pffff derde zwangerschap zwaarder dan gedacht...

Hoi meiden,

Mijn vorige twee zwangerschappen waren eigenlijk droom zwangerschappen me weinig klachten en kwaaltjes, maar deze...
Heb me tot ver na de 12 weken erg vermoeid en zwak gevoeld en vaak last van hoofdpijnen gehad. Nu ik bijna op de hellft zit is dat wel minder, maar ik 'mag' van mijn lichaam gewoon niet veel...
Was vandaag ff bij mijn vader langs op de fiets en daarna alvast wat Sinterklaas inkopen gaan doen in de stad. Best veel gelopen en gefietst. Toen ik opweg naar huis was kreeg ik opeens onwijze pijn in mijn buik. Met moeite thuis gekomen en me op de bank laten vallen. Ik heb echt een hoge pijngrens, maar de tranen stroomde over mijn wangen. De pijn leek op intence weeen pijn, maar dan aanhoudend. Toen het niet wegtrok mijn vriend maar gebeld en die heeft uiteindelijk de verloskundige gebeld. Toen de verloskundige kwam begon de pijn gelukkig al iets weg te trekken. Ze heeft wat dingen onderzocht en gelukkig waren het geen weeen. Ik moest met een warme kruik rust houden en moet rustiger aan gaan doen. (Niets voor mij) De pijn kwam van een extreem harde buik en mijn banden.
Gelukkig dus niets ernstigs, maar wel balen dat ik nu al rustig aan moet gaan doen! (En ik zei altijd: ik ben zwanger, niet ziek!)
Liefs,
 
O ja, de verloskundige zei nog dat het vaak zo is bij een derde zwangerschap dat je lichaam het er moeilijker mee heeft... Iemand anders dezelfde ervaring??
 
Ja, zeker ervaring mee! Ik was bij de eerste twee 'alleen' 9 maanden misselijk.
Bij de derde was ik veel misselijker, vermoeider, kreeg ik spataderen, last van mijn bekken, heel veel hade buiken al voor de 20 weken.
Nu 17 weken zwanger van de vierde en voel me echt een wrak, dit is echt de laatste zwangerschap die mijn lichaam kan verdragen... Ben natuurlijk ook 8 jaar ouder geworden ten opzichte van de eerste keer, dat zal ook wel schelen, 25 of 33...
Nou meid, rustig aan! Dat zit ook niet zo in mijn aard, maar ja, nog ff...
 
Vervelend dat het voor jou zo zwaar is met de vierde, maar ook fijn om te horen dat iemand anders dezelfde ervaring heeft! Een vierde was voor mij ook altijd nog een optie, maar denk hier nu wel wat moeilijker over... En idd heeft de leeftijd er denk ik ook we'll wat mee te maken: bij mijn eerste was ik 23, nu 32... Toch een heel verschil...
Sterkte nog voor (iets meer dan) de tweede helft!
Liefs,
 
Ja, gedeelde smart is halve smart hè?
Weet je wat zo stom is? Ik was het echt weer vergeten! Ja, ik wist nog wel dat ik me rot voelde, maar had er verder niet veel gevoel bij.
Daarom hebben wij nu besloten dat mijn man zich binnenkort gaat laten steriliseren (om ons een beetje tegen onszelf te beschermen...)
Tja, nu zeggen we vier is ECHT genoeg, maar dat zei ik ook toen ik zwanger was van nr. 2 en 3! En dan komt er een moment dat het toch weer gaat kriebelen...
Jij ook sterkte!
 
Ik vind de derde ook zwaarder dan de eerste twee. Komt vooral door de vermoeidheid en omdat ik nu al af en toe harde buiken heb. Kan werken en een beetje vor mn gezin zorgen, maar de rest lukt maar moeizaam. Verwacht ook niet ineens heel veel energie krijg. Dus kijk erg uit naar mn vakantie over 2 weken!
 
hier ook zo veel zwaarder ook mijn 3de zwangerschap.
echt lang van kwaaltjes gehad en nog steeds voor al mijn borsten doen nog pijn en jeuken veel.
en als ik gewerkt heb ben ik echt moe en ik werk maar 2 uur per dag.
maarja ook ik hier wacht lekker af nog 4 weken en dan lekker 2 weken vrij.
 
Ook hier valt de 3e zwangerschap echt tegen!! Ik dacht dat ik het wel 'even' deed.
Maar ik blijf maar moe en voel me echt niet lekker in mijn vel. Werken daar zie ik elke keer weer erg tegenop. Zeker omdat ik mijn bekken al ga voelen
 
Terug
Bovenaan