pfffff ik weet het even niet meer!

A

Anoniem

Guest
Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen!
Mick is nu heel erg aan het uitdagen.
Hij zit steeds aan de knoppen van de tv en de rest van de spullen daar.. en als hij daar niet aan zit gaat hij naar de keuken en doet hij het bij de oven...
Ik heb al veel geprobeerd,lief blijven en zeggen dat het niet mag,boos worden,een tikje op de vingers geven.. in de gang zetten heeft geen zin hij gaat daar spelen en vermaakt zich prima!
Ok de box in vind hij geen probleem..
Je kan aan zijn hoofd zien als hij wat gedaan heeft,een grote smile komt er dan op zijn gezicht! (en zijn lach is heel aanstekelijk maar ik kan me inhouden)
ik zeg er steeds wat van en dan moet hij erom lachen!! boor of niet het maakt hem niks uit!!!!!!!!!!
Hij heeft gisteren bijna de hele dag in de box gezeten.steeds als hij iets deed ging hij erin..
maar het hielp niet...
box uit,rennen naar wat niet mag,box weer in!!
Spelen met hem boekje lezen heeft ook geen zin hij loopt weg en alles begint opnieuw!!!
HELP!! Wat doe ik nou niet goed.

hoi hoi,

Ja, hopeloos kun je er van worden he? Ik moet zeggen dat Ilona 'vrij braaf'  is, maar haar grote broer (bijna 3) kan af en toe ook het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Hij is wat ouder en hem kan ik natuurlijk op een andere manier straf geven, maar hoe moet je zo'n ukkie toch duidelijk maken dat iets niet de bedoeling is he?? Ilona is wat dat betreft makkelijk af te leiden met iets anders en verder..... volhouden denk ik! Nog maar een keer hem ergens anders weer zetten, en weer, en weer (pfff, word er al moe van als ik het typ, ha ha).
Iets wat een vriendin van mij doet (haar zoontje kan ze ook op geen enkele andere manier duidelijk maken dat iets niet de bedoeling is); even time-out in de eetstoel. Ze zet hem dan vast en houdt hem natuurlijk goed in de gaten. Daarna is ie even tam.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Succes

groetjes Miranda

Hey,haha , hier hetzelfde hoor en het is helemaal erg als er visite is.Dan gaat ie echt uitsloven en stoer doen.Op de gang zetten doe ik ook 1 minuut, dan jammert hij en als je de deur weer open doet ga ik op ooghoogte zitten en vertel ik hem dat het echt niet mag en waarom niet.Dan krijg ik een kus en loopt hij gewoon weer naar iets waar hij niet aan mag zitten en kijkt achterom naar mij met een lach....Gek wordt je ervan he!!!!???Een tik op z'n vingers helpt ook niet, daar lacht ie om...Ik weet het ook niet wat te doen, ik hou me voor dat het OOIT eens overgaat.
GR. Syl ohja mike is nu 15 mnd.

Nou hier hetzelfde verhaal! ERG vermoeiend!!!
Ik ben idd ook die 1 min naar de gang procedure gaan toepassen.. Nou normaal vind ze de gang idd leuk, maar als ik dus iets voor de 3 e keer zeg dat t niet mag en ze doet t weer, zeg ik NEE en pak haar op en zonder iets te zeggen op de gang en de deur dicht.. Dat vind ze toch niet zo leuk meestal en doet ze t erna niet meer. Laatst wel nou toen ging ze gewoon weer naar de gang en was t over.

Meestal is het van Birgit ook een teken dat ze moe wordt en als ze onuitstaanbaar wordt dan doe ik haar gewoon naar bed. Maar dan ben ik er ook echt klaar mee..

Verder vind ik het ook heeeel moeilijk om consquent te zijn met bepaalde dingen hoor. zucht

Owhhh wat herkenbaar, mijn zoontje doet dat ook steeds, laatst had hij mij zover dat ik hem een tik op z'n luier gaf en hem in z'n eigen kamer opsloot (we hebben geen gang) en hem een minuut daar heb laten zitten. Als ik daarna in z'n kamer kom, dan staat hij al achter de deur, krijg ik een knuffel en een kus en als ik hem zeg dat hij het niet meer mag doen, dan zegt hij nee....en godzijdank werkte dit!!

Alles waar knoppen aanzit dat vind Jesse ook prachtig, alleen leren wij hem heel veel dingen die AU zijn...stopcontact is AU, daar kan je pijn aan doen, Thee en Koffie is AU, het fornuis is AU en de magnetron ook....etc. Hij blijft er dus wel vanaf als hij weet wat AU is.....hij heeft zelfs keer een z'n hand in een emmer met water gestoken dat dus kokend heet was, toen ik zei dat dat AU was, is hij gelijk genezen...en ik denk zelf dat hij toen de link heeft gelegd met AU.

Dus misschien een tip voor de mama van Mick, hem leren dat het pijn kan doen als hij eraan zit....dus AU!

Groetjes
Angelique

Hoi Chantal,

Wat ontzettend vermoeiend he. Hier hebben we nog zo'n boef rondlopen. Mijn schoonmoeder kwam laatst met een artikel waarin staat dat ze ook echt nog niet snappen wat je met nee bedoelt. Dat maakt het niet makkelijker. Er zijn een paar dingen die Marissa doet die echt niet mogen en waar we ook niets aan kunnen doen. Dan moet ze na twee waarschuwingen eerst in de hoek en anders een minuut in de box. Maar ze snapt er helemaal niets van. Gaat het vervolgens net zo hard weer doen. We leiden haar dan af met een speeltje of door haar te roepen. Dat helpt wel. Andere dingen waar we mee nee bleven zeggen en die gevaarlijk zijn hebben we gewoon opgelost. Zo zijn alle knoppen hier van de laatjes af en moeten wij de lades met een schroevendraaier open maken. Het kastje waar de decoder in staat is altijd dicht, als we de tv op een ander kanaal willen zetten moeten we dus eerst het kastje open doen, zappen en dan het kastje weer dicht. De keukendeur houden we ook dicht en de stekker van de computer hebben we gebarikadeerd door er stoelen voor te zetten.
Wij hebben dus een mix gemaakt van dingen die ze niet mag maar waar we niets aan kunnen doen en we haar dus waarschuwen. De dingen die ze te vaak deed en waar we wel iets aan konden doen hebben we opgelost, ook omdat we er zelf zo moe van werden.
ik hoop dat je er iets aan hebt. En voorlopig is het toch een beetje volhouden tot ze de link gaan leggen.
STERKTE!!!!!

groetjes Linda en een kusje voor Mick van Marissa

Haai,

HEEL vermoeiend en HEEL herkenbaar. Op deze leeftijd kennen ze het verschil niet tussen positieve en negatieve aandacht. Als jij nee zegt of boos wordt denkt hij hee das leuk ze reageert dus ik doe het lekker nog een keer.
Wat het allerbeste helpt hier is negeren. Ik doe net alsof ik haar niet zie en geloof me das moeilijk want ze doet echt dingen die niet mogen. Maargoed geen aandacht geven werkt wel. De lol is eraf en ze gaat vervolgens maar weer lief spelen want tja mama is erg saai en reageert helemaal niet.

Sterkte!
lfs ing

Hoi,

Veel ervaring heb ik er niet mee, want mijn dochtertje van 15 maand zit nog steeds op haar billen, maar ik dacht: Als je de box nu helemaal leeg haalt?
Helemaal geen speelgoed, vind hij het dan nog leuk in de box? Misschien wordt het dan een soort van "strafplek"?

Groetjes Karin

Terug
Bovenaan