pfff....

Hallo dames!

Hoe gaat alles bij jullie? Ik merk ineens dat 't  zwaar begint te  worden . Op zich heb ik niets te klagen, een zwangerschap volgens het boekje, goede bloeddruk, geen klachten.

Maar die buik...hihi. begint me al in de weg te zitten... Ik zit de hele dag op kantoor en heb steeds meer moeite om een passende houding te vinden. Krijg steeds zo'n last in mijn rechterzij, een soort steken. Daar ligt de kleine vooral, aan de rechterkant. Ook thuis lig ik het liefste languit op de bank.... hihi. Sinds deze week voel ik me ineens echt een zwanger vrouwtje!!
Hebben jullie dat ook al?? Mijn buik is wel ook al best groot en heb er al ruim 10 kilo aanzitten. Dat helpt natuurlijk ook .

Liefs
astrid

Hoi

Hier eigenlijk hetzelfde. Ook ik heb een redelijk probleemloze zwangerschap. (er was even sprake van een kindje met een waterhoofdje, maar dat blijkt toch wel mee te vallen, lang verhaal...)
Maar ik begin het nu toch wel zwaar te vinden.
Ik heb al een zoontje van 1,5 rondlopen en ik werk 3 hele dagen als (erg drukke) tandartsassistente. Ook ik voel het voornamelijk rechtsonder in m'n buik en vooral bij bukken heb ik daar last van. Het lijkt ook wel dat hoe dikker ik wordt, hoe meer ik laat vallen, haha....
Ik ben nu ook wel aan het aftellen, hoor. Ik moet nog 1 weekje werken, dan 2 weken vrij en dan nog 4 weekjes werken  (pfff). Ik stop net als bij m'n vorige zwangerschap 4 weken van te voren, dus ik hoop dat ik dat nog even volhou.
Maar goed, weer genoeg geklaagd. Het einde is gelukkig in zicht...
Voor alle dikke buiken, veel sterkte nog...

groetje van angela

Hey,

Ik heb er ook last van. Ik ben nu ook weer ineens errug moe. Voor mijn gevoel kan ik de hele dag wel slapen. Komt natuurlijk ook door die nachtelijke plasroutes naar de wc, maar toch.

Werken doe ik alleen nog ATB, en dan wel administratief. Zit voor de rest eigenlijk al voor 100% in de ziektewet. Dit op aanraden van de bedrijfsarts, gezien mijn verleden met mijn zwangerschappen, en moet het vooral rustig aan doen.

Ik merk ook dat wanneer ik het even wat drukker heb dat ik dan ook meteen terug gefloten wordt door mijn lichaam. Vooral het buk werk wordt zwaar op de proef gesteld. Maar goed, we kunnen in iedergeval al lekker af tellen. Nog even en dan is het al oktober.

Claudia

Hier ook hoor. Slapen gaat niet meer zo lekker (ik lag namelijk altijd nog half op de buik en dat gaat nu dus echt niet meer), en als ik heb gekookt, opgeruimd en koffie gezet moet ik echt even bijkomen. hahaha even.... ik bedoel dan ben ik een uur van het pad af hahaha.
Het weer zal vast niet helpen!!
@angela: ja ik laat ook alles uit mn handen vallen, blij dat ik niet de enige ben.

gr. Peet
(30 wk)

hoi meiden

ik ben net terug uit frankrijk waar we 3 weken hebben vertoefd in de vouwagen, ik ben zwanger van een 2ling en de hitte daar is beter uit te houden als dat vieze klamme weer van hier.

sinds we terug zijn heb ik veeel harde buiken. daar had ik in frankrijk helemaal geen last van.

jasses echt vies warm hier . ook krijg ik hier sneller last van opgezertte voeten. daar bij 235 graden helemaal nergens last van.
tjonge jonge jonge.

ik ben nu 27 weken jahoe een mijlpaal dus. ik hoop dat ik het kan volhouden tot week 37. aangezien mijn buik nu al ploft en eruit ziet als 35 weken.

maar goed genoeg gezeurt. ik moet dinsdag weer werken ben benieuwd of dat gaat. anders ga ik mooi in de ziekte wet. deze 2 apen moeten echt zo lang mogelijk blijven zitten.

gr martina

Jahaa, bekend!   Ben net terug van twee weken kamperen. Op een luchtbed slapen was zo erg nog niet, maar dat alles, maar dan ook alles, op de grond ligt de hele tijd (en dan niet alleen omdat ook bij mij dingen als wasknijpers enzo voortdurend vallen!) was wel lastig. Ik heb momenteel een nogal lage bloeddruk, dus ik voel me aardig slap af en toe, en ik heb nog steeds flink last van bekkenpijn, maar hé, het gaat gewoon erg goed met de zwangerschap zelf en het bloed is verder prima.

Je schijnt nu het karakter van je kindje al een beetje te kunnen leren kennen: is het nu een driftkikkertje, dan zal het dat uit de buik ook wel zijn. Nou, die van ons is superactief (echt zo'n beetje dag en nacht, wat nou, dag-nacht-ritme...) en reageert bijna altijd als ik mijn buik aai ofzo, dus dat wordt vast heel gezellig en een tikkie druk!

Moet deze maand nog werken en verhuizen, dus da's wel een zware tijd, maar ik heb in beide erg veel zin. Merk alleen dat ik ook van zo'n beetje alles moet bijkomen: trap opgelopen, uithijgen, verhuisdoos in elkaar geplakt, uithijgen, drie dozen volgegooid met kleding die ik nu toch niet past (zonder te bukken), op de bank liggen... Gelukkig heb ik zeer flexibel werk: als zelfstandige heeft nieuwe klanten werven nu niet zoveel zin, dus ik zorg dat mijn vervanger (die het werk voor één opdrachtgever over gaat nemen) alles heeft, dat mijn administratie op orde is, dat mijn contacten weten dat ik er straks een tijdje niet ben en meer niet, verhuizen is al druk genoeg!

Succes allemaal met het zware trimester!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Hoi hoi,

Ik moet wel lachen over de opmerking van alles laten vallen... ha ha!
Echt super herkenbaar!!!
Het lijkt wel of je meer dingen laat vallen nu het steeds lastiger wordt om te bukken!

Verder begin ik nu toch wel wat vocht te houden in mijn voeten en enkels, dus dat is lekker met de beentjes op de bank 's avonds... helemaal niet erg trouwens, even verplicht niets doen.. ha ha!

Verder heb ik opvallend weinig last van de warmte, gelukkig maar.
Wij gaan komende vrijdag voor ruim 2 weken naar Frankrijk en ik hoop op mooi weer natuurlijk. Lekker luieren in het zonnetje, voor zover dat kan met 2 kleine kinderen.

Groetjes, Michele (30+1 van de 3e)

Pff, valt niet mee hè. Ik heb ook last van die dikke buik. De meeste mensen denken dat ik bijna moet bevallen . Slapen doe ik al heel lang niet meer lekker. Ben vaak wakker, moet naar de wc, heb dorst, etc. Ons meisje is erg druk in de buik. Onze eerste was dat ook, maar wel later. Hij is vanaf z'n geboorte juist heel rustig. De vk zei dat drukke baby's in de buik rustige kindjes worden. Later we het hopen, hahaha.

Succes met de laatste maanden!

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan