Pffff

Sorry dames moet even mijn verhaal kwijt!

Ik ben gisteren bij de bedrijfsarts geweest.
Ik moet over anderhalve week weer de ochtend intallig gaan werken, werk op een kinderdagverblijf. Dit wordt steeds verder opgebouwd. De planning is dat ik vanaf dan binnen 4 weken weer volledig op de groep sta.
Weet echt niet of ik dat ga redden aangezien ik nog geen kinderen kan tillen ed.
Maar nu het volgende. Ik ga op een andere groep werken (beneden) zodat ik dus niet telkens trappen hoef te lopen. Ik werkte op de eerste verdieping en de slaapkamers zijn op de tweede verdieping.
Ik werk maandag, woensdag, donderdag.
En heb daar uiteraard de opvang voor de jongens op afgestemd! Maandag's passen de oma's om de week op en woensdag en donderdag gaan de jongens naar een Kdv, een andere als waar ik zelf werk maar wel van de zelfde organisatie!
Nu ik op de beneden groep ga werken moet er dus een collega van de benedengroep naar de bovengroep.
Op de benedengroep werkt een collega precies dezelfde dagen als mij. Dus hoe logisch zou dat zijn als zij naar boven gaat. Maar nee, hoogst waarschijnlijk moet een andere collega naar boven, die dus compleet andere werkdagen heeft.
Gevolg: op de bovengroep moeten mensen gaan wisselen van werkdagen en op de beneden groep dus ook!
Ik moet dan waarschijnlijk op de dinsdag woensdag vrijdag gaan werken.
Dinsdag kunnen beide oma's niet oppassen omdat ze dan werken. Op vrijdag is de groep van de jongens gesloten dus moeten ze overgeplaatst worden naar een andere groep. Dit staat mij zo erg tegen.
Ik vind het zo erg voor met name de oudste. Hij heeft zijn eigen leidsters en zijn vriendjes en vriendinnetjes op deze groep. Dan kan het toch niet zo zijn dat mijn kids dan moet wisselen omdat ik van werkdagen moet veranderen!!!!! Allemaal in het belang van de kinderen, behalve die van mij!
Ik weet even niet wat ik moet doen.
Kan er gewoon niet van slapen en wordt er echt verdrietig van;-(
Pfffff sorry dames maar moest echt even mijn verhaal kwijt. Ti's een beetje warrig geschreven maar zit er zo vol van nu!

X

Jeetje.. Weet ook even geen goede reactie, zou hier zo ontzettend boos om kunnen worden, maar je bent gewoon machteloos waarschijnlijk...

Hoop dat het nog een beetje goed komt.

Liefs

Jeetje meis wat rot voor je!

Kan me goed voorstellen dat je er vol van zit, zou ik ook hebben.
Kunnen ze dat zomaar doen dan? Je werkdagen veranderen? Lijkt mij toch dat dat niet zomaar kan, er zullen toch wel meer moeders met kinderen zijn die hun vaste dagen vrij hebben?
Ik zou het er nog een keer met je baas over hebben en uitleggen hoe erg je hier mee zit.

En wat betreft het over 4 weken alweer volledig aan het werk daar zou ik nog niet teveel over nadenken. Kijk eerst maar eens hoe het gaat en jouw lichaam geeft wel aan of je dat aan kan ja of nee.
Zo niet, dan goed luisteren naar je lichaam hoe vervelend dat ook is. Maar je gezondheid gaat voor!

Ik hoop dat het allemaal niet nodig is en dat je gewoon op de dagen mag blijven werken die je zou werken.

En hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen! Het zit je allemaal niet mee op het moment he?
Wij denken aan je en als je behoefte hebt om te praten mag je me altijd bellen, zal mijn nummer via een FB berichtje sturen.

Hele dikke knuffel van Lars en mij!

Jeetje wat een gedoe.

Zou inderdaad eerst eens met mijn baas gaan spreken en met de andere leidster die dezelfde dagen werkt. Voor alle leidsters is dit natuurlijk een hele vreemde situatie.

Over het schema wanneer je hoeveel uur moet werken zou ik me niet te veel van aan trekken. Als het niet gaat dan duurt het gewoon langer, gaat het al eerder wel goed dan gaat het sneller. Volgens mij is dit vooral een doel dat gesteld wordt en ligt het niet zo precies vast bij een arbo-arts.

Groeten

heej Daantje,

Tjonge jonge...wat een gedoe!
Wat kan een mens soms moeilijk doen terwijl het zo makkelijk kan! Ik zou me er ook niet zomaar bij neerleggen dat je op andere dagen moet gaan werken. Jij kunt toch niet jullie hele leven (en dat van de opa´s en oma´s) overhoop gooien omdat zij het ineens anders willen? Hopelijk kun je het nog ´s bepraten met je werkgever en collega´s.
Mijn ervaring is vaak wel dat problemen zich vaak uit zichzelf wel weer oplossen. En dan denk je achteraf...heb ik me daar nou zo druk over lopen maken?
Het komt vast goed meid! Positief blijven!
Met een goed gesprek kom je vast een heel eind...

Dikke knuffel!

Hoi,
Wat vervelend zeg ik zou het toch nog eens bespreken en nogmaals aangeven dat het voor jou met opvang erg lastig is op deze manier. Hoop voor je dat er een goede oplossing komt.
xx

Gek ja, dat jij alles moet omgooien. Hebben ze wel in de gaten in hoeveel bochten jij je dan moet wringen?
Geen fijn begin van je werk. Bah zeg, kan me heel goed voorstellen dat je daar slapeloze nachten van krijgt. Is het niet van je kids, dan wel van het werk!

Luister naar je lichaam en kijk gewoon wat je aankan! Misschien een vertrouwenspersoon van je werk inschakelen voor advies?

Succes!
xx

Hoi dames bedankt voor jullie lieve reacties!
Erg fijn dit forum als uitlaat klep.

Helaas kunnen ze bij ons wel zomaar je dagen veranderen. Omdat de kinderopvang erg terug loopt wordt er gewoon gezegd; wees blij dat je een baan hebt.
Heb net mijn collega (met dezelfde werkdagen) gebeld. Ze was nogal verbaasd dat ik zo snel weer aan het werk moest.
Maar zij vertelde ook nog dat er nog meer dingen gaan veranderen en dat er kan zijn dat je rooster per week!!! Veranderd. Als dat echt zo is ben ik er klaar mee.
Morgen vergadering dus als ik me een beetje oke voel ga ik daar heen en dan zullen we wel horen.

Het kinderdagverblijf belde net dat Finn vier pijnaanvallen heeft gehad van 20 minuten. Zo erg hadden ze het daar nog niet gezien.
Heb mijn mannetjes maar opgehaald. Zo zielig volgende week vrijdag mogen we (pas) naar de kinderarts. Hoop dat het voor die tijd wel minder wordt!

Nou dat was de up-date weer. Ik hou jullie op de hoogte.

@Kim, super lief je berichtje. Ik viel helaas pas om 3.30 uur in slaap. 5 uur werd Finn alweer wakker:-( daarna niet meer geslapen. Voel me nu nog redelijk fit maar zal vanavond wel anders zijn:)

Knuf Daan

Terug
Bovenaan