het echt niet meer ziet zitten, bel dan met het VBN Vereniging Borstvoeding Nederland. Het adres is wel op internet te vinden.

Veel sterkte

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Terug
Bovenaan