pffff

Ons dochtertje is van Juni 2007 - wat een heerlijke leeftijd, vind je niet? Ik geniet zo van haar logica en hoe vrij zij (nog) in het leven staat.

Bij ons zou het voor ons dochtertje ook een lastig verhaal worden omdat het zaad van mijn vriend niet goed was (kwam door medicatie). Hij is toen gestopt met de mediactie en uiteindelijk waren na een half jaar zwanger. Inmiddels zijn we nu 2 jaar verder en ben 3 weken geopereerd aan mijn baarmoeder. Mijn sectio is destijds helemaal verkeerd genezen waardoor ik een holte in mijn baarmoeder had en een vergroeing van het litteken weefsel. Het was een experimentele ingreep en moet nu herstellen dus wij mogen even helemaal niks (ook lastig hoor, is zo tegen je gevoel in). Afwachten op een goed herstel dus en op wie weet ooit een mooi resultaat. Alleen ik merk dat ik sinds het nieuws van onze vrienden het heel lastig heb. Mensen gaan ons nu ook bellen om medeleven te tonen maar dat vind ik ook weer lastig. Ik wil niet anders zijn dan anderen - dat gevoel krijg je dan. Heel dubbel natuurlijk want het is natuurlijk ook heel fijn.

xxx

Ons dochtertje is van juni 2007 – wat een heerlijke leeftijd, vind je niet? Ik geniet zo van haar onbezonnenheid en de manier waarop zij in het leven staat?. Volop genieten dus.

Ik zal het artikel eens proberen op te snorren.

Voor ons dochtertje zou het ook eigenlijk een medisch verhaal worden omdat het zaad van mijn vriend niet goed (medicatie). Daar is hij toen mee gestopt en uiteindelijk waren we binnen een half jaar zwanger.
Nu zijn we inmiddels 2 jaar verder en heb ik 3 weken geleden een operatie gehad aan mijn baarmoeder. Ik hoop dat dit het gewenste resultaat gaat leveren maar eerst maar herstellen want voorlopig mag ik niet eens zwanger worden (is ook heel raar hoor en tegen je gevoel in).

Moet zeggen dat ik het best moeilijk heb sinds het nieuws van onzen vrienden. Ik heb het idee alsof mensen ons anders zien. Tsja, zit allemaal tussen de oren en ik hoop dat ik me snel een stuk vrolijker voel.

xxx

Ik kan hier oko over meepraten! Zeker kl*te als je een 'zwangermelding' krijgt met daar direct achteraan de opmerking, 'maar het was nog niet de bedoeling in de eerste ronde'. Killing zulke uitspraken!!

Een collega van mij heeft ook alles doorlopen en uiteindelijk met de 3e ivf zwanger geworden. Hun oudste is nu bijna 4. De jongste van hun is bijna 2, ook via ivf, maar dan direct. Ik heb haar in vertrouwen genomen (nog als enige collega) en dat helpt mij echt heel goed! Ze weet precies hoe het is en weet exact de juiste dingen te zeggen. Bovendien is het ook gewoon lekker om eens persoonlijk te praten met mensen die weten wat je te wachten staat en hoe het allemaal aanvoelt.

Al met al hoop ik dat we elkaar snel goed nieuws kunnen vertellen!
Het blijft een moeilijk tijd met al die dikke buiken om je heen... Pfff...

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan