pffffff die hazenslaapjes!!!!

Beste mama's

mijn dochter is nu bijna 5 maanden en slaapt van 19uur tot 7.30/8 uur!
maar door de dag heeft ze vaak 4 a 5 hazenslaapjes van 2o a 30 min.
nu heb ik dit besproken op het cb en die adviseerde mijn om haar s'middags op een vast tijdstip in bed te leggenzo gezegd zo gedaan alleen dit is 4 dgn goed gegaan sliep ze echt van 12 tot 13.30/14 uur maar nu is het weer mis!
ze slaapt nu ongeveer van 9uur tot 9.45/ 12 tot uiterlijk 13 uur/ 17uur tot 17.45
hoe is dit jullie gelukt om zo'n vast middag dutje in te voeren?
bedankt alvast voor jullie reacties  
 
Hoi mama van Tara,

Ik ben met mijn zoontje Bas gaan wandelen, spelen, liedjes zingen. Kortom: bezig proberen te houden en het "mopperen" tegen de slaap te overwinnen. Na een paar dagen ging het al beter. Soms leek alleen een beetje drinken, of wat eten (fruit) ook genoeg om nog even vol te houden. Ik heb  wel geprobeert om consequent  zijn met de dagindeling. De  2 ochtenden dat Bas op het kdv  is, proberen ze ook het ritme van thuis aan te houden en de slaap te rekken.
Houdt de moed erin!!
Succes

Groetjes
mama van Bas  
 
Hallo,

Milan (25-01-05) sliep overdag ook altijd heel weinig ( 's ochtends en 's middags hooguit een uur, maar meestal 45 minuten). Ook duurde het erg lang voordat hij sliep. Ik kon soms wel 10 keer omhoog lopen om de speen er weer in te doen. Dan was ik 20 minuten bezig voor 30 minuten slaap. Nu sinds 3 weken is het helemaal veranderd. Hij slaapt 's ochtends 1,5 tot 2 uur en 's middags ook.

Het enige wat ik nu veranderd hebt is dat ik hem in bed leg voordat hij echt moe wordt. Voorheen legde ik hem in bed als hij ging zeuren en in zijn ogen wrijven. Nu leg ik hem in bed na zijn fruithap ( rond 10:15/10:30). Ik denk ook dat het fases zijn waarin hij zit. Ik leg hem in bed en meestal slaapt hij gelijk (terwijl hij niet moe lijkt) en soms huilt hij een keer, speen erin en weg is hij naar dromenland.

Succes en liefs Monique
 
ik herken het echt heel goed. Mijn dochter (25`0105) was tot haar vijfde maand de hele dag wakker. En 's avonds zo moe dat ze niet wilde slapen. Ik heb echt met haar getraind in haar middagslaapje. Elke dag om 12.30 in haar bedje gelegd en elke dag een stukje langer en de aanhouder wint! Na een dikke maand pakte ze het uiteindelijk en nu is ze 7 mnd en slaapt ze zonder morren van 12.15 tot 15.00uur. Goed he! Ook zij sliep al heel snel door 's nachts, van 19.30 tot de volgende dag 7.30uur. dus gewoon volhouden en 'trainen'. Werkte bij mij uiteindelijk ook.
 
Mijn zoontje van 11 maanden deed excact hetzelfde, maar hij sliep 's nachts ook nog eens niet zo heel denderend. Hij werd regelmatig huilend wakker en werd pas weer stil als we zijn speen hadden gebracht. Dus we moesten er tot hij 7,5 maand was iedere nacht 3 tot 4 keer uit. Vanaf 7,5 maand slaapt hij 's nachts gewoon de hele nacht, maar overdag bleef het bij hazeslaapjes. Nu slaapt hij van 08:00-09:45 en van 12:00-14:00 en dan nog een nachtslaap van 18:30 tot ongeveer 6:30. Al met al slaapt hij dus best veel inmiddels. Misschien wordt het beter als je dochter gaat kruipen e.d. Mijn zoontje slaapt beter overdag sinds hij kruipt, staat en probeert te lopen. Hij is zo actief dat hij vanzelf meer slaap nodig heeft. Wij hebben wel vanaf de geboorte een vaste tijd aangehouden om hem in bed te leggen, ook als hij wakker bleef. Dan mocht hij in bed spelen, maar vanaf 12:00 lag hij altijd minimaal 2 uur op bed. Overdag heeft hij nog nooit langer dan 2 uur achter elkaar geslapen, ook niet toen hij pas geboren was. Misschien kun je je er beter bij neerleggen en het gaat vanzelf beter. Ik krijg altijd te horen op het CB dat er kinderen zijn die minder slaap nodig hebben. Gemiddeld slaapt een kind vanaf 6 maanden 14-15 uur. Dus als je dochter een hele lange nachtslaap nodig heeft, wordt de slaap overdag vanzelf korter. Lekker toch, ben je ook niet de hele dag aan huis gebonden en kun je 's avonds en 's nachts lekker bijtanken! Groetjes Cato
 
Die van ons sliepen elke dag hooguit 10 - 20 minuten zo om de 3 uur. Ook niet veel dus, ik heb er eigenlijk nooit zo moeilijk over gedaan. Ze had ws niet meer slaap nodig.
 
Mijn dochtertje heeft ook heel lang zo'n ritme gehad. 's morgens om 9.00 uur een uurtje, dan om 13.00 een uurtje en 17.00 een uurtje (maximaal). Dit is toch regelmaat, en ze heeft blijkbaar niet zo veel slaap nodig.
Inmiddels is ze 10 maanden en ze slaapt nu van 10.30-12.00 en van 15.00-16.00, of althans dan ligt ze in bed. Ik ga niet elke keer kijken of ze slaapt, maar leg haar op bed en ga na een uurtje eens kijken. Soms slaapt ze nog, soms ligt ze lekker om zich heen te kijken en met haar knuffels te spelen. Al vanaf heel jong lag er iets in haar bedje , zodat ze zich kon vermaken.

 
Terug
Bovenaan